Zadania

Zadania

23-08-2014 02:58:09 Wg Miron Matecki

Zadanie

Dla laika termin zadanie oznacza część zestawu działań wykonywanych w celu realizacji projektu lub rozwiązania problemu. Terminologia zarządzania projektami definiuje zadanie jako działanie, którego wykonanie jest wymagane w ustalonym z reguły z góry okresie czasu.

Lista zadań

Lista zadań (z angielskiego „to-do list”) to grupa powiązanych ze sobą zadań. W ten sposób można również określić jedno duże zadanie zawierającego mniejsze pod-zadania.

Tworzenie nowej listy zadań

1.      Kliknij na Zadania i Kamienie milowe.

2.      Kliknij na Nową Listę Zadań.

3.      Wprowadź nazwę Listy Zadań (Krok 3 na ilustracji powyżej)

4.      Wybierz z listy powiązane kamienie milowe.

5.      Kliknij przycisk Dodaj listę zadań.

Tworzenie zadania:

 Nowe zadanie można utworzyć przez kliknięcie na przycisk Nowe Zadanie lub klikając na link Dodaj zadanie umieszczony poniżej nazwy Listy Zadań.

1.      Wprowadź nazwę zadania (Krok 7 na ilustracji powyżej).

2.      Wybierz Uczestników Projektu, których należy przypisać do utworzonego zadania.

3.      Zaznacz Wyślij Wiadomość Email z Powiadomieniem, aby wysłać wiadomości email do uczestników projektu.

4.      Kliknij na przycisk Dodaj Zadanie, aby dodać zadanie do listy.

Zaawansowane opcje tworzenia zadań:

Zaawansowane opcje wykorzystywane w procesie tworzenia zadań opisane są poniżej,  Wybór Uczestników Projektu: Zadanie przypisane jest do różnych uczestników projektu. Zadanie można przypisać jednemu uczestnikowi lub wielu uczestnikom projektu. a. W przypadku dodawania jednego uczestnika projektu należy wybrać użytkownika i kliknąć przycisk   aby dodać uczestnika do zadania. b. W przypadku dodawania wielu uczestników projektu należy wybrać użytkowników przytrzymując klawisz CTRL na klawiaturze i kliknąć przycisk   aby dodać uczestników do zadania. Czas Trwania : Opcja ta wykorzystywana jest do określenia czasu wykonania danego zadania. Można to zrobić na dwa sposoby. a. Wybór Daty Rozpoczęcia i Daty Zakończenia przy wykorzystaniu kalendarza. b. Wybór Daty Rozpoczęcia przy wykorzystaniu kalendarza i wprowadzenie liczby dni wymaganych do zakończenia zadania. Priorytet : Priorytet określa względną kolejność występowania zadań. Są trzy wartości priorytetu zadania: Wysoki, Średni i Niski. Procent Realizacji: Opcja ta wykorzystywana jest do określania procentowego wskaźnika realizacji projektu.

Typy zadań

Wyróżniamy dwa typy zadań, mianowicie Zadania wewnętrzne To zadania generowane przez uczestników w ramach projektu. Klienci nie mają dostępu do zadań wewnętrznych. Zadania zewnętrzne To zadania widoczne zarówno dla uczestników projektu i użytkowników zewnętrznych takich jak klienci.

Opcje przypisane do listy zadań i zadania

Ilustracja poniżej przedstawia utworzoną Listę Zadań i Zadanie oraz opcje z nimi powiązane.

Zmiana kolejności listy zadań

Opcja ta służy do zmiany kolejności Listy Zadań danego projektu.

Eksportowanie

 1. Kliknij na Eksportuj (Krok 1 na ilustracji powyżej) 2. Z listy wybierz Nazwę login (Krok 2 na ilustracji powyżej) 3. Z listy wybierz Status (Krok 3 na ilustracji powyżej) 4. Z listy wybierz właściwy Format (Krok 4 na ilustracji powyżej) 5. Kliknij na Eksportuj (Krok 5 na ilustracji powyżej)

Czasomierz

Opcja ta wykorzystywana jest do kalkulacji czasu, jaki użytkownik poświęca na wykonanie zadania, użytkownik uruchamia kartę czasu pracy automatycznie, w trakcie logowania.

Przenieś Zadanie

To opcja wykorzystywana do przenoszenia zadania z jednej do innej listy zadań w ramach jednego projektu.

Usuń

Opcja ta służy do usuwania zadania, w przypadku, gdy jest ono zbędne

Edytuj

To opcja służąca do edycji zadań, zmiany nazwy zadań, dodawania lub usuwania uczestników projektu z wybranego zadania.

Zmiana kolejności

Opcja ta służy do zmiany kolejności zadań w obrębie jednej listy zadań.

Utwórz templatkę

Opcja ta wykorzystywana jest do tworzenia templatek na bazie istniejącego zadania (lub listy zadań) obejmujących układ strony i style, które mogą być wykorzystane dla potrzeb innych projektów.

Notatki

To opcja służąca do dodawania notatek dotyczących zadania, ułatwiających zrozumienie i umożliwiających odwołanie do konkretnego zadania w trakcie pracy nad projektem.

Załączniki (1)

Miron Matecki

Items have been added to cart.
One or more items could not be added to cart due to certain restrictions.
Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0