Zarządzanie Terytorium Sprzedaży
Zarządzanie Terytorium Sprzedaży oznacza metodologię oraz program skupiający się na segmentacji w obrębie określonego terytorium kont i możliwości, w celu ustalenia priorytetowych obszarów inwestycji w zakresie zasobów handlowych.
Zarządzanie Terytorium Sprzedaży służy do podziału kont w obrębie danego terytorium na kategorie związane z wartością kont i do stworzenia planu działania w celu rozpoczęcia cyklu sprzedaży kont o najwyższym priorytecie.
W trakcie tego jednodniowego szkolenia, uczestnicy przeprowadzani są przez kolejne etapy procesu tworzenia planu działania na zarządzanym przez nich terytorium, dodatkowo uczeni są metodologii planowania i aktualizacji planów. Pod koniec szkolenia każdy z uczestników będzie miał opracowany plan terytorialny wraz z zestawieniem wymaganego nakładu zasobów handlowych dla poszczególnych kont. Plan działania kont o wysokim priorytecie jest odbiciem techniki stymulacji zainteresowania związanej z CRM.
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą potrafili::
- Podnosić jakość kontaktów z klientami i utrzymywać wysoki poziom zadowolenia klientów
- Określać liczbę prospektów wymagających kontaktu
- Ustalać priorytet kont na danym terytorium zgodnie z kryteriami kwalifikacyjnymi
- Segmentować listę priorytetów oraz identyfikować najbardziej obiecujące prospekty
- Rozwijać strategię terytorialną dla wszystkich kont z danego terytorium
- Wykorzystać Internet jako źródło informacji na temat kont z danego terytorium
- Rozpocząć cykle sprzedaży dla kont o najwyższym priorytecie
