Warszawa, 26 czerwca 2009.

Zoho opublikował Zoho Office dla SharePoint, dodatek dla Microsoft Office SharePoint 2007 oraz 2003 pozwalający klientom na zarządzanie i przechowywanie treści w SharePoint oraz jednoczesne czerpanie korzyści z wielokrotnie nagradzanego oprogramowania Zoho Office.
Dlaczego wtyczka? W efekcie naszego ciągłego dialogu z klientami biznesowymi mogliśmy nauczyć się wielu rzeczy. Przykładowo klienci, którzy zainwestowali wiele czasu oraz pieniędzy w SharePoint, chcieliby korzystać z niego przez dłuższy okres czasu. Kolejną kwestią jest zabezpieczenie danych, bez względu na to czy są przechowywane w SharePoint, Alfresco, Jive czy w fileshare, duże firmy chcą, aby ich dane chronione były zaporą sieciową.
Klienci są bardzo wymagający, chcą korzystać z SharePoint lecz jednocześnie dążą do obniżenia kosztów, ułatwienia współpracy i chcieliby korzystać z innych udogodnień, jakie daje tylko oprogramowanie dostarczane za pośrednictwem sieci. Dla tych klientów stworzona jest wtyczka Zoho Office dla SharePoint.
Zoho Office dla SharePoint pozwala klientom zarządzać danymi firmy w SharePoint, przy zastosowaniu tych samych zasad i uprawnień, które do tej pory funkcjonowały. Pozwala im utrzymywać dane chronione zaporą sieciową. Jednocześnie mogą teraz również korzystać z funkcji zapewnianych przez Zoho Office. Przykładowo:
• Dostęp i edycja danych przechowywanych w SharePoint przy użyciu przeglądarki internetowej. A skoro dostęp do SharePoint jest również możliwy przy użyciu przeglądarki, to jest to doskonałe uzupełnienie. Bo, po co przeglądarka ORAZ skomplikowane oprogramowanie, kiedy sama przeglądarka w zupełności wystarczy?
• Praca wielu osób w tym samym czasie nad tym samym dokumentem. Nie trzeba czekać, aż inna osoba zakończy pracę nad dokumentem.
• Łatwa implementacja. Oczywiście nadal wymagane jest planowanie działań w SharePoint i wykonywanie pewnych czynności typowych dla tradycyjnego oprogramowania, lecz teraz klienci nie muszą się martwić instalacją aplikacji Office na każdym komputerze w firmie. Instalacja Zoho Office dla SharePoint zajmuje około 5-10 minut i jest niezwykle prosta.
• Niższy koszt. Nie oczekujemy, że klienci biznesowi natychmiast zamienią Microsoft Office na Zoho Office, lecz teraz mogą zapewnić swoim użytkownikom doskonałe oprogramowanie online, które jest ściśle związane z SharePoint. Oszczędności dla klientów wykraczają oczywiście poza koszty licencji Office, ponieważ użytkownicy będą potrzebowali tylko przeglądarki internetowej, aby uzyskać dostęp do potrzebnych im dokumentów.
Aby dowiedzieć się więcej o Zoho Office dla SharePoint zapraszamy na stronę zoho.com/sharepoint.
