Outbound marketing: maksymalizacja wpływu oraz zwrotu z inwestycji

Outbound marketing: maksymalizacja wpływu oraz zwrotu z inwestycji

29-05-2023 12:10:52 Wg Z Partner

Outbound marketing: 

maksymalizacja wpływu oraz zwrotu z inwestycji

Jeśli chodzi o popyt i generowanie potencjalnych klientów, liderzy biznesowi nadal preferują płatne ich pozyskiwanie. W ten sposób mają bezpośredni wpływ na odbiorców. W przeciwieństwie do marketingu przychodzącego, który wymaga więcej czasu, aby uzyskać wyniki, wiele firm preferuje marketing wychodzący jako strategię szybszego dotarcia do odbiorców. Zobacz w jaki sposób firmy mogą wykorzystać analitykę marketingu wychodzącego, aby mierzyć i optymalizować swoje wysiłki w celu uzyskania maksymalnego wpływu.

Co to jest marketing wychodzący?

Marketing wychodzący to sposób, w jaki firmy docierają do potencjalnych klientów różnymi kanałami. Niektóre z tych kanałów są szeroko ukierunkowane, a inne są kierowane do określonej grupy odbiorców z określonymi danymi demograficznymi. 
   
Dzięki marketingowi wychodzącemu masz pewność, że Twoja wiadomość dotarła do docelowych odbiorców i możesz natychmiast zacząć mierzyć ich skuteczność. 

Jakie są popularne kanały marketingu wychodzącego?

Istnieje wiele kanałów dostępnych dla firm do wykorzystania w marketingu wychodzącym. Najlepiej jednak wybierać te kanały mądrze, wiedząc, gdzie Twoi odbiorcy spędzają najwięcej czasu. Oto najpopularniejsze kanały wychodzące, z których możesz wybrać najlepsze w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i odbiorców: 

  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklamy w mediach społecznościowych
  • Reklamy wideo
  • Zimne e-maile
  • Imprezy i targi
  • Reklamy telewizyjne i radiowe
  • Komunikaty prasowe
  • Reklama drukowana

Analityka marketingu wychodzącego to proces analizowania danych wychodzących, wydobywania z nich kluczowych informacji i optymalizowania strategii w celu uzyskania lepszych wyników. 
   
Marketerzy wykorzystują różne kanały wychodzące, aby dotrzeć do swoich odbiorców; często napotykają jednak trudności w śledzeniu zwrotu z inwestycji (ROI) . Jednak dzięki skutecznej analityce marketingowej to już przeszłość. 

Marketerzy mają teraz możliwość łączenia danych wychodzących z różnych narzędzi marketingowych, wizualizacji ich i uzyskiwania istotnych informacji, takich jak skuteczność reklam, współczynniki konwersji, zaangażowanie klientów, i co najważniejsze, zwrot z inwestycji. Te wszystkie parametry możesz zbierać i analizować dzięki oprogramowaniu do analizy biznesowej, takiemu jak Zoho Analytics.
   
Analityka marketingu wychodzącego z Zoho Analytics

Chociaż każde narzędzie marketingowe używane do działań wychodzących dostarcza danych specyficznych dla kampanii, marketerzy potrzebują pomocy w uzyskaniu jasnego i ogólnego ich zrozumienia. Analiza wszystkich danych zajmie dużo czasu, a ręczne zaimportowanie danych jest niemożliwe.

Dzięki Zoho Analytics możesz automatycznie importować wszystkie dane wychodzące z używanych narzędzi marketingowych i łączyć je w celu analizy ogólnej wydajności narzędzi. Zoho Analytics jest wyposażone w kluczowe funkcje, takie jak mieszanie danych, wiele opcji wizualizacji danych oraz rozszerzona analiza z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w celu uproszczenia analizy danych.

Aby w pełni wykorzystać Zoho Analytics, możesz stworzyć kompleksowy pulpit nawigacyjny marketingu wychodzącego. Uzyskasz jasny obraz wydajności swojej aktywności, zrozumiesz, który kanał działa najlepiej w przypadku standardowych i niestandardowych wskaźników, zoptymalizujesz strategie i poprawisz wydajność.

Pulpity nawigacyjne marketingu wychodzącego

Głównym celem pulpitu nawigacyjnego jest analiza wszystkich istotnych danych w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek. 
   
Bez względu na to, jakich kanałów używasz do płatnego pozyskiwania, możesz połączyć wykorzystywane narzędzia marketingowe lub po prostu zaimportować dane, którymi dysponujesz. Po udanym połączeniu Zoho Analytics automatycznie utworzy ponad 100 odpowiednich raportów i pulpitów nawigacyjnych na podstawie Twoich danych. 

 
Oto przykład pulpitu nawigacyjnego marketingu wychodzącego. Połączyliśmy Google Ads do płatnego wyszukiwania, LinkedIn do reklam w mediach społecznościowych i Mailchimp do zimnych e-maili.

Pulpit nawigacyjny marketingu wychodzącego

Kliknij tutaj, aby wyświetlić interaktywną wersję tego pulpitu nawigacyjnego)

Ten pulpit nawigacyjny pomaga uzyskać widok na wydajność aktywności wychodzącej bez przełączania między aplikacjami. Wystarczy od czasu do czasu analizować pulpit nawigacyjny, aby śledzić skuteczność swoich kampanii na różnych platformach marketingowych.

Dzięki temu będziesz w stanie określić, który kanał marketingowy działa lepiej na podstawie współczynnika konwersji, procentowego zwrotu z inwestycji i zaangażowania. Możesz także analizować każdy kanał marketingowy indywidualnie, aby zoptymalizować swoje strategie.

Bonus: Panel KPI marketingu wychodzącego

Ponieważ płatne kanały pozyskiwania wymagają kosztu wyświetlenia i kosztu kliknięcia, powinieneś śledzić ich skuteczność w czasie rzeczywistym. Nie można jednak śledzić wszystkich dostępnych danych, gdy jesteś poza domem. Aby być na bieżąco, możesz śledzić tylko kluczowe wskaźniki, które naprawdę mają znaczenie, za pomocą pulpitu nawigacyjnego KPI.

Oto przykład pulpitu nawigacyjnego KPI marketingu wychodzącego, który zawiera podstawowe metryki.

Pulpit KPI marketingu wychodzącego

Kliknij tutaj, aby wyświetlić interaktywną wersję tego pulpitu nawigacyjnego)

Ten pulpit nawigacyjny został zaprojektowany w taki sposób, aby uzyskać dostęp do kluczowych wskaźników dla wszystkich płatnych kanałów marketingowych. Możesz śledzić ten pulpit nawigacyjny w wybranych odstępach czasu. Jeśli potrzebujesz więcej informacji lub zauważysz krytyczną zmianę danych, możesz kliknąć przycisk Więcej, który przeniesie Cię do głównego pulpitu nawigacyjnego. Stamtąd możesz dogłębnie analizować wydajność i optymalizować ją w celu uzyskania lepszych wyników.

Mierz i optymalizuj wychodzące działania marketingowe dzięki Zoho Analytics

W przypadku płatnego pozyskiwania liczy się każde wyświetlenie i kliknięcie, ponieważ wydajesz pieniądze z własnej kieszeni. Im więcej spostrzeżeń możesz wydobyć z danych i im więcej optymalizacji opartej na danych przeprowadzisz w swoich kampaniach, tym więcej uzyskasz konwersji i zaangażowania.
   
Jeśli marketing wychodzący jest jedną z kluczowych strategii Twojej firmy w zakresie pozyskiwania potencjalnych klientów i używasz różnych narzędzi do publikowania reklam i zarządzania nimi, musisz je regularnie mierzyć i optymalizować.

Przetestuj za bezpłatnie przez 15-dni oprogramowanie do analizy marketingowej - Zoho Analytics. Połącz swoje narzędzia marketingowe i zacznij czerpać z nich wnioski. Wystarczy kilka kliknięć, aby zarejestrować i zintegrować swoje aplikacje biznesowe.
   
Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz wyjaśnień, możesz skontaktować się z nami.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0