Systemy zintegrowane typu CRM stają się dla firm równoprawnym narzędziem zwiększania atrakcyjności na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Kluczowym czynnikiem sukcesu Twojej firmy jest dziś jakość świadczonych usług. Wykorzystanie narzędzi typu CRM wspomagających wiele obszarów działalności przedsiębiorstwa, ma kluczowe znaczenie dla podniesienie jakości pracy Twojej firmy.
Rozwój rynku CRM w Polsce utrudnia ogólne przekonanie, że systemy te są trudne we wdrożeniu oraz drogie w eksploatacji.
Nic bardziej błędnego –system Zoho CRM możesz mieć zupełnie za darmo rejestrując do trzech użytkowników bezpłatnie.
Zapewniamy również wsparcie w procesie wdrażania oraz eksploatacji aplikacji.
Pomimo wspomnianych trudności, prognozy przewidują systematyczny rozwój rynku CRM zarówno na świecie, jak i w Polsce. Świadczy to o sile i ponadprzeciętnej funkcjonalności tego rozwiązania.
Prognozy rozwoju rynku CRM bazują na kilku zasadniczych czynnikach odróżniających CRM od innych rozwiązań systemowych.
CRM wpływa na usprawnienie procesu decyzyjnego.
Wdrożony prawidłowo system CRM zapewnia nieprzerwany dostęp do zawsze aktualnych informacji, co wpływa korzystnie na proces podejmowania decyzji a przez to podnosi efektywność działania.
CRM zapewnia zaawansowaną analizę danych.
Tradycyjne wyniki wyszukiwania w postaci raportów zastąpione zostały nowoczesnymi kokpitami, kartami wyników oraz wizualną prezentacją analizowanych danych.
CRM jest bardzo łatwo dostępne.
Oferowanie systemu jako serwis zapewnia również małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do najbardziej zaawansowanego, nowoczesnego oprogramowania, które jest udostępnianie w trybie online, jako usługa na zamówienie.
Zgodnie z raportem MSP, rynek oprogramowania CRM do obsługi klientów, działalności marketingowej i serwisowej od kilku lat uważany jest za jeden z najszybciej rozwijających się segmentów IT. Prognozy zapowiadają wzrost wartości rynku systemów CRM do poziomu przekraczającego wartość rynku systemów ERP. Choć aktualnie polski rynek CRM zdominowany jest przez produkty lokalne, to według fachowców rynek CRM w Polsce jest młody i stale się rozwija i prawdopodobnie w najbliższym czasie prym zaczną wieść zagraniczne systemy CRM.
"Sądzę, że szczególnie szybki rozwój powinien nastąpić w sektorze małych i średnich firm, które we wstępnym okresie rozwoju, chcąc korzystać z rozwiązań informatycznych, nie muszą obciążać się kosztami z tym związanymi. SaaS powinno być także szybko zaadaptowane przez instytucje budżetowe, które dzięki temu mogą uniknąć ryzyka i kosztów zakupu licencji, implementacji oprogramowania, a także związanych z tym inwestycji w rozwiązania infrastrukturalne. " mówi Rafał Hanys, Dyrektor ds. Rozwoju w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, wieloletni leader informatyki w instytucjach samorządowych, CIO ( Dyrektor Informatyki) Roku 2005 w Polsce, Europejski CIO Roku 2006.
