8 błędów, które popełniasz w testach A/B

8 błędów, które popełniasz w testach A/B

03-01-2022 09:48:13 Wg Z Partner

8 błędów w testach A/B,
​które naprawisz w 2022 roku

Testy A/B to standardowa metoda doboru odpowiedniej komunikacji w relacjach z klientami. Dzięki testom dobierasz takie działania, które przynoszą Twojej organizacji największe zyski. Obecnie wiele firm odkrywa możliwości jakie oferują testy i dlatego bardzo chętnie sięga po produkty rynku SaaS, takie jak Zoho PageSense, Optimzely i VWO, które oferują proste narzędzia do ich przeprowadzania. Próbując pomnożyć przychody i konwersje poprzez testy A/B, wiele osób popełnia te same błędy, tracąc przy tym czas i pieniądze. Poznaj osiem najczęściej popełnianych błędów, aby dowiedzieć się jak je wyeliminować i w 2022 pomnożyć swoje konwersje.

1. Nie używasz narzędzi do testowania wersji A/B

“Jakie zdjęcie lepiej się sprzedaje? Który tytuł lepiej się kilka?” Te popularne w mediach społecznościowych posty w rzeczywistości nie działają. Są to tylko przypuszczenia i przewidywania, ale nie masz pewności, które podjęte działanie przyniesie ci lepsze rezultaty. Pamiętaj, fakty i liczby  to jedyna właściwa podpowiedź.

2. Ślepo korzystasz z porad na popularnych blogach

"101  trendów w testach A/B, które musisz śledzić” może brzmieć interesująco, prosto i łatwo. Ale co się sprawdziło dla jednych, może nie działać dla Ciebie. Każda firma jest inna, dlatego lepiej tworzyć własne strategie. Ucz się z tych porad, ale upewnij się, że tworzysz strategię dla swojej własnej witryny.

3. Brakuje Ci właściwej hipotezy!

Optymalizując swoja witrynę nie podejmuj pochopnych działań, i nie kilka na raz.  Nawet jeśli Twoje konwersje się poprawia to nie będziesz wiedzieć, który element zmiany zadziałał. Przeanalizuj wydajność swojej witryny za pomocą lejków konwersji przed uruchomieniem testu A/B. Korzystaj z informacji o klientach z ankiet, formularzy i wyskakujących okienek. Dane jakościowe i analizy wizualne pomogą Ci sformułować solidną hipotezę!

4. Prowadzisz zbyt wiele testów na raz

Sprawdzając konwersje koncentruj się na dwóch zmiennych jednocześnie.  Zbyt wiele zmiennych lub przeprowadzanie kilku testów na raz nie tylko spowolni wyniki, ale także zmniejszy wielkość badanej prób,  aby uniknąć nakładania się ruchu. 

5. Rezygnujesz po pierwszej próbie 

Wyniki testu mogą nie spełniać Twoich oczekiwań w pierwszej próbie, ale to nie znaczy, że musisz zrezygnować lub przeprowadzić kolejny eksperyment. Spróbuj powtórzyć test, przerobić hipotezę i ponownie przeprowadzić badanie. Nie wprowadzaj też zmian w trakcie analiz, ponieważ wpłynie to na wyniki testu.

6.  Kopiujesz i wklejasz te same schematy

To, że Twój przycisk CTA „Pobierz mój darmowy kupon” przyniósł wyższe konwersje na stronie głównej, nie oznacza to, że masz go używać na wszystkich innych stronach internetowych. Każdy wynik może być inny w zależności od obranej ścieżki.

7.  Badanie trwało zbyt długo

Uruchomianie testu przez zbyt długi okres czasu może zafałszować wyniki, ponieważ użytkownicy częściej usuwają swoje pliki cookie, a tym samym logują się w innej formie. Nie musisz czekać na zakończenie testu na 95%, ponieważ może to potrwać wieczność. Gdy zauważysz w swojej próbie wartość statystyczną, masz wszystko, czego potrzebujesz, aby przejść dalej.

8.  Przeprowadziłeś właściwe testy w niewłaściwym czasie 

Jeśli Twoja witryna doświadcza zwiększonego ruchu w określonych miesiącach, nie przeprowadzaj testów w tym czasie. Obserwuj, co dzieje się poza Twoją firmą. Unikaj przeprowadzania symulacji A/B, gdy:

  • korzystasz z reklam Google
  • obserwujesz większe zainteresowanie swoją ofertą
  • nie masz wystarczającego ruchu/sprzedaży

Omówione powyżej błędy są najczęściej popełniane podczas wykonywania testów A/B na stronach internetowych. Dlatego podpowiedzi pomogą Ci uzyskać lepsze wyniki i zwiększyć liczbę konwersji.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0