Jak stworzyć skuteczny e-mail marketing
przy okazji sezonowych wydarzeń?
Jak stworzyć skuteczny e-mail marketing
przy okazji sezonowych wydarzeń?
Marketerzy pracują bardzo intensywnie cały rok. Zwłaszcza podczas sezonowych kampanii e-mailowych takich jak: święta, Dzień Matki, Dzień Dziadków, Black Friday, kampanie wakacyjne i mnóstwo wydarzeń w kalendarzu. Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie przy okazji sezonowych okoliczności, e-mail marketing to wciąż bardzo skuteczna metoda, której nie należy odpuszczać. A ponieważ marki konkurują ze sobą z każdej okazji, na pewno potrzebujesz silnej strategii e-mail marketingu, która wyróżni Cię na tle innych. W tym artykule przeprowadzimy Cię przez sposoby na skuteczne kampanie świąteczne.
1. Zwiększ zaangażowanie klientów
Marketing e-mailowy to narzędzie, które może pomóc zwiększyć zaangażowanie klientów w Twoją markę. Wysyłając e-maile związane ze świętami, możesz przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do odwiedzenia Twojej witryny lub dokonania zakupu — lub po prostu dać im do zrozumienia, że są dla Ciebie ważni. W Kampaniach Zoho jest kilka funkcji, których możesz użyć do zwiększenia zaangażowania klientów, w tym:
Szablony e-maili o tematyce związanej z różnymi okolicznościami, które sprawią, że Twoje e-maile będą bardziej atrakcyjne wizualnie i zachęcające do czytania lub odwiedzenia witryny . Zoho Campaigns zawiera różnorodne szablony, które możesz spersonalizować pod potrzeby swojej marki.
Personalizacja wiadomości e-mail za pomocą imienia i nazwiska każdego odbiorcy, lokalizacji lub historii zakupów może sprawić, że będą one bardziej trafne i atrakcyjne. Kampanie Zoho umożliwiają segmentację listy e-mailowej i wysyłanie ukierunkowanych wiadomości do określonych grup kontaktów.
Możesz użyć testów A/B, aby przetestować różne warianty promocji e-mailowych i określić, które z nich zapewniają większe zaangażowanie, tj. kliknięcia i otwarcia.
Treści interaktywne , takie jak ankiety i inne, mogą sprawić, że Twoje e-maile będą bardziej atrakcyjne i wydłużą czas, jaki odbiorcy spędzają na interakcji z Twoją marką.
2. Promocje świąteczne
Każde święto jest okazją dla marketerów do oferowania specjalnych promocji i rabatów. Wysyłając e-maile z ekskluzywnymi ofertami, możesz zachęcić klientów do zakupu i zwiększyć sprzedaż.
Kampanie kuponowe w Kampaniach Zoho pomagają oferować ekskluzywne rabaty lub kupony, aby zachęcić odbiorców do dokonania zakupów lub podjęcia innych pożądanych działań.
Skonfigurowanie zautomatyzowanych kampanii pomoże Ci zaoszczędzić czas i być na bieżąco z promocjami świątecznymi. Twórz przepływy pracy , które automatycznie wysyłają e-maile na podstawie wyzwalaczy, takich jak przesłane formularze, wpisy na listach, działania e-mail, kontynuacja zakupów i inne.
3. Popraw świadomość marki
Włączając do swojego e-mail marketingu obrazy i wiadomości o tematyce okazjonalnej, możesz budować świadomość marki i zwiększać jej rozpoznawalność.
Uwzględnianie treści generowanych przez użytkowników (UGC) w e-mailach może pomóc w budowaniu dowodu społecznego i zaprezentowaniu społeczności Twojej marki. Kampanie Zoho umożliwiają łatwe włączanie recenzji klientów, postów w mediach społecznościowych, filmów i innych elementów do kampanii e-mailowych.
Spójny przekaz w kampaniach e-mailowych może wzmocnić tożsamość marki i zbudować zaufanie wśród kontaktów. Co więcej, opowiadanie historii w e-mailach może pomóc humanizować Twoją markę i sprawić, że będzie bardziej powiązana z Twoimi kontaktami. Jeśli ciągle wysyłasz promocyjne e-maile, tym razem spróbuj wysłać niepromocyjną wiadomość z okazji świąt. Korzystając z narzędzia do tworzenia szablonów e-mail Zoho Campaigns , możesz zrobić to wszystko szybko.
4. Więcej możliwości personalizacji
Możliwości personalizacji w marketingu e-mailowym może pomóc w tworzeniu skuteczniejszych świątecznych promocji, czyniąc je bardziej trafnymi i atrakcyjnymi dla Twoich kontaktów. Korzystając z funkcji wymienionych poniżej, możesz zwiększyć współczynniki otwarć, współczynniki klikalności i konwersji, a także zbudować silniejsze relacje z kontaktami.
Treść dynamiczna umożliwia personalizację wiadomości e-mail na podstawie danych kontaktowych, takich jak lokalizacja lub historia zakupów. Możesz na przykład stworzyć różne wersje e-mailowej promocji zawierającej produkty/oferty dostosowane do określonych segmentów subskrybentów.
Personalizacja wierszy tematu za pomocą imienia i nazwiska odbiorcy lub lokalizacji może pomóc w zwiększeniu współczynnika otwarć i zaangażowania. Kampanie Zoho pomagają spersonalizować wiersz tematu za pomocą emotikonów, imienia, nazwiska i adresu e-mail. Pamiętaj, aby unikać frazesów, takich jak „cytowanie jajek”, „jajkostreme” lub „jajeczne” w tematach, ponieważ ludzie są zmęczeni ich czytaniem.
Jeśli zajmujesz się handlem elektronicznym, polecanie produktów lub usług na podstawie wcześniejszych zakupów lub historii przeglądania odbiorcy może pomóc zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż. Wspierane przez sztuczną inteligencję rekomendacje produktów Zoho Campaigns umożliwiają automatyczne dodawanie unikalnych i ukierunkowanych rekomendacji produktów do wiadomości e-mail.
Ogólnie rzecz biorąc, okazjonalny e-mail marketing to skuteczny sposób na zwiększenie zaangażowania klientów, zwiększenie sprzedaży i budowanie świadomości marki. Wykorzystując święta i włączając odpowiednie motywy i promocje do swoich e-maili, możesz stworzyć niezapomniane wrażenia dla swoich klientów i zachęcić ich do podjęcia określonych działań zakupowych..