Automatyzacja e-mail,
czyli strategie, które musisz wdrożyć od razu.
Każda strategia marketingowa jest skuteczna tylko wtedy, gdy przekaz dociera do właściwych odbiorców we właściwym czasie. Oznacza to wysyłanie wyselekcjonowanych treści do twoich odbiorców, z których każdy znajduje się na różnym etapie cyklu sprzedaży.
Wiesz jak to zrobić przy ograniczonych zasobach?
Doświadczeni marketerzy e-mailowi wykorzystują automatyzację poczty e-mail do wysyłania spersonalizowanych wiadomości e-mail, śledząc dzięki temu potrzeby marketingowe, a tym samym poprawiając sprzedaż. Jeśli więc jesteś przed wdrożeniem strategii automatyzacji, sprawdź wskazówki od Zoho. Przyjrzymy się różnym typom spersonalizowanych wiadomości, które można łatwo zautomatyzować w Zoho Campaigns.
E-mail powitalny
Wiadomość powitalna jest ważną częścią każdej strategii e-mail marketingu. To wiadomość e-mail wysyłana, gdy nowy kontakt zapisze się na Twoja listę mailową. Zwykle zawiera ciepłe powitanie i potwierdzenie subskrypcji.
Ten e-mail to pierwszy krok budujący relacje z odbiorcą, więc ważne jest, aby stworzyć solidny fundament, wysyłając go bez opóźnień i w ciekawej formie. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest automatyzacja wiadomości powitalnych. Są one wysyłane natychmiast po rejestracji kontaktu. Jeśli nie masz pomysłu na własny design możesz skorzystać z wstępnie zaprojektowanych szablonów Zoho.
Maile wprowadzające
Po powitalnym e-mailu zawsze powinien następować e-mail wprowadzający. Czasami marketerzy umieszczają szczegóły dotyczące onboardingu w e-mailu powitalnym, jednak taka ilość informacji może być przytłaczająca dla kogoś, kto dopiero poznaje Twoją markę. Lepiej więc zautomatyzować serię e-maili, które pozwolą nowym subskrybentom dowiedzieć się więcej o Twoich produktach lub usługach. Przykładowy schemat może wyglądać następująco.
Nie zapomnij przypomnieć klientowi, że...
Pamięć jest zawodna, więc maile przypominające do klienta maja na celu uniknięcie przeoczenia sprzedaży. Automatyzacja tego procesu zapewni Ci lepszą skuteczność strategii sprzedaży. Tworzenie serii maili przypominających z wyprzedzeniem i automatyczne planowanie ich może zaoszczędzić każdemu marketerowi dużo czasu i wysiłku.
O czym więc przypominać?
Przypomnienie o porzuconym koszyku
Gdy ktoś doda produkt do koszyka i opuści Twoją witrynę bez płacenia za niego, natychmiast ustawiany jest wyzwalacz przepływu pracy. Ta seria e-maili ma na celu przypominanie danej osobie na różnych etapach o zapomnianym zakupie i motywowanie jej do zrealizowania zamówienia.
(Uwaga: Konfiguracja serii e-maili przypominających o porzuceniu koszyka jest możliwa tylko wtedy, gdy Twój sklep internetowy jest ściśle zintegrowany z platformą e-mail marketingu.)
Powiadomienie o wygaśnięciu usługi lub członkostwa
Szybkie przypomnienie o końcu licencji, subskrypcji, czy innych czasowych okazji, pomaga uniknąć konieczności odnawiania wygasłego członkostwa. Automatyczne przypomnienia o odnowieniu muszą być wysyłane na kilka dni przed datą wygaśnięcia. Sam ustawiasz kiedy najwcześniej wyślesz powiadomienie (np. 30 dni) i kolejne w regularnych odstępach, aż do daty wygaśnięcia.
Przypomnienie o opiniach
Recenzje i opinie są niezwykle pomocne w budowaniu zaufania do marki. Bardzo wielu Klientów przed zakupem sprawdza co mówią inni o Twoich produktach. Dobrze też samemu wiedzieć jakie opinie o marce krążą w Internecie. Tak więc po zakończeniu sprzedaży sprawdź czy Klientom podoba się usługa lub produkt, który kupili.
Zbierając opinie za pomocą serii automatyzacji wiadomości e-mail z recenzjami produktów, uzyskasz cenne informacje, które pomogą Ci ulepszyć Twój biznes. W tym celu można użyć przepływu pracy opinii po zakupie.
Zoho Campaigns pozwala wybierać z gotowej galerii szablonów, aby przypominać klientom to, o czym zapomnieli.
Pielęgnuj relacje!
Jednym z głównych celów automatyzacji e-mail marketingu jest nawiązywanie i pielęgnowanie relacji. Polega to na przekształcaniu kontaktów w leady, leady w klientów, a ostatecznie klientów w bardzo lojalnych klientów.
Chociaż istnieją różne sposoby tworzenia sekwencji e-mailowej budowania tych relacji, podstawa jest zawsze ta sama — projektowanie treści w oparciu o cykl marketingowy lub sprzedażowy, w którym znajduje się Klient. W ten sposób tworzenie skutecznych treści i dostarczanie ich we właściwym czasie do właściwego klienta odbywa się bez zbędnego wysiłku. Aby było to jak najprostsze, w Zoho Campaigns znajdziesz specjalnie zaprojektowaną serie Nurture. Prześledź ten proces, aby zobaczyć jak ponownie zaangażować nieaktywnych Klientów.
Ponadto zadaniem tej serii jest skupienie się nie tylko na aktywnych klientach, ale także zmotywowanie tych nieaktywnych. Dlatego automatyzacja e-mail marketingu może pomóc ponownie nawiązać kontakt z byłymi klientami i znacznie upraszcza cały proces marketingowy.
I wcale nie musisz mieć bardzo rozległej wiedzy marketingowej i bogatego doświadczenia, gdyż w Zoho Campagins znajdziesz wstępnie zaprojektowane szablony przepływu pracy, które pomogą Ci w zaspokojeniu Twoich potrzeb w zakresie automatyzacji.




