12 kroków idealnej prezentacji online.

12 kroków idealnej prezentacji online.

28-07-2021 14:48:31 Wg Z Partner

Zoho Show:
​12 kroków idealnej prezentacji online.

Ostatni czas to wzmożony okres przekształcania całej działalności biznesowej w cyfrową. Światowa pandemia przyspieszyła tylko trend przenoszenia większości działań firmowych do świata Internetu. Główną formą współpracy i koordynacji stały się zdalne prezentacje. To najpopularniejszy obecnie format dzielenia się pomysłami. Zdalne prezentacje mogą obejmować prowadzenie webinariów, e-wykładów, wirtualne szkolenia i konferencje internetowe, które są zwykle uważane za równie efektywne jak prezentacje na żywo. Jako prezenter możesz udostępniać swoje treści koledze z zespołu, klientowi lub interesariuszowi z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. W tym celu klienci Zoho bardzo aktywnie korzystają z aplikacji Zoho Show. Istnieje jednak kilka bardzo dobrych praktyk, o których należy pamiętać podczas hostowania zdalnej prezentacji. Poznaj 12 kroków idealnej prezentacji wg ekspertów Zoho.

  1. Przygotuj się na próbną prezentacje

Jednym z najważniejszych kroków przed prezentacją jest wykonanie próbnego uruchomienia i przetestowanie oprogramowania konferencyjnego, aby upewnić się, że jest ono zgodne z narzędziem do prezentacji. Zapoznaj się z funkcjami technicznymi i upewnij się, że ustawienia kamery internetowej i klarowność dźwięku są zsynchronizowane, dzięki czemu możesz prowadzić prezentację bez żadnych zakłóceń.

  2. Nie planuj prezentacji w późnych godzinach pracy.

Prowadzenie prezentacji pod koniec dnia pracy nie będzie ekscytującym wydarzeniem dla pracowników zmęczonym długim, pełnym zadań dniem. Najlepszą porą na zaplanowanie wirtualnego wydarzenia jest poranek, ponieważ gwarantuje maksymalne zaangażowanie uczestników. Jednak przed wysłaniem zaproszenia skonsultuj się ze swoim zespołem, aby ustalić dogodny przedział czasowy dla wszystkich uczestników.

  3. Ćwicz spokojną i angażującą mowę ciała

Podczas osobistej prezentacji można prezentować się stojąc przed publicznością, co pozwala na swobodny, naturalny ruch. Jednak sesja online odbywa się zwykle w pozycji siedzącej, pochylonej w kierunku kamery, a publiczność widzi tylko górną część ciała prezentera. Nie zapominaj o tym.  Więc podczas prezentacji utrzymuj stabilną postawę i nie ograniczaj się do sztywnej górnej pozycji ciała. Używaj spokojnych gestów, aby angażować (ale nie rozpraszać) i pamiętaj o swobodnej mowie ciała, zachowując jednocześnie profesjonalizm.

  3. Nie przedłużaj sesji

Prezentacja online musi być zwięzła, precyzyjna i wciągająca.  W tym celu eksperci polecają zasadę 10-20-30  (10 slajdów, 20 minut i 30 jako minimalny rozmiar czcionki).  Staraj się nie przekraczać 20 minut lub przynajmniej dostarczaj kluczowe informacje i pomysły w tym czasie, ponieważ mówi się, że optymalny czas koncentracji większości odbiorców mieści się w tym zakresie.

Złota zasada prezentacji

10-20-30

Guy Kawasaki

10 slajdów

Twoja prezentacja powinna zawierać nie więcej niż 10 slajdów.

20 minut

Prezentacja nie powinna trwać dłużej niż 20 minut.

30 - punktowa czcionka

Rozmiar czcionki nie powinien być mniejszy niż 30 pkt.

4.  Nagraj prezentację

Z pewnością nie wszyscy będą mogli wziąć udział w prezentacji. Nagranie sesji pozwoli tym osobom uzyskać do niej dostęp w późniejszym czasie.  Jest to też dobra praktyka dla wszystkich, jeśli chcieliby ponownie zapoznania się z Twoim materiałem w dowolnym momencie w przyszłości. Możesz także przejrzeć nagraną prezentację, aby przyjrzeć się swojej komunikacji i zobaczyć, co należy poprawić na następną sesję.

5.  Zdecydowane "NIE" dla krzykliwych i skomplikowanych wizualizacji

Wizualizacje są ważną pomocą w skutecznym prezentowaniu treści. Wybierz odpowiednie wizualizacje, które ilustrują Twoje informacje i sprawią, że przekazywane wiadomości zostaną zapamiętane. Slajdy powinny być minimalistyczne i wciągające, aby nie odwracać uwagi od tematu.

To nie jest dobry styl przekazu:

7. Zamknij niepotrzebne paski zadań i okna

Pamiętaj, aby podczas prezentacji zamknąć paski zadań i inne okna. Mogą one odwrócić uwagę odbiorców. poza tym wygląda to nieprofesjonalnie. Nawet jeśli masz wszystko skonfigurowane na slajdach, prawdopodobnie będziesz musiał udostępnić ekran lub otworzyć nowe karty, aby odpowiedzieć na pytania lub rozwiązać zapytania podczas sesji interakcji z publicznością.

 8. Nie przedstawiaj zaimprowizowanych lub nieprzygotowanych

Chociaż proces przygotowań może być taki sam w przypadku sesji na żywo i sesji zdalnych, prawdopodobnie będziesz musiał przedstawić prezentację w krótkim czasie w zależności od dostępności Twojego zespołu. Przygotowanie jest kluczem do odpowiedzi na pytania, które mogą mieć Twoi odbiorcy. Poświęć jak najwięcej czasu, aby przećwiczyć dostarczanie punktów za pomocą przypadków użycia i studiów przypadku.

9. Zaplanuj sesję pytań i odpowiedzi lub sesję interaktywną na koniec prezentacji

Zaproponuj sesje pytań i odpowiedzi na końcu prezentacji. W przeciwieństwie do prezentacji na żywo, natychmiastowe rozwiązywanie pytań publiczności w zdalnej konfiguracji może być żmudnym zadaniem. Poinformuj słuchaczy na początku prezentacji, że zakończysz sesją pytań i odpowiedzi, i poproś ich, aby zapisali wszystkie pytania, które mają zadać na końcu.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0