Znaczenie CRM poza najlepszym sezonem sprzedaży - myśl o kliencie także w trakcie recesji

Pięć najważniejszych korzyści które daje używanie CRM w czasie zastoju w gospodarce.
1. Lepsze poznanie i zrozumienie bazy Klientów
2. Ocena klientów
3. Filtrowanie Namiarów
4. Utrzymanie satysfakcji obecnych klientów firmy
5. Ucz się
1. Lepsze poznanie i zrozumienie bazy Klientów
Dzięki CRM działy sprzedaży i marketingu uzyskają możliwość spełniania potrzeb klientów, bez konieczności wywierania na nich nacisku. Nikt nie lubi być poddawany presji, zwłaszcza w sytuacji kiedy pojawiają się trudności w obszarze finansowym. Idealną dla klienta sytuacją jest otrzymywanie rozwiązania dla pojawiających się problemów. Statystyki wskazują, że w 90% przypadków, sprzedawanych jest 10 % rzeczy nie chcianych przez klientów. Czas więc wrócić do podstaw.
2. Ocena klientów
Niektórzy klienci to dobrzy klienci, ale niestety nie wszyscy. Ci ‘dobrzy’ powinni być objęci specjalną opieką ponieważ to oni mają możliwość wpływu na wielu innych ludzi jako, że skorzystali z rzeczy, które kupili i doświadczyli doskonałej obsługi. Ponieważ często wracają i dokonują zakupów, można się domyślać, że są zadowoleni z obsługi oraz chętnie powiedzą o tym swoim znajomym. Tym bardziej powinniśmy być gotowi na odpowiednie ich powitanie kiedy znowu przyjdą. Informacje o klientach są zazwyczaj przechowywane jako dane statystyczne. Czas aby zajrzeć do systemu i przygotować odpowiednie dla ich potrzeb produkty!
3. Filtrowanie Namiarów
Z reguły namiary nie są filtrowane a dane są po prostu wrzucane do systemu CRM. Poza najlepszym sezonem sprzedaży już samo zdobycie namiaru jest wyzwaniem. Teraz jest dobry czas, aby zakasać rękawy i przejrzeć wszystkie namiary, które znajdują się w systemie. Należy sprawdzić, czy wszystkie informacje w obszarze namiarów można sklasyfikować jako wartościowe namiary. Być może są tam dane kontaktowe do osoby, z którą przyjemnie się rozmawiało na imprezie lecz z punktu wiedzenia firmy są to informacje zupełnie bezwartościowe. Należy pozbyć się wszystkich śmieci.
4. Utrzymanie satysfakcji obecnych klientów firmy
Posiadanie bazy klientów i informacji o tym czym się zajmują, co kupują itp. jest bardzo ważne. Lecz trzeba zastanowić się co od firmy otrzymują „dobrzy” klienci? Zastanów się nad tym i postaraj się wrócić do podstaw. Wprowadź system CRM zawierający dane, które pomogą wykorzystać znajomość zachowań i potrzeb klientów. Daj klientom do zrozumienia że są dla Ciebie wyjątkowi, ponieważ są lojalni wobec firmy i stale gotowy aby udzielić im pomocy. Poza najlepszym sezonem sprzedaży łatwo utracić klientów. Nie dopuść do tego, pamiętaj, że każdy oszczędzony grosz to zarobiony grosz.
5. Ucz się
Poza najlepszym okresem sprzedaży postaraj się przemyśleć strategię Twojej firmy. Nie panikuj, lecz poświeć trochę czasu na analizę wizerunku Twojej firmy. Zastanów się jak chciałbyś być postrzegany przez Twoich klientów. Postaraj się wczuć w ich sytuację, potrzeby, oczekiwania. To bardzo ważne.

