Komu potrzebna jest aplikacja CRM?

Komu potrzebna jest aplikacja CRM?

30-05-2012 00:55:54 Wg Miron Matecki

Wyobraź sobie taką sytuacje:

Adam otworzył piekarnię. Jest to przedsiębiorstwo jednoosobowe. Specjalizuje się w wypieku chleba. Pierwsi jego klienci to okoliczni mieszkańcy przychodzący do jego sklepu regularnie po świeży chleb. Ponieważ to nie jest duża miejscowość, to Adam wszystkich swoich klientów zna z widzenia.

Wiadomość o Domowym Chlebie Adama rozeszła się po okolicy i zaczęły spływać kolejne zamówienia, które Adam notuje w zeszycie. Adam wziął też udział w seminariach, z których sporządził całkiem sporo notatek. Spotkał się również z potencjalnymi inwestorami, wyrażającymi chęć zaangażowania środków finansowych w rozwój Jego biznesu. Poproszony został o przygotowanie biznesplanu i zaproszony na spotkanie w przyszłym miesiącu.

Nagle okazuje się, że Jego zeszyt zaginął i Adam nie wie, co robić. Zadzwonił właśnie jeden z potencjalnych klientów – Adam nie pamięta nawet jego imienia – w sprawie zamówienia, które ma być gotowe następnego dnia. Ale to nie wszystko, w zeszycie zapisane były także plany rozwoju firmy, które chciał przedstawić inwestorom. Niestety Adam nie pamięta nawet nazwisk potencjalnych inwestorów. Wszystko przepadło z powodu utraty zeszytu!

No i to zaproszenie do wygłoszenia wystąpienia i podzielenie się z innymi swoimi doświadczeniami. To byłaby szansa na uzyskanie kolejnych klientów. No, ale nie może znaleźć zeszytu!

Adamowi potrzebny jest CRM

Powyższy przykład w sposób uproszczony jednak dość czytelny pokazuje, jak niezbędne jest zastosowanie CRM. Gdy firmie potrzebna jest odpowiednia kontrola. CRM tworzy wartość dodaną firmy.

CRM nie zastąpi Twojego biznesu, ale może podnieść jego wartość. Pozwoli przy mniejszych nakładach uzyskać lepsze efekty, gdyż skupi działania na obszarach, które wymagają Twojej uwagi. Nie oznacza to, że CRM zastąpi Twoją dotychczasową bazę danych i będzie służyć jedynie do przechowywania informacji. CRM to wiele więcej. Jest to system inteligentny, wprowadzający takie funkcje jak przepływ pracy oraz generowanie reguł nadających odpowiedni kierunek i wyznaczających cel działań biznesowych.

Pomaga to zracjonalizować oraz podnieść całościową efektywność biznesu. Systemy CRM generują raporty oraz ich wizualne odzwierciedlenie w postaci Kokpitów zarządczych i wykresów obrazujących bieżącą sytuację przedsiębiorstwa. Całościowy obraz sytuacji rynkowej jest stale dostępny ułatwiając przedsiębiorcy działania biznesowe.

Miron Matecki

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0