Inbound Sales. 4 sposoby na skuteczną sprzedaż przychodzącą.

Inbound Sales. 4 sposoby na skuteczną sprzedaż przychodzącą.

19-04-2022 13:51:16 Wg Z Partner

Czym jest inbound sales ?

Poznaj 4 sposoby na sukces w sprzedaży przychodzącej.

Dzisiaj proces kupowania wygląda zupełnie inaczej niż wiele lat temu.  Dawniej trzeba było szukać klientów, a dziś klienci znajdują Ciebie — poprzez wyszukiwanie w Internecie, ankiety w mediach społecznościowych i przeglądanie stron internetowych. Współcześni konsumenci nie są bierni, i nie czekają, aż ktoś zwróci się do nich z rozwiązaniem. Klient współczesny to klient aktywny online, szukający informacji i odpowiedzi na blogach i forach, w mediach i na portalach z recenzjami. Co to dla Ciebie oznacza, jak przyciągnąć uwagę odbiorców, zbudować relację i zadbać o to, by stali się klientami? Przeczytaj poniższy wpis.

Sprzedaż przychodząca - co to takiego?

Sprzedaż przychodząca polega na tym, że pracujesz z potencjalnymi klientami, którzy wyrazili zainteresowanie Twoim produktem lub usługą. I właśnie sposób śledzenia tych potencjalnych klientów jest uważany za sprzedaż przychodzącą. Porozmawiajmy teraz o czterech sposobach na osiągnięcie sukcesu w sprzedaży przychodzącej.

Wskazówka 1: Wyjaśnij swój cykl sprzedaży przychodzącej   

W Internecie trafia do Ciebie potencjalny Klient.  I co teraz robisz? Czy wysyłasz im e-mail, wykonujesz telefon, wiadomość w mediach społecznościowych? Ile razy powinieneś kontynuować? Pewnie zastanawiasz się nad takimi pytaniami. Jednak niezależnie od przyjętego podejścia, wyjaśnienie tempa sprzedaży przychodzącej jest pierwszym krokiem. 

Kampania sprzedaży przychodzącej to zwyczajny proces, którego Ty i Twój zespół używacie, aby poprowadzić potencjalnych klientów do zostania stałymi klientami. Proces ten może obejmować wykonywanie połączeń telefonicznych, wysyłanie e-maili, a nawet łączenie się z kimś w mediach społecznościowych.

Wyjaśnienie tempa sprzedaży przychodzącej ułatwi wprowadzanie nowych członków zespołu i umożliwi w razie potrzeby ulepszenie procesu. Na przykład, jeśli wiesz, że wiele osób nie odpowiada na Twoje e-maile lub nie robi kolejnego kroku w procesie sprzedaży, tempo sprzedaży może pomóc Ci zidentyfikować problem i pracować nad jego poprawą.

Jeśli nie masz jeszcze kampanii sprzedaży, możesz zacząć ją tworzyć, odpowiadając na następujące pytania:

  • Czego potrzebuje potencjalny klient, aby podjąć świadomą decyzję?
  • Jak wolą komunikować się Twoi potencjalni klienci?
  • Jak kontynuować wątek?
  • Czy Twoje rozwiązanie jest łatwe czy trudne do zrozumienia?
  • O co ich proszę? Zaplanuj demo? Zapisać się na okres próbny?
  • Co powinienem powiedzieć?
  • Kiedy powinienem kontynuować?

Mając odpowiedzi na te pytania, możesz oprzeć się na tym procesie sprzedaży i wprowadzić niezbędne poprawki.

Wskazówka  2: Szybko reaguj na przychodzące leady

Jeśli chodzi o wyjaśnienie tempa sprzedaży przychodzącej, ważne jest, aby pamiętać o szybkiej reakcji.

Kiedy ktoś rozpoczyna bezpłatny okres próbny, planuje prezentację lub prosi o rozmowę z kimś w dziale sprzedaży, jest to wyraźna wskazówka, że ​​jest zainteresowany tym, co masz do zaoferowania.

Chwila, w której wyrażają to zainteresowanie, jest momentem, w którym chcesz kontynuować. O ile nie został przesłany poza normalnymi godzinami pracy, nie musisz czekać godzinami, dniami lub dłużej, aby skontaktować się z kimś. Jeśli będziesz czekać zbyt długo, istnieje duża szansa, że ​​stracą zainteresowanie lub znajdą inne rozwiązanie.

Tworząc lub dostosowując swój rytm sprzedaży, pamiętaj o wbudowaniu możliwości szybkiego reagowania na przychodzące leady. Skonfiguruj co najmniej automatyczną wiadomość e-mail potwierdzającą przesłanie formularza i informującą, czego się spodziewać w następnej kolejności. Dobrze jest również poprosić o numer telefonu potencjalnego klienta w formularzu przychodzącym (więcej informacji o formularzach poniżej), aby móc zadzwonić do tej osoby w celu kontynuacji. Dzwonienie do potencjalnych klientów, aby zaoferować więcej informacji lub spersonalizowane wprowadzenie do produktu, sprawi, że wyróżnisz się, ponieważ wiele firm nie dzwoni do potencjalnych klientów.

Jednym ze sposobów szybkiego nawiązywania połączeń uzupełniających jest użycie zaawansowanego narzędzia, takiego jak PhoneBurner. Integracja PhoneBurner dla Zoho CRM znacznie zwiększy zdolność Twoich zespołów do wykonywania większej liczby połączeń, prowadzenia większej liczby rozmów i zawierania większej liczby transakcji.

Wskazówka 3: Zbierz niezbędne informacje dotyczące tempa sprzedaży

Jednym z kluczowych elementów sprzedaży przychodzącej jest formularz, którego używasz do zdobywania informacji. To jak jest skonstruowany może przyspieszyć bądź spowolnić proces sprzedaży. Tworząc go pamiętaj, że to źródło informacji dla Ciebie, a nie dla potencjalnych klientów.  Stąd informacje w nim gromadzone powinny zawierać tylko to, co musisz wiedzieć, aby upewnić się, że Twój produkt lub usługa są odpowiednie dla osoby, która je wypełnia.

Przed jego konstruowaniem zadaj sobie pytania: 

  • Czy zapewniasz bezpłatną wersję próbną produktu? 
  • Jakich informacji potrzebujesz, aby ktoś mógł uzyskać dostęp do Twojego produktu?
  • Czy kierujesz ludzi do wersji demo?
  • Co oprócz nazwiska i danych kontaktowych, potrzebne jest, aby zakwalifikować lead jako potencjalnego klienta?
  • Czy potrzebna jest w tym celu rozmowa z działem sprzedaży?

Ogólna zasada jest taka, aby formularz był krótki, gdyż nie odstrasza i sprzyja decyzji o jego wypełnieniu. Pamiętaj, aby śledzić ile osób go wypełniło. W ten sposób upewnisz się, że działa prawidłowo i zapewnia dobrą konwersję. 

Wskazówka 4: Bądź przewodnikiem

Bądź zawsze przewodnikiem w swoich działaniach. Osobom, które  wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą pomagasz osiągać ich cele. Jednak nie zawsze potencjalny klient jest gotowy do podpisania umowy, zwłaszcza kiedy Twoja oferta nie ma charakteru transakcyjnego. Nie zawsze pierwsza rozmowa kończy się zamknięciem transakcji, i taka też nie musi być. W takiej sytuacji bądź empatyczny: zadawaj pytania, staraj się zrozumieć potrzeby potencjalnych klientów, poznaj ich cele biznesowe i zademonstruj, w jaki sposób Twój produkt lub usługa może pomóc im osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Kiedy wyrażasz swoje zainteresowanie,  poznajesz potrzeby i pragnienia odbiorców oraz pokazujesz, jakie korzyści przyniesie im Twój produkt lub usługa, będą bardziej skłonni do robienia z Tobą interesów. Czemu? Ponieważ poświęciłeś czas na poznanie ich i pokazałeś, jak Twój produkt może pomóc im odnieść sukces.

Sukces w sprzedaży przychodzącej

Zasadniczo udana kampania sprzedaży przychodzącej zależy od proaktywnego podejścia. Utwórz przyjazny dla użytkownika formularz, w którym poprosisz o kluczowe, niezbędne dla Ciebie informacje, i wykorzystaj oprogramowanie oraz personel, aby skontaktować się z tymi, którzy wyrazili zainteresowanie. Kiedy już nawiążesz kontakt z potencjalnymi klientami, poświęć trochę czasu na wysłuchanie i zrozumienie ich potrzeb, a Twoi potencjalni klienci będą znacznie bardziej skłonni stać się Twoimi lojalnymi klientami.

Pracuj mądrzej, dodając nowe możliwości do Zoho CRM dzięki rozwiązaniom biznesowym z Zoho Marketplace. Przeglądaj Zoho Marketplace 

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0