Aktualizacja iOS 15. Co to znaczy dla e-marketerów?

Aktualizacja iOS 15. Co to znaczy dla e-marketerów?

28-07-2021 14:46:18 Wg Z Partner

Aktualizacja iOS 15. 
Co to znaczy dla e-marketerów?

Prywatność - to słowo klucz na najbliższe lata w świecie technologii cyfrowych. Światowy krajobraz regulacyjny prawdopodobnie stanie się jeszcze bardziej rygorystyczny w najbliższym czasie, jeśli chodzi o prywatność danych klientów. W czerwcu Apple zorganizowało Światową Konferencję Programistów (WWDC), wirtualne wydarzenie, podczas którego programiści z całego świata otrzymali dostęp do przyszłych wersji iOS, iPadOS, macOS, watchOS i tvOS. Dowiedzieli się oni jak wiadomości e-mail wykorzystują niewidoczne piksele do zbierania informacji o aktywności e-maili osób i jak aktualizacja „Ochrona prywatności poczty” pozwoli tego uniknąć.  Ale co to znaczy dla marketerów i jak wpłynie na prowadzone przez nich kampanie marketingowe? Koniecznie zapoznaj się ze szczegółami.

Co zmieni się po wprowadzeniu ochrony prywatności poczty?

  • W aplikacji Poczta zostanie dodana zakładka „Ochrona prywatności poczty”, w której użytkownicy mogą decydować, ile danych osobowych ma być udostępnianych nadawcom wiadomości e-mail. Użytkownicy mogą ograniczyć dostęp do swoich adresów IP i informacji o lokalizacji.

  • Aby kontrolować ilość niechcianej poczty w skrzynkach odbiorczych użytkowników, Apple planuje dodać opcję „Ukryj mój e-mail”, która umożliwia tworzenie jednorazowych, losowo generowanych adresów e-mail. Będzie on służył do przekazywania poczty na rzeczywiste konta użytkowników, ograniczając możliwość zbierania danych osobowych konsumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Upraszczając do trzech kroków:
Adres IP użytkowników będzie teraz ukryty.
Nie można ustalić lokalizacji tych użytkowników.
Nadawcy nie będą wiedzieć, czy i kiedy odbiorca otworzył wiadomość e-mail.

Co oznaczają zmiany dla e-mail marketerów?


Eksperci Zoho wyjaśniają czego można spodziewać się po wprowadzonych zmianach i na jakie elementy trzeba zawrócić teraz uwagę.


Dane, na których należy się skupić.

 

Jak mówią eksperci jednym z głównych zaleceń dla e-marketerów jest rozpoczęcie śledzenia współczynnika klikalności (CTR) w porównaniu z dostawą, aby ustalić nową, dodatkową podstawę skuteczności kampanii w przyszłości. CTR nie uwzględnia wskaźnika otwarć i po prostu informuje, ilu odbiorców kliknęło linki w wiadomości e-mail. Może rzucić więcej światła na to, jak skuteczne i angażujące są Twoje treści. Kilka innych parametrów, które należy wziąć pod uwagę, aby zapewnić lepszą dostarczalność to:

  • Segmentacja: przetestuj jak najwięcej  kreacji i komunikatów, aby wzmocnić ich zrozumienie wśród odbiorców. 
  • Zaktualizuj swoją listę: skorzystaj z okazji, aby wyczyścić listy i poprawić jakość potencjalnych klientów . I oczywiście zawsze skupiaj się na jakości treści.


Czy inne firmy pójdą za Apple?


Branża nieustannie się zmienia. Najpierw zaczęło się od RODO w 2018 r., a następnie CCPA – a zmiany te w większości koncentrowały się na prywatności. Przestrzeń e-mail marketingu stale dostosowywała się do tych zmian i nadal będzie to robić. Co prawda na razie zmiany te ograniczają się tylko do aplikacji Mail firmy Apple, ale to naturalne, że inni dostawcy podążają za Apple i wdrażają to w swoich aplikacjach. Można więc spodziewać się podobnego przyjęcia zmiany prywatności przez innych klientów poczty e-mail.

Czy istnieje plan na przyszłość, którego muszą przestrzegać marketerzy?


Ponieważ konsumenci są coraz bardziej edukowani w zakresie gromadzenia i ochrony ich danych osobowych, organizacje odczuwają teraz wpływ tej prawnej i kulturowej zmiany w kierunku prywatności danych. Przykładem jest tutaj choćby coraz większe blokowanie reklam.

 Przez te wszystkie lata branża reklamowa – w większości – uzależniła się od nadmiernej optymalizacji wydajności w oparciu o śledzenie, zamiast skłaniać się ku jakości treści. Ci, którzy koncentrowali się na budowaniu społeczności w oparciu o oferowaną przez siebie wartość, nie będą zbytnio zaniepokojeni wprowadzanymi zmianami. 

Eksperci uważają, że inteligentne firmy powinny zacząć identyfikować segmenty odbiorców za pomocą ankiet, które zbierają informacje o intencjach użytkowników i zaangażowaniu, a nie martwić się o śledzenie pikseli i wskaźników otwarć.

Firmy i osoby publikujące w sieci, które są pewne swoich treści, będą mogły mierzyć swoje zaangażowanie za pomocą innych wskaźników, takich jak wyświetlenia stron czy budowanie listy mailowej. Eksperci Zoho wyraźnie podkreślają, że teraz jest najlepszy czas dla marketerów, aby odkrywać, jak angażują się różni odbiorcy i zdefiniować nowe segmenty. To czas na porządki, aby budować swoje bazy i usuwać niezangażowach subskrybentów, zanim nie będą mogli ich już wykryć.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0