Zoho Lens
Przedstawiamy funkcje OCR i QR/kodów kreskowych
Zoho Lens
Przedstawiamy funkcje OCR i QR/kodów kreskowych
Skuteczność rozwiązania jakiegokolwiek problemu zależy od jego zidentyfikowania. Jeśli chodzi o naprawę podzespołów elektrycznych lub maszyn, technicy pracujący w terenie i inżynierowie muszą posiadać rozległą wiedzę na temat tych elementów, aby znaleźć przyczynę problemu i dobrać właściwe rozwiązanie. Informacje o produktach, instrukcje obsługi i plany są dobre na początek, ale jak uzyskać je od klienta w trakcie sesji pomocy zdalnej? Przedstawiamy funkcje skanowania OCR i QR/kodów kreskowych!
Funkcje skanowania OCR i QR/kodów kreskowych Zoho Lens umożliwiają skanowanie dowolnego tekstu, kodu QR lub kodu kreskowego widocznego w transmisji na żywo bez przełączania aplikacji, co znacznie skraca czas oczekiwania.
Funkcja skanowania QR/kodów kreskowych
Kody QR i kody kreskowe można znaleźć praktycznie wszędzie. To popularne źródło informacji ze względu na ich zdolność do przechowywania ogromnych ilości danych na małej przestrzeni.
Pracując z komponentami podczas konserwacji lub naprawy, technik z pewnością natknie się na kod kreskowy lub kod QR. Klienci mogą nie mieć podstawowych informacji o tym komponencie, a technik będzie potrzebował całej dostępnej wiedzy, aby rozwiązać problem. W takim przypadku może skorzystać z funkcji skanowania, aby pobrać informacje zawarte w kodach QR i kodach kreskowych widocznych na etykietach lub przywieszkach produktów.
Co mogę zrobić ze skanem kodu QR/kodu kreskowego?
Korzystając z funkcji skanowania QR/kodów kreskowych Zoho Lens, możesz:
- Zeskanować dowolny kod QR lub kod kreskowy bezpośrednio w ramach sesji.
- Udostępnić informacje o produkcie lub link do dokumentu innym uczestnikom za pośrednictwem czatu.
- Skopiować informacje w inne miejsce, aby uzyskać szybki dostęp.
- Udostępniać wyniki skanowania za pośrednictwem innych aplikacji podczas korzystania z urządzenia mobilnego.
Co to jest OCR?
Optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) to rodzaj technologii, która rozpoznaje tekst w obrazie cyfrowym i konwertuje go na format tekstowy, który można edytować i odczytywać maszynowo. Opcja Live Text w Zoho Lens wykorzystuje OCR do pobierania tekstu ze strumienia z kamery na żywo.
Co mogę zrobić z OCR?
Dzięki OCR (znanemu jako Live Text w Zoho Lens) możesz:
- Skanować zdalnie instrukcje obsługi produktów.
- Udostępniać informacje kontekstowe wszystkim uczestnikom sesji.
- Skopiować istotne szczegóły, takie jak nazwy i numery modeli, do dalszej analizy i wykorzystania w przyszłości.
- Ograniczyć komunikację tam i z powrotem w celu uzyskania szczegółów technicznych.
Jak korzystać z tych funkcji
Opcja aktywnego tekstu (OCR) i opcja skanowania (QR/kod kreskowy) w Zoho Lens są dostępne zarówno dla techników, jak i klientów podczas sesji. Tekst może skanować każdy bez żadnych ograniczeń. Jednak kody QR i kody kreskowe, które może zeskanować uczestnik, zależą od urządzenia udostępniającego strumień z kamery. Przygotowaliśmy listę obsługiwanych formatów kodów kreskowych dla każdego urządzenia jako krótki przewodnik.