#ZostańWdomu i pracuj.
Narzędzia, dzięki którym Twój biznes wiele zyska.
Kryzys wywołany Covid-19 zmienił styl pracy wielu firm na całym świecie. Nagle z dnia na dzień musieliśmy nauczyć się jak pracować zdalnie. Wydaje się, że wystarczy jedynie komputer z dostępem do Internetu, aby wszystko szło sprawnie. Jednak w czasach pandemii konkurencja też istnieje i każdy walczy o swoją pozycję. Im firma ma lepsze wsparcie organizacyjne przez odpowiednie systemy, tym bardziej zorganizowana i efektywniejsza jest praca ich pracowników.
Jak pracujemy z Zoho – nasze wskazówki
Jako partner firmy Zoho, pracując na jej produktach, dużo łatwiej było nam przejść na styl pracy zdalnej. Przede wszystkim nasze działania opieramy o Zoho One – jeden produkt do wszystkiego: sprzedaż, programowanie, fakturowanie, komunikacja. Przejście do pracy zdalnej dobywa się błyskawicznie. Jednak chcemy podzielić się z Wami naszymi wskazówkami i doświadczeniem, które narzędzia z katalogu Zoho są dla nas niezbędne w zdalnej pracy.
KOMUNIKACJA
Komunikacja to pierwsza i kluczowa zmiana w kontaktach biznesowych. Całkowicie zmieniły się nasze relacje z klientami. Brak bezpośredniej interakcji powoduje problem między innymi z prowadzeniem szkoleń czy analiz. Jakie narzędzia ułatwiają nam teraz pracę?
Zoho People- pomaga zarządzać harmonogramem, frekwencją, umożliwia współpracę w czasie rzeczywistym. Świetnie sprawdza się przy organizowaniu szkoleń.
Zoho Meeteing – Bardzo dobrze sprawdzające się narzędzie do telekonferencji. Przepustowość jest bezproblemowa, więc narzędzie działa szybko i sprawnie.
Zoho Cliq – ma formę narzędzia prywatnego. To komunikator do rozmów i czatów. Można tworzyć kanały tematyczne, dzięki czemu nic nam nie umknie, a cała komunikacja jest uporządkowana. Szybko odnajdujemy niezbędne dane.
DZIAŁ SPRZEDAŻY
Zoho CRM – to aplikacja do sprzedaży. Na niej opierają się wszystkie działania: fakturowanie, dodawanie produktów, kontrahentów, generowanie raportów, tworzenie prognoz i kampanii. Oczywiście możliwości jest więcej w zależności jakie konkretne działania interesują nas w sprzedaży.
Aplikacja dostępna jest zarówno z poziomu komputera jak i urządzeń mobilnych, co jest bardzo dużym udogodnieniem. Można pracować z każdego miejsca, wprowadzać dane i być na bieżąco.Spotkania face-to-face z Klientami zastąpiliśmy przez Zoho Meeting oraz Cliq.
Ciekawym rozwiązaniem są narzędzia gamification – generują energie w organizacji. Są w systemie sprzedażowym i zarządzania projektami. Dzięki nim można prowadzić konkursy aktywności. Mobilizują i motywują pracowników. Jako szef firmy, masz wtedy pewność, że zaangażowanie Twoich pracowników jest na właściwym poziomie.
DZIAŁ PROJEKTOWY
W dziale projektowym korzystamy z większej liczby narzędzi Zoho. Bazową aplikacja jest Zoho Projects. Pozwala na zarządzanie zadaniami, przydzielanie ludzi do zadań, kontrolę godzinową pracy.
Szkolenia wewnętrzne prowadzimy poprzez ShowTime. Może w nich uczestniczyć nieograniczona liczba osób. W tym narzędziu tworzymy interaktywne, szkoleniowe prezentacje. Pozwala na reakcje w czasie rzeczywistym. Także dostępny na urządzeniach mobilnych. Do konferencji wewnątrz zespołu przydatny jest też Cliq
Dokumenty oraz projekty, które tworzymy przechowujemy w Zoho Workdrive. Ma intuicyjny interfejs użytkownika, dostępny także w wersji mobilnej, jak wszystkie aplikacje Zoho. WorkDrive naprawdę uprościło udostępnianie i udzielanie zgody innym członkom zespołu. A związku z pandemią, Zoho dołożyło kilka serwerów, więc wszystko szybko działa. Dane są odpowiednio chronione.
Jeśli potrzeba jest bezpośredniego kontaktu z klientem, niezastąpiony jest Zoho Assist. Pozwala na bezpośrednie połączenie z komputerem Klienta, w celu rozwiązania jego problemu.