Zoho CRM zaopatruje pracowników działu sprzedaży oraz kadrę zarządzającą w zaawansowane narzędzia do zarządzania sprzedażą takie jak: generowanie i kwalifikowanie namiarów, analiza lejka sprzedaży, określenie etapu procesu sprzedaży i analiza prawdopodobieństwa, analiza konkurencji, prognozowanie sprzedaży, zarządzanie ofertami sprzedaży, raporty sprzedaży i panele zarządcze oraz inne pożyteczne wskaźniki. Funkcje te umożliwiają przedsiębiorstwom skupienie na cyklu życia klienta mającym wpływ na wzrost dochodów ze sprzedaży (generowanie namiarów - przyjęcie – konwersja - utrzymanie - przywiązanie) a nie na samym procesie sprzedaży.
Zoho CRM oferuje moduły oraz funkcje automatyzacji zadań sprzedażowych takie jak: namiary, potencjały, konta, kontakty, prognozowanie sprzedaży, reguły przepływu pracy, makra, czy też zasady przypisywania namiarów. Funkcje te pozwalają zlokalizować wszystkie możliwości biznesowe oraz ustalić więcej szczegółów w krótszym czasie. Dodatkowo można z wyprzedzeniem zidentyfikować wąskie gardła procesu sprzedaży, a przez to efektywnie wykorzystywać posiadane dane klientów w przyszłości do sprzedaży w systemie cross-selling i up-selling.
Zarządzanie namiarami w systemie end-to-end (od utworzenia namiaru do zamiany namiaru w możliwość)
Pobieranie namiarów wprost z Twojej strony internetowej przy użyciu formularzy Web-to-lead dla namiarów i efektywne zarządzanie nimi w Zoho CRM
Importowanie namiarów ze źródeł zewnętrznych, takich jak pobieranie z sieci, targi, seminaria, korespondencja bezpośrednia oraz inne typy kampanii
Ustalanie reguł przypisywania namiarów które automatycznie przypisują namiar do właściwego pracownika działu sprzedaży
Kwalifikowania namiarów do następnego etapu w oparciu o informacje zawarte w detalach namiarów. Po zakwalifikowaniu namiarów do następnego etapu można poprzez jedno kliknięcie konwertować je na możliwości sprzedaży, konta i kontakty
Dostosowanie procesu zarządzania namiarami (B2B oraz B2C) do procesu sprzedaży funkcjonującego w organizacji
Obsługa komunikatora Skype w obszarze namiarów i kontaktów. Numery telefonu lub nazwy użytkowników Skype przechowywane w modułach namiarów i kontaktów mogą być wybrane automatycznie poprzez jedno kliknięcie
Standardowe raporty i kokpity łatwe do przyswojenia. Istnieje również możliwość utworzenia w pełni dostosowanych raportów i kokpitów dotyczących namiarów.
Eksportowanie danych namiarów do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy
Zarządzanie Możliwościami
Opcja śledzenia wszystkich możliwości w cyklu sprzedaży w systemie end-to-end
Importowanie Potencjałów z zewnętrznych CRM i innych aplikacji biznesowych
Przypisywanie możliwości do kont, kontaktów, działań oraz innych modułów, w celu ułatwienia lokalizacji możliwości (widok 360 stopni)
Opcja śledzenia konkurentów w obrębie możliwości biznesowych
Analizowanie etapów sprzedaży oraz prawdopodobieństwa podpisania umowy
Tworzenie intuicyjnego wykresu lejka sprzedaży w celu analizy pipeline i eliminacji wąskich gardeł w cyklu sprzedaży
Ostrzeżenia przed zakończeniem dużej transakcji skierowane do określonych osób w organizacji (zawiadomienie o dużej transakcji)
Ustawienia procesu intensyfikacji sprzedaży poprzez reguły Workflow w celu redukcji wąskich gardeł w cyklu sprzedaży
Generowanie ofert, zamówień i faktur dla potencjałów
Eksportowanie możliwości do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy lejka sprzedaży oraz identyfikacji ewentualnych
Zarządzanie Kontami
Możliwość śledzenia wszystkich kont oraz powiązanych z nimi kontaktów, możliwości, zgłoszeń i innych danych
Określenie relacji rodzic-potomek pomiędzy kontami oraz kontami zależnymi
Generowanie ofert, zamówień i faktur dla kont
Opcja śledzenia historii zakupów klientów oraz analizy możliwości sprzedaży w przyszłości w systemie up-selling i cross-selling
Identyfikowanie informacji z kont i kontaktów w celu promocji nowych produktów i usług
Przechowywanie komentarzy i dokumentów powiązanych z kontami i kontaktami w historii konta
Eksportowanie kont do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy zwyczajów zakupowych klientów oraz organizacji programów lojalnościowych
Zarządzanie Kontaktami
Możliwość śledzenie wszystkich kontaktów oraz powiązanych z nimi możliwości, zgłoszeń, działań oraz innych danych
Zarządzanie hierarchią kontaktów z klientem w celu lepszej koordynacji współpracy
Importowanie kontaktów z zewnętrznych źródeł CRM i innych aplikacji biznesowych
Eksportowanie kontaktów do arkuszy kalkulacyjnych w celu umożliwienia dalszej analizy danych
Synchronizacja kontaktów pomiędzy Zoho CRM oraz Microsoft Outlook® przy wykorzystaniu Wtyczki Outlook Zoho CRM
Zarządzanie Działaniami
Rejestrowanie wszystkich ważnych związanych z klientami wiadomości email na koncie CRM z możliwością wykorzystania w przyszłości
Przechowywanie wszystkich detali dotyczących spotkań z klientami, rozmów telefonicznych oraz kalendarza
Bieżące zarządzanie zadaniami użytkowników w celu usprawnienia procesu sprzedaży
Możliwość zaproszenia użytkowników i kontaktów aplikacji CRM na publiczne wydarzenia
Ustawienia częstotliwości dziennej, tygodniowej, miesięcznej i rocznej powtarzających się wydarzeń
Prognozowanie Sprzedaży
Możliwość oszacowania poziomu dochodu możliwego do wygenerowania w każdym roku podatkowym
Identyfikowanie handlowców spełniających oczekiwania dotyczące generowanego w danym roku/kwartale podatkowym dochodu
Przewidywanie poziomu generowanego dochodu na nadchodzące kwartały
Tworzenie dostosowanych raportów i kokpitów dotyczących przewidywań
Oferty Sprzedaży
Możliwość śledzenia nie rozpatrzonych ofert przy wykorzystaniu widoku listy ofert
Dodawanie do ofert kolejnych pozycji oraz aktualizacja kwot sum pośrednich, podatków, regulacji oraz sumy całkowitej
Możliwość wyboru różnych cen dla tego samego produktu w zależności od segmentu klientów
Tworzenie Ofert Sprzedaży w formie przystosowanej do wydruku i dostarczanie ich do potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty email Zoho CRM
Unikanie wielokrotnego wykonywania tej samej pracy dzięki dynamicznemu wyświetlaniu Adresu do Faktury oraz Adresu do Dostawy potencjalnego klienta
Dostosowanie ofert sprzedaży do wewnętrznych wymagań organizacji
Reguły przepływu pracy
Codziennie musimy wykonywać wiele żmudnych powtarzalnych czynności, takich jak wysyłanie e-maili do klientów, aktualizację danych w systemie, czy przypominanie się klientom, np. w sprawie spotkania. Reguły przepływu pracy pomagają zautomatyzować tę pracę poprzez automatyczne uruchamianie działań po spełnieniu określonych warunków. Oszczędzaj czas swojego zespołu, dzięki wykorzystaniu reguł przepływu pracy. Więcej
Makra
Zoho CRM zauważa, kiedy powtarzasz te same czynności i sugeruje makra, aby szybciej wykonywać powtarzalne zadania. Makra pozwalają uruchomić zestaw działań dla rutynowych czynności. Użyj makra, aby za pomocą jednego kliknięcia jednocześnie: wysłać wiadomość e-mail, zaktualizować rekord i utworzyć zadanie. Udostępnij makra członkom zespołu, aby oni również mogli wykonywać ten sam zestaw działań.
Zasady przypisywania
Namiary pozyskiwane są z różnych źródeł, takich jak: formularze internetowe, Adwords, targi/ konferencje, media społecznościowe. Ważne, żeby szybko przydzielić namiary do odpowiednich osób w organizacji. Do tego przyda się funkcja automatycznego przypisywania namiarów. Reguły przypisywania namiarów pomagają automatycznie przypisać nowe Namiary do konkretnych handlowców.