Warszawa 14 Maja 2010.
Zoho CRM logo
Kolejna faza ewolucji pakietów biurowych.

W ostatnich latach pakiety biurowe ewoluowały z uznawanych już za nieco archaiczne aplikacji przeznaczonych dla komputerów stacjonarnych do aplikacji online. Zoho przez cały ten czas stało na czele wprowadzanych zmian.

 

Od magnetofonów do przenośnych odtwarzaczy muzycznych
Zmiany najlepiej zobrazuje prosta analogia. Nie tak dawno mogliśmy obserwować transformację odtwarzaczy muzycznych od dużych stacjonarnych magnetofonów do modeli przenośnych przyjmujących niewielkie rozmiary. Aktualnie odtwarzacze muzyczne są wkomponowane w nasze telefony i inne urządzenia mobilne. MS Office można porównać właśnie do magnetofonów. Aplikacje online takie jak Zoho i Google cechuje mobilność i elastyczność, co można porównać do przenośnych odtwarzaczy muzycznych. Obecnie powinniśmy spodziewać się przejścia do etapu, w którym pakiety biurowe będą stanowiły komponenty innych aplikacji.

 news4-1

Tradycyjne pakiety biurowe istniały samodzielnie i niezależnie od innych aplikacji biznesowych. Miało to oczywiście swoją wartość, jednak jesteśmy przekonani, że użyteczność i produktywność aplikacji biurowych znacznie wzrasta, gdy zostaną zintegrowane kontekstowo z innymi aplikacjami biznesowymi.

Unikanie zmian kontekstu
Jeśli pracujesz nad projektem i chcesz utworzyć/edytować dokumenty z nim związane aktualnie musisz wyjść z „kontekstu projektu”  i przenieść się do „kontekstu biurowego”. To dodatkowa praca do wykonania pochłaniająca w ciągu dnia pracy całkiem dużą ilość czasu, a to kosztuje. Po dokonaniu integracji kontekstowej pakietu biurowego z aplikacją zarządzającą projektami wzrośnie wydajność. Praca nad Twoimi dokumentami w systemie zarządzania projektem nie będzie wymagała opuszczania „kontekstu projektu”. Aby wprowadzić takie rozwiązania aplikacje biurowe muszą zostać wkomponowane i zostać częścią innych aplikacji biznesowych.

Komponentyzacja pozwala na taką właśnie integrację kontekstową i unikanie konieczności wielokrotnych zmian kontekstu w trakcie pracy. W raporcie firmy badawczej Forrester Research (ang.) 77% respondentów wskazała konieczność zintegrowania narzędzi w procesie, jako największe wyzwanie w dalszym rozwoju aplikacji biurowych. Inne ważne wyzwania, wymienione we wspomnianym raporcie to zapewnienie dostępu wszystkim uczestnikom procesu do tych samych narzędzi, podniesienie jakości współpracy wszystkich narzędzi a także likwidacja utrudnień w pracy powodowanych przez narzędzia, które miały tą pracę ułatwiać.

Interesujące, że większość wyzwań wymienionych w powyższym raporcie, w tym komponentyzacja, dotyczy również aplikacji online.

Integracja kontekstowa aplikacji biurowych
Zoho jest nie tylko propagatorem tej koncepcji, lecz samodzielnie dokonuje integracji pakietów biurowych z innymi aplikacjami biznesowymi i udostępnia partnerom API, aby umożliwić integrację aplikacji biurowych Zoho z ich oprogramowaniem.
Koncepcję komponentyzacji i integracji kontekstowej aplikacji biurowych doskonale ilustruje przykład firmy CentralDesktop . Dokonała ona integracji kontekstowej arkusza kalkulacyjnego Zoho z aplikacją, na której pracują, zapewniając użytkownikom możliwość zachowania ciągłości pracy.

news4-2

Na pokazanym powyżej zdjęciu sekcja arkusza kalkulacyjnego pochodzi z Zoho, ale dane pochodzą z serwerów firmy CentralDesktop. Wielu użytkowników może współpracować w jednym arkuszu w ramach aplikacji firmy a w momencie zapisania zmian w arkuszu, dane zostają zachowane na serwerach CentralDesktop (nie na serwerach Zoho).
Nasz zespół od miesięcy pracuje nad komponentyzacją aplikacji biurowych i ułatwieniem ich integracji, wytyczając tym samym drogę do kolejnej fazy w ewolucji pakietów biurowych. Jesteśmy przekonani, że to właściwy kierunek zmian pozwalający na wzrost wydajności pakietów biurowych.

Demozolta.jpgdarmowezielonawa.jpg

czat.gif

 

Kategorie: Archiwum

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress