Dlaczego Twoja organizacja potrzebuje kompletnej platformy Digital Workplace?

Dlaczego Twoja organizacja potrzebuje kompletnej platformy Digital Workplace?

03-07-2023 12:29:55 Wg Z Partner

Dlaczego Twoja organizacja potrzebuje 
kompletnej platformy Digital Workplace?

Współczesna transformacja miejsca pracy jest częściowo spowodowana niedawną, globalną pandemią COVID-19. Znaczenie komunikacji i technologii współpracy nigdy nie było tak istotnie jak teraz w obliczu pracy zdalnej. Narzędzia i aplikacje biznesowe są niezbędne w każdej organizacji, aby zapewnić cyfrową infrastrukturę i platformę miejsca pracy, która jest bezpieczna, elastyczna i otwarta na strategiczne integracje.

Wymagania dotyczące platform cyfrowych w miejscach pracy

Kiedy myślimy o technologii wspierającej miejsce pracy, niezwykle ważne jest, aby myśleć o ludziach i sposobie, w jaki pracują. Większość procesów biznesowych i przepływów pracy z udziałem ludzi opiera się na współpracy. Ta współpraca musi być bezpieczna i mieć kontekst. Organizacje muszą wziąć pod uwagę cały współpracujący ekosystem procesów i przepływów pracy, który składa się z interakcji między ludźmi.

Obszary technologiczne przeznaczone do inwestycji i rozwoju muszą obejmować:

  • Wideokonferencje, spotkania i seminaria internetowe do współpracy i komunikacji w czasie rzeczywistym.
  • Czat zespołowy i przesyłanie wiadomości do trwałej i kontekstowej współpracy. Wiadomości e-mail są tutaj również uwzględnione. 
  • Usługi przechowywania treści w chmurze zapewniające łatwy dostęp do współdzielonych dokumentów, plików i wyników.
  • Narzędzia zdalnego dostępu (wirtualne sieci prywatne), dzięki którym pracownicy mogą uzyskiwać dostęp do urządzeń i plików służbowych ze zdalnych lokalizacji.
  • Integracje z aplikacjami biznesowymi, takimi jak CRM, oprogramowanie HR i narzędzia do zarządzania projektami, mają kluczowe znaczenie dla spójnej wymiany danych między systemami w celu zapewnienia wydajnych procesów biznesowych i przepływów pracy.
  • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe do automatyzacji zadań, lepszego podejmowania decyzji, personalizacji doświadczeń użytkowników i ogólnej poprawy produktywności, ponieważ możesz przewidywać i rozwiązywać problemy z wyprzedzeniem.
  • Możliwości analityczne i raportowania do mierzenia aktywności, użycia i produktywności w celu uzyskania jasnego wglądu w organizację.
  • Przepisy bezpieczeństwa muszą być priorytetem w zakresie ochrony danych, zapobiegania cyberzagrożeniom i ochrony przed nimi, utrzymywania ciągłości biznesowej i przestrzegania przepisów branżowych.

Elastyczność i zdolność adaptacji są niezbędne, aby umożliwić pracownikom pracę z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu. Cyfrowe platformy miejsca pracy muszą być skalowalne, aby dostosowywać się do zmieniających się potrzeb organizacji i uwzględniać wielu użytkowników i dane. Częścią tej elastyczności jest potrzeba dostosowywania. W związku z tym sąsiednie lub wbudowane funkcje platformy programistycznej z niskim kodem są niezbędne, aby umożliwić firmom i użytkownikom tworzenie niestandardowych aplikacji w celu zaspokojenia określonych potrzeb biznesowych przy niewielkim lub zerowym kodowaniu. Te atrybuty dostosowane do krytycznych wymagań technologicznych prowadzą do bardziej płynnej i intuicyjnej obsługi, co musi być celem wszystkich inwestycji i strategii w zakresie technologii w miejscu pracy. 

Skoncentruj się na ludziach i doświadczeniach

Zauważ, że posunęliśmy się tak daleko, nie wspominając o popularnych w branży modnych słowach, takich jak CU. Skupienie się na rzeczywistych rozwiązaniach w miejscu pracy, których ludzie potrzebują, jest ważniejsze niż wplątanie się w techniczny żargon. A teraz przerwałem naszą dobrą passę! Jest to jednak celowe, ponieważ należy dopasować możliwości do rzeczywistych potrzeb, a nie do technicznych akronimów, co często przesłania trafność i użyteczność określonych ofert technologicznych. Zamiast tego umieść ludzi w centrum i namaluj jasne obrazy tego, w jaki sposób technologia wpłynie na sposób ich pracy i wpłynie na procesy. Należy skupić się na tym, jak ludzie doświadczają narzędzi technologicznych w codziennych przepływach pracy i procesach.

Włączanie konfigurowalnych środków ciężkości

Cyfrowa platforma miejsca pracy musi być na tyle konfigurowalna, aby mogła stanowić centrum i główny punkt dostępu dla wszystkich obszarów, takich jak sprzedaż, marketing, HR i IT. 

Platforma musi być konfigurowalna, aby spełnić unikalne potrzeby każdej firmy, umożliwiając organizacjom tworzenie punktów ciężkości, które są zgodne z ich specyficznymi przepływami pracy i procesami. Na przykład organizacje muszą być w stanie scentralizować współpracę i dane, aby uzyskać jedno źródło prawdy, tak aby wszyscy pracowali z najbardziej aktualnymi danymi i informacjami. Środki ciężkości pomogą również usprawnić przepływy pracy i poprawić komunikację, dzięki czemu organizacje będą mogły pracować wydajniej i efektywniej. Na przykład organizacja może ustawić środek ciężkości dla sprzedaży, aby była prostsza. Miałoby to centralne centrum dla wszystkich narzędzi i zasobów, których zespół sprzedaży potrzebowałby do komunikowania się i zarządzania relacjami z klientami oraz zawierania transakcji. 

Kim są dostawcy platform cyfrowych miejsc pracy?

Kiedy myślimy o reprezentatywnych dostawcach, którzy zapewniają wszechstronne platformy lub rozwiązania do cyfrowego miejsca pracy, nie ma ich wielu. Ale z drugiej strony wielu dostawców oferuje znaczące części platformy i może współpracować z osobami trzecimi w zakresie innych komponentów funkcjonalnych.

Dzięki swojej ofercie Zoho One, która obejmuje Zoho Workplace, masz możliwość pierwszeństwa w swoim rodzaju i najbardziej wszechstronne rozwiązanie. Microsoft ma niektóre elementy infrastruktury, ale nie wszystkie aplikacje.

Na koniec możemy wymienić tych, którzy zajmują się elementami technologii miejsca pracy, takimi jak Salesforce dla CRM, Zoom, Cisco i RingCentral dla UCaaS i contact center. Nie są to same w sobie negatywy, ale odczyt możliwości, jakie zapewnia reprezentatywna lista dostawców. Niniejsze wytyczne stanowią pomoc dla organizacji podczas oceny ofert cyfrowych miejsc pracy. Niektóre organizacje już zainwestowały w dostawców miejsc pracy, a każda dodatkowa inwestycja u innego dostawcy w zakresie innych możliwości będzie wymagać integracji i elastyczności jako krytycznych kryteriów oceny. Z punktu widzenia infrastruktury jest to kolejny obszar, w którym Zoho błyszczy, dzięki swojej zdolności do integracji.

Podsumowanie

Organizacje zdecydowanie potrzebują cyfrowej platformy technologicznej, która działa prawie jak system operacyjny, który napędza i efektywnie prowadzi ich działalność. Platforma musi ujednolicać komunikację i współpracę oraz zapewniać doświadczenie w celu usprawnienia procesów i zwiększenia produktywności. Bardzo ważne jest, aby decyzja dotycząca technologii wynikała z rzeczywistych potrzeb ludzi, ich sposobu pracy i tego, jak chcą pracować. Każda inna perspektywa niż ta spowoduje złe przyjęcie wszelkich wdrożonych narzędzi. Zaangażuj użytkowników na wczesnym etapie procesu podejmowania decyzji dotyczących technologii i weź pod uwagę cały ekosystem ludzi, wewnętrznych i zewnętrznych, w organizacji. Dla decydentów biznesowych oceniających oferty potencjalnych dostawców technologii.


źródło: https://www.zoho.com/blog/workplace/digital-workplace-platform.html

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0