Automatyzacja Zadań Sprzedażowych

Automatyzacja Zadań Sprzedażowych

20-06-2012 01:55:52 Wg Miron Matecki

 

Automatyzacja Zadań Sprzedażowych

Zoho CRM zaopatruje pracowników działu sprzedaży oraz kadrę zarządzającą w zaawansowane narzędzia do zarządzania sprzedażą takie jak: generowanie i kwalifikowanie namiarów,  analiza lejka sprzedaży, określenie etapu procesu sprzedaży i analiza prawdopodobieństwa, analiza konkurencji, prognozowanie sprzedaży, zarządzanie ofertami sprzedaży, raporty sprzedaży i panele zarządcze oraz inne pożyteczne wskaźniki. Funkcje te umożliwiają przedsiębiorstwom skupienie na cyklu życia klienta mającym wpływ na wzrost dochodów ze sprzedaży (generowanie namiarów - przyjęcie – konwersja - utrzymanie - przywiązanie) a nie na samym procesie sprzedaży.
   
Zoho CRM oferuje moduły oraz funkcje automatyzacji zadań sprzedażowych takie jak: namiary, potencjały, konta, kontakty, prognozowanie sprzedaży, reguły przepływu pracy, makra, czy też zasady przypisywania namiarów. Funkcje te pozwalają zlokalizować wszystkie możliwości biznesowe oraz ustalić więcej szczegółów w krótszym czasie. Dodatkowo można z wyprzedzeniem zidentyfikować wąskie gardła procesu sprzedaży, a przez to efektywnie wykorzystywać posiadane dane klientów w przyszłości do sprzedaży w systemie cross-selling i up-selling.

CRM - Automatyzacja Zadań Sprzedażowych

Zarządzanie Namiarami

 
  • Zarządzanie namiarami w systemie end-to-end (od utworzenia namiaru do zamiany namiaru w możliwość)
  • Pobieranie namiarów wprost z Twojej strony internetowej przy użyciu formularzy  Web-to-lead dla namiarów i efektywne zarządzanie nimi w Zoho CRM
  • Importowanie namiarów ze źródeł zewnętrznych, takich jak pobieranie z sieci, targi, seminaria, korespondencja bezpośrednia oraz inne typy kampanii
  • Ustalanie reguł przypisywania namiarów które automatycznie przypisują namiar do właściwego pracownika działu sprzedaży
  • Kwalifikowania namiarów do następnego etapu w oparciu o informacje zawarte w detalach namiarów. Po zakwalifikowaniu namiarów do następnego etapu można poprzez jedno kliknięcie konwertować je na możliwości sprzedaży, konta i kontakty
  • Dostosowanie procesu zarządzania namiarami (B2B oraz B2C) do procesu sprzedaży funkcjonującego w organizacji
  • Obsługa komunikatora Skype w obszarze namiarów i kontaktów. Numery telefonu lub nazwy użytkowników Skype przechowywane w modułach namiarów i kontaktów mogą być wybrane automatycznie poprzez jedno kliknięcie
  • Standardowe raporty i kokpity łatwe do przyswojenia. Istnieje również możliwość utworzenia w pełni dostosowanych raportów i kokpitów dotyczących namiarów.
  • Eksportowanie danych namiarów do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy

Zarządzanie Możliwościami

  • Opcja śledzenia wszystkich możliwości w cyklu sprzedaży w systemie end-to-end
  • Importowanie Potencjałów z zewnętrznych CRM i innych aplikacji biznesowych
  • Przypisywanie możliwości do kont, kontaktów, działań oraz innych modułów, w celu ułatwienia lokalizacji możliwości (widok 360 stopni)
  • Opcja śledzenia konkurentów w obrębie możliwości biznesowych
  • Analizowanie etapów sprzedaży oraz prawdopodobieństwa podpisania umowy
  • Tworzenie intuicyjnego wykresu lejka sprzedaży w celu analizy pipeline i eliminacji wąskich gardeł w cyklu sprzedaży
  • Ostrzeżenia przed zakończeniem dużej transakcji skierowane do określonych osób w organizacji (zawiadomienie o dużej transakcji)
  • Ustawienia procesu intensyfikacji sprzedaży poprzez reguły Workflow w celu redukcji wąskich gardeł w cyklu sprzedaży
  • Generowanie ofert, zamówień i faktur dla potencjałów
  • Eksportowanie możliwości do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy lejka sprzedaży oraz identyfikacji ewentualnych

Zarządzanie Kontami

 
  • Możliwość śledzenia wszystkich kont oraz powiązanych z nimi kontaktów, możliwości, zgłoszeń i innych danych
  • Określenie relacji rodzic-potomek pomiędzy kontami oraz kontami zależnymi
  • Generowanie ofert, zamówień i faktur dla kont
  • Opcja śledzenia historii zakupów klientów oraz analizy możliwości sprzedaży w przyszłości w systemie up-selling i cross-selling
  • Identyfikowanie informacji z kont i kontaktów w celu promocji nowych produktów i usług
  • Przechowywanie komentarzy i dokumentów powiązanych z kontami i kontaktami w historii konta
  • Eksportowanie kont do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy zwyczajów zakupowych klientów oraz organizacji programów lojalnościowych

Zarządzanie Kontaktami

 
  • Możliwość śledzenie wszystkich kontaktów oraz powiązanych z nimi możliwości, zgłoszeń, działań oraz innych danych
  • Zarządzanie hierarchią kontaktów z klientem w celu lepszej koordynacji współpracy
  • Importowanie kontaktów z zewnętrznych źródeł CRM i innych aplikacji biznesowych
  • Eksportowanie kontaktów do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy danych
  • Synchronizacja kontaktów pomiędzy Zoho CRM oraz Microsoft Outlook® przy wykorzystaniu Wtyczki Outlook Zoho CRM

Zarządzanie Działaniami

  • Rejestrowanie wszystkich ważnych związanych z klientami wiadomości email na koncie CRM z możliwością wykorzystania w przyszłości
  • Przechowywanie wszystkich detali dotyczących spotkań z klientami, rozmów telefonicznych oraz kalendarza
  • Bieżące zarządzanie zadaniami użytkowników w celu usprawnienia procesu sprzedaży
  • Możliwość zaproszenia użytkowników i kontaktów aplikacji CRM na publiczne wydarzenia
  • Ustawienia częstotliwości dziennej, tygodniowej, miesięcznej i rocznej powtarzających się wydarzeń

Prognozowanie Sprzedaży

  • Możliwość oszacowania poziomu dochodu możliwego do wygenerowania w każdym roku podatkowym
  • Identyfikowanie handlowców spełniających oczekiwania dotyczące generowanego w danym roku/kwartale podatkowym dochodu
  • Przewidywanie poziomu generowanego dochodu na nadchodzące kwartały
  • Tworzenie dostosowanych raportów i kokpitów dotyczących przewidywań

Oferty Sprzedaży

 
  • Możliwość śledzenia nie rozpatrzonych ofert przy wykorzystaniu widoku listy ofert
  • Dodawanie do ofert kolejnych pozycji oraz aktualizacja kwot sum pośrednich, podatków, regulacji oraz sumy całkowitej
  • Możliwość wyboru różnych cen dla tego samego produktu w zależności od segmentu klientów
  • Tworzenie Ofert Sprzedaży w formie przystosowanej do wydruku i dostarczanie ich do potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty email Zoho CRM
  • Unikanie wielokrotnego wykonywania tej samej pracy dzięki dynamicznemu wyświetlaniu Adresu do Faktury oraz Adresu do Dostawy potencjalnego klienta
  • Dostosowanie ofert sprzedaży do wewnętrznych wymagań organizacji
Reguły przepływu pracy
Codziennie musimy wykonywać wiele żmudnych powtarzalnych czynności, takich jak wysyłanie e-maili do klientów,  aktualizację danych w systemie, czy przypominanie się klientom, np. w sprawie spotkania. Reguły przepływu pracy pomagają zautomatyzować tę pracę poprzez automatyczne uruchamianie działań po spełnieniu określonych warunków. Oszczędzaj czas swojego zespołu, dzięki wykorzystaniu reguł przepływu pracy. Więcej
Makra
Zoho CRM zauważa, kiedy powtarzasz te same czynności i sugeruje makra, aby szybciej wykonywać powtarzalne zadania. Makra pozwalają uruchomić zestaw działań dla rutynowych czynności. Użyj makra, aby za pomocą jednego kliknięcia jednocześnie: wysłać wiadomość e-mail, zaktualizować rekord i utworzyć zadanie. Udostępnij makra członkom zespołu, aby oni również mogli wykonywać ten sam zestaw działań.
Zasady przypisywania
Namiary pozyskiwane są z różnych źródeł, takich jak: formularze internetowe, Adwords, targi/ konferencje, media społecznościowe. Ważne, żeby szybko przydzielić namiary do odpowiednich osób w organizacji. Do tego przyda się funkcja automatycznego przypisywania namiarów. Reguły przypisywania namiarów pomagają automatycznie przypisać nowe Namiary do konkretnych handlowców.

Miron Matecki

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0