Warszawa, 27 lipca 2009. 
Zoho dokonał jedynej w swoim rodzaju integracji aplikacji CRM i Zoho Mail (oraz innych platform pocztowych).
Problemem niektórych naszych klientów było to, że zarządzali relacjami z klientami korzystając z Zoho CRM, lecz komunikowali się z klientami głównie poprzez pocztę e-mail. Naszym celem było nie tyko połączenie obydwu tych usług, chcieliśmy dodatkowo, aby połączenie to przybrało profesjonalną i prostą w obsłudze formę.
W pełni funkcjonalny email w ramach Zoho CRM
W Zoho CRM pojawiła się nowa zakładka "Email". Zapewnia ona stały, nieograniczony dostęp do wszystkich wiadomości użytkownika Zoho Mail. Umożliwia łatwe przełączenie się z portalu pocztowego do CRM i z powrotem, korzystając z jednego okna/zakładki w przeglądarce internetowej. Oczywiście nie ma potrzeby każdorazowego logowania, ponieważ funkcjonuje System Pojedynczego Logowania (SSI) Zoho.
Komponowanie/Odczytywanie Emaili w Zakładce Kontaktów CRM
Nie wymagamy, aby użytkownik przechodził do portalu pocztowego lub zakładki Email w Zoho CRM, aby komunikować się z klientami. Wiadomości można komponować i odczytywać w zakładce Kontakty. Aby się komunikować wystarczy teraz jedno kliknięcie.
Najlepsze w integracji Zoho CRM i Zoho Mail jest to, że użytkownicy nie muszą robić nic. Wiadomości email są automatycznie zapisywane na kontach kontaktów, bez względu na to czy są wysłane przy użyciu Zakładki Kontakty w CRM, zakładki Email w CRM, bezpośrednio z konta Zoho Mail, czy przy użyciu innej aplikacji pocztowej.
Portal Pocztowy szanujący hierarchię
Zintegrowany Zoho Mail stosuje do wiadomości wysyłanych jak i otrzymywanych od kontaktów tą samą strukturę dostępu, która stosowana jest odnośnie Kont/Kontaktów. Kiedy więc Sprzedawca komunikuje się poprzez email z Klientem, wówczas Manager Sprzedawcy uzyskuje dostęp tej korespondencji.
Tworzenie kontaktów CRM i zadań do wykonania bezpośrednio w Zoho Mail
Interakcja z klientem często rozpoczyna się poprzez email. Wówczas użytkownik może łatwo i szybko utworzyć nowy kontakt w CRM będąc w aplikacji Zoho Mail. Wystarczy wybrać w liście „Więcej Opcji” zadanie „Dodaj do CRM”, po dodaniu kontaktu można od razu dodać nowe zadanie. Jeśli taki sam kontakt już istnieje, Zoho Mail powiadamia o tym użytkownika.
Połączenie z innymi systemami pocztowymi
Chcemy pozostawić użytkownikom swobodny wybór systemu pocztowego, z którego będą korzystali. Jeśli więc ktoś zdecyduje, że nie chce czerpać korzyści z funkcji, jakie zapewnia Zoho Mail i nadal zamierza korespondować przy użyciu konta Gmail, wystarczy odblokować POP w serwerze pocztowym, aby Zoho Mail mógł nawiązać połączenie z innym serwerem pocztowym.
Integrując Zoho CRM oraz Zoho Mail chcieliśmy podkreślić naszą świadomość tego, że informacja jest najcenniejszym dobrem każdej firmy. Bez względu na to czy użytkownik korzysta z systemu zarządzania relacjami z klientami czy z aplikacji pocztowej, uzyska on natychmiastowy dostęp do wszelkich potrzebnych danych.
