firma farmaceutyczna - wdrożenie CRM

firma farmaceutyczna - wdrożenie CRM

04-06-2012 19:52:20 Wg Miron Matecki

Opis wdrożenia Sytuacja biznesowa

  Firma farmaceutyczna świadczy najwyższej jakości usługi dla ponad 120 dostawców i producentów w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw do ponad 150 hurtowni farmaceutycznych. W ramach świadczonych usług firma współpracuje z większością kluczowych polskich i zagranicznych dostawców i producentów.   Dostawy produktów do hurtowni realizowane są w ciągu 24 godzin od przyjęcia zamówienia. W ofercie dla hurtowni firma farmaceutyczna posiada aktualnie około cztery tyś pozycji asortymentowych z praktycznie każdej grupy terapeutycznej, od leków OTC po preparaty najnowszej generacji przeznaczone do leczenia specjalistycznego. Wśród partnerów firmy znajdują się największe międzynarodowe koncerny farmaceutyczne, liderzy w swojej branży.   Szybkie tempo rozwoju firmy oraz wzrost liczby firm współpracujących doprowadził do sytuacji, w której funkcjonujący system przestał się sprawdzać. Firma potrzebowała programu bardziej elastycznego, który można dostosować do specyfiki działalności przedsiębiorstwa. Ze względu na ilość gromadzonych, przechowywanych i przetwarzanych informacji nowy program musiał być też bardziej wydajny i jednocześnie łatwy w obsłudze na wszystkich poziomach zarządzania.  

Rozwiązanie 

  Rozwiązaniem idealnym w prezentowanej sytuacji było zastosowanie funkcjonalnej aplikacji CRM. Program usprawnił między innymi proces zbierania przez dział Call Center zamówień, integrację z centralą telefoniczną Ericsson, proces organizacji akcji telemarketingowych, działania w obszarze wystawiania i kontroli faktur.  

Uzyskane korzyści

  Korzyści powstałe w wyniku implementacji aplikacji CRM w firmie farmaceutycznej obejmują kilka obszarów działalności.  

Obszar finansowy

  Firma współpracująca z tak wieloma partnerami potrzebowała systemu, który zapewni stałą kontrolę nad stanem należności. Aplikacja CRM pozwoliła w procesie rozwoju trzymać rękę na pulsie udostępniając zawsze najbardziej aktualne dane finansowe. CRM poprzez poprawę ściągalności należności od klientów wpłynął na poprawę płynności finansowej firmy. System CRM gromadzi informacje finansowe dotyczące każdego klienta. Dzięki temu każdy pracownik firmy farmaceutycznej może sprawdzić poziom zadłużenia oraz limity kredytowe dla interesujących go klientów a także warunki i terminy płatności, ilość zrealizowanych i oczekujących na realizację zamówień itp.  

Usługi magazynowania

Firma posiada czternaście magazynów na terenie Polski, o łącznej powierzchni ponad 30 tyś metrów kwadratowych. Dwa z nich zlokalizowane są w Warszawie. System CRM przyczynił się również do znacznego podniesienia efektywności procesu oferowania usług polegających na magazynowaniu i dystrybucji leków oraz produktów OTC. CRM obsługuje działania związane z przyjmowaniem dostaw, składowaniem produktów, ich dystrybucją. System gwarantuje również wymianę niezbędnych informacji celem wywiązywania się z obowiązków wynikających z Prawa farmaceutycznego.  

Usługi transportowe

Firma farmaceutyczna świadczy usługi transportowe korzystając z samochodów w pełni dostosowanych do przewozu produktów leczniczych, m. in. w zakresie precyzyjnego utrzymywania temperatury, w jakiej przewożone są produkty. Aplikacja CRM obejmuje odzwierciedlenie wszelkich informacji w zakresie szczegółowych warunków transportu podczas całej drogi produktu - od chwili załadunku do przekazania odbiorcy. CRM wspomaga zarządzanie usługami transportowymi realizowanymi na terenie całej Polski oraz wysyłkami kurierskimi i ekspresowymi obsługiwanymi przez spedytorów.  

Usługi celne

Ważnym elementem usług oferowanych przez firmę jest kompleksowa obsługa towarów i dokumentacji w reżimie procedur Składu Celnego. W ramach tej usługi aplikacja CRM zapewnia płynną i kompleksową obsługę celną importowanych towarów.  

 Dlaczego CRM

  Aplikacja CRM ułatwia zarządzanie ogromem informacji gromadzonych i przetwarzanych w firmie każdego dnia. Szeroki zakres funkcji oraz możliwość dostosowania ich do wewnętrznych wymagań naszej firmy sprawiła, że aplikacja CRM okazała się idealnym rozwiązaniem dla firmy o tak specyficznej działalności jaką jest branża farmaceutyczna.   Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego wdrożenia prosimy o kontakt.          

Miron Matecki

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0