Jak powinien wyglądać skuteczny newsletter?

30-10-2020 15:19:19 Wg kontakt

5 typów newslettera,
​dzięki którym zwiększysz świadomość swojej marki.

Każdy, kto prowadzi firmę wie, że priorytetem zawsze jest  zdobycie jak największej liczby klientów. A najlepszym sposobem na to jest zwiększenie ruchu w Twojej witrynie. Narzędziem, które jest niezwykle skuteczne w osiąganiu tego celu są kampanie e-mail marketingu, a istotną ich częścią są newslettery z linkami, które mają skierować uwagę ludzi właśnie na Twoje strony internetowe. Jak to zrobić i jak zbudować skuteczny newsletter? Dowiesz się poniżej.

Dlaczego wysyłamy newslettery?


Newsletter to podstawa działania niejednej firmy, ponieważ wiadomość e-mail wysyłane na listę mailingową są prostym, tanim i skutecznym sposobem na  przekazywania aktualności branżowych, wskazówek i aktualizacji związanych z marką lub firmą.  Mail nie zawsze musi składać się z treści sprzedażowych. Zamiast tego sprawdzi się jako medium do budowania świadomości marki i rozwijania silnych relacji z odbiorcami. 


Jak pomoże Ci w tym newsletter?

 Zapewnia regularne aktualizacje
 Poprawia liczbę wizyt w witrynie
 Motywuje klientów do robienia zakupów, pisania referencji i sprawdzania postów na blogu.

 Zarabia na Ciebie

 Promuje nadchodzące wydarzenia / wyprzedaże


Niektóre marki wysyłają cotygodniowe biuletyny, inne decydują się wysyłać raz w miesiącu. Częstotliwość wybierasz analizując wydajność poprzednich kampanii  i sprawdzając przy tym co zapewnia najlepsze współczynniki otwarcia i klikalności.

Co powinien zawierać newsletter?

Jeśli zaczynamy naszą przygodę z newsletterami to w pierwszej kolejności należy zadbać o powitalną wiadomości e-mail. To często pierwsza, automatyczna wiadomość otrzymywana po zarejestrowaniu się na stronie. Należy dobrze się w niej zaprezentować, bo tak tworzysz pierwsze wrażenie jakie zrobi na kliencie Twoja marka. Choć newslettery mogą zawierać różnorodne treści, to jednak skupimy się na pięciu kluczowych, które skutecznie pomagają informować czytelników i ostatecznie przekształcić ich w lojalnych klientów.

Ogłoszenia i aktualności 

 Aby zbudować długotrwałe i godne zaufania relacje z subskrybentami, ważne jest, aby upewnić się, że cała istotna komunikacja dotycząca Twojej marki pochodzi bezpośrednio od Ciebie. Natychmiastowe powiadomienie o każdym nowym produkcie lub nowej funkcji zapewni ich, że informacje są rzetelne i dokładne. Newslettery to świetny sposób na wzbudzenie emocji wśród subskrybentów ważnym ogłoszeniem i idealne miejsce na specjalne oferty dla tych, którzy rejestrują się lub dokonują zakupu jako pierwsi.

Wiadomości firmowe 

  Jeśli Ty lub Twoja firma otrzymaliście nagrodę lub zrealizowaliście kolejny cel, warto się o tym pochwalić! To kolejny rodzaj treści, który pomaga budować zaufanie i lojalność, ponieważ firmy, które dzielą się ważnymi informacjami wewnętrznymi z subskrybentami, w pewnym sensie zapraszają swoich odbiorców, aby stali się częścią ich rodziny. Wybierając temat pamiętaj, aby zawsze pytać: „Dlaczego ta wiadomość będzie ważna dla naszych odbiorców?”

Treści edukacyjne i informacje branżowe 

Innym ważnym zastosowaniem biuletynu jest edukacja. W rzeczywistości może to być jeden z najpopularniejszych powodów, dla których ktoś chce zapisać się i otrzymywać newsletter . Wiedza jak lepiej korzystać z produktów Twojej firmy czy zrozumienie problemów klientów może pomóc w przekazaniu im przydatnych informacji. 

Treści generowane przez użytkowników 

Jeśli posiadasz portal informacyjny,  z wyspecjalizowanym blogiem lub realizującym fachową tematykę, możesz udostępniać swoim odbiorcom treści napisane przez innych. Wiele platform używa tego formatu, aby podzielić się najlepszymi tekstami bądź rekomendacjami zamieszczanymi na ich stronach.

Treści promocyjne 

  Niezależnie od tego, czy chodzi o promowanie najnowszego produktu, czy informowanie subskrybentów o zbliżającej się wyprzedaży, newsletter to strategia dla każdego marketera. Jest to również miejsce, w którym marketer musi być najbardziej ostrożny. Co to znaczy? Kiedy odbiorcy zapisują się do newslettera, oznacza to, że do pewnego stopnia kupili już Twój produkt lub usługę. Często próbują nauczyć się go lepiej wykorzystywać lub chcą dowiedzieć się więcej o tym, co dzieje się w Twojej firmie. Jedyną rzeczą, której nie szukają, jest ciągłe sprzedawanie. Dlatego z treści promocyjnych należy korzystać oszczędnie. Mniej znaczy więcej!


Jak długi powinien być newsletter?
Zależy - to jedyna poprawna odpowiedź. Jeśli wysyłasz raz w miesiącu, to ilość informacji do przekazania będzie zdecydowanie większa

  Najlepszym sposobem oceny wpływu długości biuletynu są testy A / B. Wypróbuj różne warianty i przeanalizuj wyniki, aby zobaczyć, która wersja zyskała większe zaangażowanie.

Newsletter w 3 krokach 

Opcja podwójnej zgody

System subskrypcji Double Opt-in oznacza, że ​​ludzie muszą potwierdzić subskrypcję biuletynu, zanim go otrzymają. Dzięki temu lista zawiera tylko prawidłowe adresy e-mail, automatycznie eliminując niepoprawne maile, literówki w formularzu rejestracji i inne problemy. W dłuższej perspektywie pomoże to poprawić reputację Twojej domeny.

Spersonalizuj treść

Personalizacja kampanii e-mailowych to sprawdzony sposób na zwiększenie współczynników otwarć i klikalności, który może mieć wymierny wpływ na zwrot z inwestycji. Możesz to zrobić, używając tagów scalających, za pomocą zawartości dynamicznej i segmentując listę .

Użyj CTA

Przycisk wezwania do działania zachęca widzów do podjęcia konkretnego kroku - kliknij tutaj, przeczytaj więcej lub zarejestruj się teraz, to świetne przykłady. Prowadzą odbiorców do stania się klientem. Każdy newsletter powinien mieć kluczowe wezwanie do działania, które chcesz podkreślić. Bez niego nie odniesie on skutku, ponieważ nie będzie haka, który zainspiruje klientów do podjęcia kolejnego kroku.

Zacznij więc już dziś tworzyć swój pierwszy newsletter!

Najlepsze w kampaniach mailowych jest to, że z Zoho Campaigns można je szybko zaprojektować, bez konieczności znajomości kodów!
Przekonaj się sam.


Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.