5 etapów rozwoju w nowoczesnej platformie analitycznej.

5 etapów rozwoju w nowoczesnej platformie analitycznej.

14-10-2021 09:11:27 Wg Z Partner

5 etapów rozwoju 
w nowoczesnej platformie analitycznej.

Analityka w organizacji potrzebna jest po to, aby  aby wydobyć sensowne spostrzeżenia i podejmować lepsze decyzje biznesowe, w obliczu ogromnej eksplozji danych z różnych źródeł, które towarzyszą nam na co dzień. Dostawcy rozwiązań BI i analityki nieustannie wprowadzają innowacje w swoich produktach ze względu na różnorodność potrzeb przedsiębiorstwa. Bez względu jednak na to, na jakim etapie podróży analitycznej jest Twoja firma, ważne jest, aby dokonywać bilansu istniejących systemów analitycznych, aby być na bieżąco.

Od przetwarzania do działania

Struktura „od przetworzenia do działania” została zaprojektowana zgodnie z przepływem pracy BI w przedsiębiorstwie. Na  blogu omówimy, w jaki sposób nowoczesna platforma Zoho Analytics napędza rozwój na pięciu etapach, oraz dowiemy się szczegółowo o innowacjach zachodzących w tych domenach.

Silosy danych

Firmy korporacyjne stoją przed dwoma głównymi wyzwaniami, jeśli chodzi o silosy danych: 

  • Różnorodność danych i źródeł danych
    Oprócz danych wewnętrznych, dostawcy, klienci, dystrybutorzy itp. stają się głównymi centrami generowania danych dla nowoczesnych przedsiębiorstw, które wdrożyły swoje systemy w tych lokalizacjach w różnych regionach geograficznych. Wytwarzane przez nich dane są blokowane w hurtowniach danych, bazach danych, aplikacjach biznesowych, magazynach w chmurze i nie tylko.

  • Potoki danych
    Budowanie i utrzymywanie potoku danych zwykle nie jest przyjemnym doświadczeniem, a obsługa modyfikacji staje się powodem do niepokoju dla wielu przedsiębiorstw. 

Aby sprostać tym wyzwaniom, zbudowano narzędzia ETL. Jednak przy większej ilości danych do przetworzenia i rosnącej popularności baz danych NoSQL, architektury in-memory i monolityczne nie były w stanie obsłużyć tych ciężkich przekształceń. To otworzyło możliwości dla ELT.  Natywne łączniki mogą pozyskiwać dane za pomocą kilku kliknięć. Platformy są również zaprojektowane do bezproblemowej współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług. Wbudowane stosy API umożliwiają również przedsiębiorstwom pozyskiwanie danych z dowolnego źródła.  

Przygotowanie i zarządzanie danymi

Na przygotowanie danych poświęca się prawie 80% czasu analizy. Nie jest to dobra wiadomość, gdyż  przedsiębiorstwa poszukują rozwiązań upraszczających proces przygotowywania danych.

Niektóre nowoczesne platformy BI i analityczne oferują możliwość przygotowywania danych w oparciu o sztuczną inteligencję i ML, umożliwiając użytkownikom integrowanie, modelowanie, czyszczenie, przekształcanie, wzbogacanie i katalogowanie danych. 

Przykład jak działa Zoho DataPrep,  samoobsługowe oprogramowania do przygotowywania danych oparte na sztucznej inteligencji

Ujednolicona analityka biznesowa

Dla badaczy, którzy zajmują się analizami danych, ważne jest, aby skrócić czas uzyskiwania informacji, gdyż to pomaga podejmować szybsze i lepsze decyzje. Ujednolicona analiza biznesowa zmienia zasady gry w przedsiębiorstwach!

Gotowe narzędzia analityczne, które obejmują modele danych, metryki KPI, raporty, pulpity nawigacyjne i NLQ  w domenie,  umożliwiają im natychmiastowe rozpoczęcie analizy, skracając czas tworzenia wniosków.

Demokratyzacja danych

Aby odciążyć zespoły IT i przyspieszyć wdrażanie narzędzi analitycznych, wprowadzono w nich funkcje samoobsługowe, takie jak przeciąganie i upuszczanie.  To wpłynęło na kreowanie rozszerzonej analityki. Dostawcy BI z powodzeniem wykorzystali sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do wbudowania niesamowitych możliwości na swoich platformach — na przykład analizy konwersacyjnej opartej na frameworku NLP.  Dla użytkowników, którzy nie posiadają wiedzy technicznej, to ogromne ułatwienie pracy.

Wspieranie współpracy

Współpraca jest kluczem do przyspieszenia wdrażania BI. Opowiadanie historii za pomocą danych i analizy oparte na współpracy stają się coraz popularniejsze. Wbudowane funkcje LCNC umożliwiają przedsiębiorstwom swobodne przekształcanie danych i interakcje z nimi poprzez dostosowywanie i prezentowanie spostrzeżeń w przekonujący sposób.

Przykład zbudowanego portalu analitycznego stworzonego przez proste przeciąganie i upuszczanie elementów wewnątrz wbudowanego edytora.

Streszczenie

Nowoczesne platformy  analityczne rewolucjonizują przepływ pracy BI dzięki zaawansowanym funkcjom. Niektóre przedsiębiorstwa w pełni to wykorzystują, zmieniają sposób podejmowania decyzji i wykorzystują swoje możliwości.  Zoho Analytics, jako lider w branży rozwiązań analitycznych świadomie inwestuje w ludzi i technologię, aby opracowywać analitykę klasy korporacyjnej do współpracy dla przedsiębiorstw  na całym świecie.

Jeśli jeszcze nie używasz Zoho Analytics, sprawdź jakie rozwiązania dla Twoich potrzeb analitycznych w przedsiębiorstwie oferuje aplikacja.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0