Jak efektywnie korzystać z Zoho CRM

Jak efektywnie korzystać z Zoho CRM

23-08-2014 02:10:54 Wg Miron Matecki

Jak efektywnie korzystać z Zoho CRM


Postaraj się uniknąć wykorzystywania systemu CRM jako systemu do gromadzenia informacji. Do tego celu można wykorzystać dowolna nieskomplikowaną bazę danych.  Ideą system CRM jest przechowywanie tylko wartościowych danych. Skup się więc na wprowadzaniu wyłącznie prawidłowych, aktualnych danych i upewnij się, w którym obszarze systemu powinny zostać wprowadzone, w zależności od tego czy dotyczą namiarów, kontaktów czy prospektów.

Skup się na większym zaangażowaniu klientów. Musisz mieć świadomość, że nie wystarczy posiadanie wysokiej klasy systemu CRM. Pamiętaj, że system CRM jest tak dobry, jak informacje, które do niego wprowadzisz.

Jeżeli wprowadzisz bezwartościowe informacje, to takie właśnie, zupełnie bezużyteczne informacje o klientach będziesz posiadał. Skup swoją uwagę na informacjach zebranych od klientów. Nie jestem w stanie podać przepisu, który zagwarantowałby Ci błyskawiczny sukces, lecz mogę dać Ci pewną radę: traktuj  Twoich klientów z serdecznością i szacunkiem.  

Zaangażowanie klientów polegać powinno na rozmowach prowadzących do poznania samych klientów oraz ich potrzeb. Powiedz Twojemu klientowi szczerze, czy jesteś w stanie spełnić jego potrzeby. Powiedz mu również, co należy zrobić, aby otrzymać pożądane rezultaty oraz w jakim zakresie Twoje produkty mogą mu w tym pomóc. Tym sposobem uzyskasz lojalnego klienta, który sam pomoże Ci zrealizować transakcję a następnie będzie wracał w celu dokonania u Ciebie kolejnych zakupów.

Zapisuj informacje, które otrzymasz od klienta. Zapewne będzie to wymagało czasu, lecz warto go zainwestować. Dzięki temu zwiększysz szanse na to, że klient Cię zapamięta i przyjdzie do ciebie ponownie. Pamiętaj też, że Twoi klienci są Twoja najlepsza wizytówką i najlepszymi partnerami biznesowymi na przyszłość.


Co miesiąc, lub z częstotliwością, którą uznasz za stosowaną generuj raporty. Poświęć kilka chwil na określenie rodzaju raportów, jakich potrzebujesz. Potrzeby te będą ewaluować, więc należy je co pewien czas aktualizować.

Pamiętaj też o tym, że musisz bardzo dokładnie ustalić, co konkretnie mają pokazywać Twoje raporty. Bądź systematyczny w przygotowywaniu i aktualizacji raportów. Dokładnie je analizuj i porównuj z założeniami strategii sprzedaży i planem marketingowym. Bądź konsekwentny w dążeniu do poprawy obszarów niespełniających założeń strategii.....

 

Miron Matecki

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0