Budowanie firmy zdobywającej klientów

Business woman

Pozyskiwanie Klientów to NAJWAŻNIEJSZY obszar twojej działalności, jeśli chcesz przetrwać i rozwijać firmę.

Cmentarz jest pełen dobrych firm które miały wspaniałe produkty ale nie szukały wciąż nowych odbiorców swojej pracy. Przedstawimy Ci krok po kroku jak zdobywać nowych klientów, ponieważ jest to najważniejsza rzecz, jaką powinieneś robić na każdym etapie rozwoju organizacji.  

 

 

Kliknij poniżej i przejdź dalej, by zobaczyć, co możemy dla Ciebie zrobić.

{mospagebreak}


Poznaj swojego klienta

Pierwszym krokiem w skutecznym pozyskiwaniu klientów, jest podjęcie decyzji kto jest twoim idealnym klientem, czyli takim który nade wszystko potrzebuje twoich usług i jest takim z którym chciałbyś pracować. Czy chciałbyś pracować z każdym?

Czy jedynym kryterium, jakie postawisz będzie to, że klient chce wydać pieniądze na twoją usługę? Nie namawiamy do zainstalowania w firmie tablicy „Tych klientów nie obsługujemy”, ale do spisania na kartce cech, które chciałbyś aby mieli Twoi klienci. Może to dotyczyć cech czysto ludzkich np. wieku czy płci Twojego odbiorcy, ale również dotyczących konkretnych cech danej firmy jako twojego Klienta np. wysokość obrotu rocznego czy roczna sprzedaż.

 

Segmentacja Klientów

 

 

{mospagebreak} 

 


Poznaj swojego klienta cd.

Jeśli już prowadzisz firmę, masz bazę historii sprzedaży klientom. Co o nich wiesz ? Kim są, czego oczekują, dlaczego wybrali twoją ofertę? Jakie mają cechy wspólne? Czy słuchasz swoich klientów, czy wiesz czy ostatnio ich potrzeby zmieniły się? A kiedy ty ostatnio dostosowałeś swój produkt czy usługę do zmiennych potrzeb?

Mały punkt szewsko-ślusarski na osiedlu, ma innych klientów niż taki sam punkt usytuowany w hipermarkecie. Właściciel pierwszego zna pewnie swoich Klientów z imienia, nazwiska i wie o nich wszystko, a właściciel drugiego musi użyć innych sposobów na poznanie swoich klientów. Sprawa jest bardziej złożona niż to się wydaje na pierwszy rzut oka, bo osoby przychodzące do punktu, mogą wcale nie być osobami, które potrzebują usługi, a jedynie wykonawcami zlecenia np. mąż przynosi do punktu wszystkie buty rodzinne, bo akurat ma po drodze do pracy. Klientem w rzeczywistości nie jest mąż, bo jemu jest wszystko jedno, ale osoba zlecająca np. żona, która chce aby buty były naprawiane w tym jednym konkretnym punkcie, bo jest znakomity. Aby skutecznie pozyskiwać klientów przez ogłoszenia reklamowe, trzeba wiedzieć, do kogo się zwracasz i kto naprawdę jest twoim Klientem.

Pogrupuj swoich klientów zgodnie z ich potrzebami. Zadaj sobie pytanie ‘dlaczego Klient kupuje mój produkt, czy usługę’.

Może się okazać, że w przypadku firmy produkującej okna są to:

  • mężowie/ojcowie rodzin wybierający na podstawie parametrów technicznych,
  • mężowie i żony wybierający okna, z których zadowoleni są inni/znajomi,
  • kobiety, polegające na poradzie ‘fachowca’ w sklepie,
  • osoby mieszkające w starszych mieszkaniach i domach, które wymagają wymiany okien z powodów technicznych.

Każda z grup ma inne cechy wspólne. Po ich określeniu, będzie łatwiej znaleźć sposoby dotarcia do nowych klientów z danych grup. Każda z nich wymaga odrębnego podejścia i ułożenia dopasowanej do nich strategii marketingowej, a w tym działań promocyjnych.

{mospagebreak}


 

Rozsyłaj swój komunikat

Ludzie kupują nie dlatego, że proponujesz im produkt w niskiej cenie, ale dlatego że chcą zaspokoić swoje potrzeby. Przy czym nie mają potrzeby kupienia twojego produktu, ale mają niezwykle palącą potrzebę, którą twój produkt zaspokaja. Czy widziałeś kogoś, kto kupuje dezodorant, po to aby kupić dezodorant? Ludzie kupują dezodorant, bo nie chcą przykro pachnieć. To nie jest to samo co ‘chcą ładnie pachnieć’ – tę potrzebę zaspokoją również perfumy, wody toaletowe. Wysyłaj w świat przemyślany komunikat adresowany do klientów których szukasz. Daj się poznać jako ten który rozumie potrzeby klientów. Nie mów jeszcze o swoim produkcie, mów o Kliencie i jego potrzebach. Daj mu się poznać jako PIERWSZY na świecie który go wreszcie zrozumiał.

Kanały przekazu w internecie{mospagebreak}


Przedstaw swój produkt

Jeżeli stałeś się wiarygodny i udało Ci się wciągnąć potencjalnego Klienta w dialog, doprowadzić do tego miejsca procesu sprzedaży czy swojej strony www to już połowa sukcesu. Opowiedz teraz które z potrzeb Klienta zaspokaja twój produkt/usługa. Nie epatuj sobą. Nie opowiadaj o tym że jesteś na rynku od dwudziestu lat. Jeszcze nie czas, za chwilę. Mów o potrzebach swojego klienta w kontekście produktu który mu oferujesz.

Rozwiej obiekcje

Gratulacje !!! Udało Ci się przekonać Klienta że rozumiesz jego potrzeby a Twój produkt może być tym co może je zaspokoić. Klient dokona zakupu u kogoś, komu będzie ufał, zwłaszcza w internecie, gdzie nie widać Twojej firmy i nie wiadomo nawet, czy naprawdę istnieje. Buduj więc zaufanie u Klienta tym, co piszesz. To najskuteczniejsza metoda. Opisz dlaczego Klient nie ryzykuje kupując, zostawiając namiar do siebie czy dzwoniąc właśnie do Twojej firmy. To w tym momencie a nie na początku procesu (!) należy opowiedzieć o sobie. Kim jest Twoja firma, jak długo działa na rynku, jacy inni kontrahenci jej zaufali. Uspokój obawy Klienta. Już prawie go masz. Jeszcze tylko kropka nad „i”

Wskaż drogę działania ( kup, zadzwoń, zostaw namiary)

Nigdy nie pozostawiaj klienta samemu sobie. Nie bądź jak handlowiec, po prezentacji produktu, myślący „ja swoje już zrobiłem teraz gdy będzie chciał to mnie znajdzie”. Podpowiedz klientowi co powinien zrobić. Zaplanuj dla niego następny krok. W świecie internetowym akcją do której zapraszasz może być zachęcanie do zakupu w sklepie internetowym, pozostawienia namiaru namiaru na stronie www, wykonania telefonu do firmy i parę innych technik. Wymyśl działanie dla każdego segmentu swoich klientów. Może być różne dla każdego z segmentów. Chyba są tego warci !

Przygotowuj rozwiązanie/ ofertę

Rozpocznij swój proces sprzedaży. Na tym etapie, po zdobyciu pierwszego kontaktu możesz pracować nad poprawianiem efektywności i jakości sprzedaży. Największym wyzwaniem staje się efektywność procesu. Jak oszczędzić czas handlowców i w pełni wykorzystywać potencjał zdobywanych kontaktów ? Jak nie zostawić Klienta samemu sobie bez względu na rotacje, choroby, urlopy czy talenty poszczególnych sprzedawców. Czy nowe szanse sprzedaży nie są marnowane a aktualni kontrahenci nie czują się „zaniedbywani”. Lekceważony Klient odchodzi do konkurencji.

{mospagebreak} 


W jaki sposób działamy ?

Zrobienie analizy rynku Państwa Klientów jest pierwszym krokiem naszej współpracy w celu efektywnego zdobywania Klientów. Tych kilka etapów wstępnych ma zastosowanie w przypadku każdego biznesu, ponieważ to część podstawy planu dalszych działań. Usługa Marketingu Internetowego i Wsparcia Sprzedaży polega na przeprowadzeniu intensywnych kampanii, przede wszystkim w internecie, których celem jest pozyskanie jak największej ilości zapytań ofertowych od Klientów zainteresowanych Państwa ofertą handlową. Aby uzyskać efekt przekładający się na realne korzyści dla Waszej firmy przygotowujemy oraz wdrażamy plan kampanii w oparciu o najskuteczniejsze i wielokrotnie sprawdzone metody za jakie uważamy:

  1. Aktywny Monitoring Aplikacjami Google i stroną WWW – Nie da się zarządzać tym czego nie da się zmierzyć. Dostarczymy Ci system mierzący jakość Twoich działań i efektywność ponoszonych kosztów. Kto powiedział że koszty Marketingu czy Sprzedaży to nie dająca się opanować „czarna dziura” ? Strona www Twojej firmy to nie tylko smutna konieczność, wizytówka nijak nie przekładająca się na efekty sprzedaży. Doradzimy jakie zmiany na stronie byłyby pożądane. Przygotujemy bardziej perswazyjne treści strony. Zamienimy starą stronę internetową w narzędzie sprzedające skutecznie Twoje produkty czy usługi.
  2. Kampania Google Adwords – element którego nośnikiem jest płatny system Google Adwords. Twoja kampania kieruje osoby (firmy) przeszukujące internet do wyznaczonych miejsc twojej strony (tzw. landing pages). Przygotowanych oczywiście dla konkretnych segmentów rynku do których próbujesz docierać. Pozyskujesz w ten sposób nowe kontakty biznesowe które stanowią podstawę do budowania list potencjalnych Klientów. Wynikiem procesu jest lista zamówień lub zapytań ofertowych kierowanych bezpośrednio do Twojej firmy. Proces zbierania kontaktów odbywa się automatycznie 24 godziny na dobę w całej Polsce lub inaczej wg. dowolnych ustawień.
  3. System obsługi Sprzedaży Zoho CRM – Lista zapytań ofertowych czy namiarów to początek a nie koniec sprzedaży. Możemy obsłużyć istniejący lub wspólnie przygotować nowy proces sprzedaży Twojej firmy. Doradzimy w jaki sposób zapewnić solidny, komfortowy dla osób pracujących z Klientami proces sprzedaży. Zaproponujemy miejsca w których należy wprowadzić raporty i wskaźniki kontrolujące zadowolenie Klientów i skuteczność sprzedaży.

 {mospagebreak}


Najważniejsze korzyści dla Twojej firmy

  • Długotrwałe działanie kampanii przy optymalnym nakładzie finansowym sprawia że staje się ona opłacalna.
  • Narzędzia informatyczne umożliwiają dokładny wybór targetów i automatyczną optymalizację kosztów.
  • Wysoki procent pozyskiwanych namiarów przynosi już realne zyski dla dziesiątek firm na terenie całego kraju.
  • Pozyskanie setek (lub dziesiątków) kontaktów do osób (firm) bezpośrednio zainteresowanych Państwa ofertą
  • Proste budowanie listy mailingowej za zgodą odbiorców
  • Tanie i szybkie pozyskiwanie bieżących zapytań ofertowych przekładające się na realizowane sprzedaże towarów lub usług

Zakres współpracy i tempo pracy w każdym przypadku wygląda inaczej. Nie ma dwóch takich samych firm, nie ma dwóch takich samych pomysłów na funkcjonowanie na rynku. Czasami wykorzystujemy wszystkie a czasami tylko część usług z naszej oferty. To Ty decydujesz o tempie i zakresie współpracy.

 {mospagebreak}


Z kim współpracujemy?

Usługa Pozyskiwania Klientów jest nowoczesnym rozwiązaniem, które skutecznie pomaga naszym Klientom nawiązywać współpracę handlową z odbiorcami. Współpracujemy z firmami o różnej wielkości i różnym rynku docelowym. Przeprowadziliśmy dziesiątki różnego typu kampanii dla naszych Klientów. Zdecydowana większość podjęła z nami stałą współpracę i aktualnie łączy nas więcej niż tylko wspólne sukcesy. Korzystając z naszych usług przekonacie się jak niewiele wysiłku potrzeba aby zdobyć wielu nowych Klientów.

Gwarancja rzetelności

Jeżeli uznacie że żadne z naszych działań nie przynosi oczekiwanych efektów oraz żaden z dostarczonych przez nas prospektów nie spełnia Waszych oczekiwań biznesowych, możecie w dowolnym momencie rozwiązać z nami współpracę.

Wypełnij formularz kontaktowy i zamów bezpłatną analizę statusu w internecie Twojej firmy.

Kategorie: Archiwum

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress