Wykorzystanie danych do optymalizacji działań marketingowych

Wykorzystanie danych do optymalizacji działań marketingowych

13-02-2023 11:35:38 Wg Z Partner

Inbound marketing: 

Wykorzystanie danych do optymalizacji działań marketingowych

Według Gartnera podróż konsumentów biznesowych przebiega w sposób " nieliniowy", a proces zakupu stał się bardziej rozbudowany. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że punktem wyjścia każdej podróży zakupowej w firmie jest wyszukiwanie w Internecie. Jeśli chcesz, aby Twój produkt lub usługa były brany pod uwagę, gdy firma zaczyna szukać rozwiązania konkretnego problemu, musisz znaleźć się w pierwszej dziesiątce, a Twój produkt powinien mieć dobrą reputację w Internecie. Na szczęście inbound marketing może pomóc w budowaniu tej reputacji. 

Czym jest marketing przychodzący?

Inbound marketing to proces organicznego pozyskiwania klientów poprzez tworzenie wysokiej jakości treści na wielu kanałach, które pomogą im rozwiązać ich problemy. 
   
Treść, którą tworzysz, jest dostępna zarówno dla Twoich klientów, jak i osób, które nie znają Twoich produktów i usług, co jest jej wyjątkową zaletą. Ponieważ Twoje treści są również dostępne dla nowych odbiorców, im wyższa jakość treści, tym lepsze jest Twoje pierwsze wrażenie. 
   
W sumie marketing przychodzący pomaga budować widoczność i wiarygodność produktu, co z kolei wpływa na lepsze zaufanie i przynosi więcej klientów i większe przychody. 

Jakie są popularne kanały marketingu przychodzącego?

Dostępnych jest wiele kanałów marketingu przychodzącego, na których można tworzyć treści, aby rozwiązywać problemy odbiorców. Najlepiej jednak wybierać kanały, z których Twoi odbiorcy korzystają najczęściej. Oto lista popularnych kanałów, które pomogą Ci zbudować reputację online:

  • Blogi
  • Strony docelowe
  • SEO
  • Media społecznościowe
  • Webinary

Analityka marketingu przychodzącego to proces oceny działań i zrozumienia, czy Twoje inicjatywy prowadzą do oczekiwanych rezultatów w kierunku celów firmy. Jednak większość marketerów obawia się, że nie będzie w stanie dostatecznie wnikliwie śledzić skuteczności swojego marketingu. Dane przychodzącego są trudniejsze do śledzenia, ponieważ są rozproszone w różnych aplikacjach. 

Bynajmniej do tej pory tak było, ale już tak być nie musi!

Teraz możesz automatycznie importować dane z wielu narzędzi marketingowych, wizualizować każdy fragment danych i wydobywać przydatne informacje. To wszystko jest możliwe dzięki analityce marketingowej przy użyciu nowoczesnej samoobsługowej platformy BI, takiej jak Zoho Analytics. 

Analiza danych marketingu przychodzącego z Zoho Analytics

 Zoho Analytics to samoobsługowa platforma BI i analityczna, oferuje łączenie danych z ponad 250 źródeł , w tym ponad 15 narzędzi marketingowych. Dzięki Zoho Analytics możesz analizować dane ze wszystkich swoich narzędzi marketingowych w jednym miejscu, oszczędzając czas i wysiłek związany z żonglowaniem między aplikacjami. Ponadto najnowsze technologie BI, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i przetwarzanie języka naturalnego, pomagają lepiej wydobywać kluczowe informacje z danych marketingowych.

Aby lepiej analizować dane marketingu przychodzącego, możesz skorzystać z kokpitów marketingowych . Pulpity nawigacyjne pomagają wizualnie analizować dane z wielu źródeł w jednym miejscu przez co łatwo uzyskać wgląd w dane i je interpretować. Co prawda nie są one odpowiedzią na poprawę strategii marketingu przychodzącego; jednak pomogą Ci znaleźć odpowiedzi, których szukasz, szybko i dokładnie.

Pulpity nawigacyjne marketingu przychodzącego

Pulpit nawigacyjny pomoże Ci dogłębnie przeanalizować wszystkie dane z jednego miejsca, które obejmuje wiele kanałów, od SEO, przez media społecznościowe, po strony docelowe. 
   
Wystarczy jednorazowa konfiguracja. Połącz swoje aplikacje marketingowe z Zoho Analytics i pozwól, aby dane były automatycznie synchronizowane w preferowanych przez Ciebie odstępach czasu. Możesz także tworzyć standardowe i niestandardowe raporty, których regularnie używasz do śledzenia wydajności, w tym celu wystarczy przeciągnąć i upuszczać kolumny danych. I nie martw się, te raporty są automatycznie aktualizowane za każdym razem, gdy dane są synchronizowane.

Poniżej znajduje się przykład pulpitu nawigacyjnego marketingu przychodzącego, który zawiera dane z wielu aplikacji marketingowych. Na przykład połączyliśmy HubSpot Marketing dla blogów i stron docelowych, Google Analytics dla SEO oraz Instagram i YouTube dla mediów społecznościowych. Zaimportowaliśmy również dane z Zoho Showtime na potrzeby webinariów.

Panel marketingu przychodzącego
Kliknij tutaj, aby wyświetlić interaktywną wersję pulpitu nawigacyjnego)

Mówiąc o statystykach, możesz użyć tego pulpitu nawigacyjnego, aby lepiej zrozumieć, która strona docelowa jest skuteczna na podstawie czasu spędzonego na stronie, współczynnika odrzuceń i kliknięć wezwań do działania (CTA). Dzięki tym spostrzeżeniom możesz dalej optymalizować pozostałe strony i poprawiać ich wydajność. Podobnie możesz analizować wydajność blogów według czasu czytania, postów w mediach społecznościowych według zaangażowania i wielu innych czynników.

Bonus: Pulpit KPI marketingu przychodzącego

Możesz utworzyć pulpit nawigacyjny kluczowych wskaźników wydajności marketingu, wybierając kluczowe metryki, które chcesz regularnie śledzić. Zobacz poniżej przykładowy pulpit nawigacyjny, który zawiera krytyczne metryki, które chcesz śledzić codziennie lub w wybranych odstępach czasu.

Pulpit KPI marketingu przychodzącego

Kliknij tutaj, aby wyświetlić interaktywną wersję pulpitu nawigacyjnego)

Zbieraj dane marketingowe i wyciągaj z nich maksimum wiedzy za pomocą Zoho Analytics

Jeśli używasz wielu narzędzi marketingowych do marketingu przychodzącego i chcesz analizować wszystkie dane w jednym miejscu, aby uzyskać przydatne informacje, możesz zapisać się na 15-dniowy bezpłatny okres próbny w Zoho Analytics i samodzielnie odkrywać możliwości. 

Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz wyjaśnień, możesz napisać do nas na adres mailowy tutaj.


źródło

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0