Jak nowe technologie wpływają na rozwój małych biznesów?

Jak nowe technologie wpływają na rozwój małych biznesów?

13-09-2021 11:41:09 Wg Z Partner

Cyfryzacja w sektorze MŚP:
​ważny krok dla małych i średnich firm.

Od początku pandemii COVID-19 firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw walczą z paraliżującymi blokadami i trudnościami gospodarczymi. Niektórym udało się podnieść i przetrwać te przeszkody, po części dzięki szybkiemu wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Inne firmy MŚP na całym świecie wciąż borykają się z trudnościami, aby przezwyciężyć negatywne skutki pandemii, cyfrowa transformacja ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju tego sektora.

Co napędza małe firmy?

Światowe raporty wykazały, że firmy z sektora MŚP są na alarmująco niskim poziomie, określanym jako „podstawowy poziom cyfryzacji.”  Mimo że pandemia przyspieszyła cyfrową transformację na wielu polach, w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw nie poszła tak łatwo, ponieważ kultura małych firm różni się regionalnie.

Większość małych firm na całym świecie należy do dwóch sektorów: usług i handlu detalicznego. Na sektory te mają również wpływ czynniki kulturowe i regionalne, w zależności od kraju pochodzenia. Wielu zakłada, że ​​podstawowe zasady biznesowe i osiąganie zysków są kluczowymi czynnikami napędzającymi wszystkich właścicieli małych firm, ale byłoby to błędne uogólnienie.

 Mimo że właściciele małych firm muszą skoncentrować się na wyniku końcowym, takie czynniki jak zaufanie, wartość i kultura mają znaczenie. Te czynniki (między innymi) różnią się regionalnie, dlatego ważne jest, aby zachować otwarty umysł podczas dyskusji o tym, jak cyfrowo wzmocnić ten sektor.

Firmy rodzinne jako serce sektora MŚP

Niedawne badanie przeprowadzone przez Światowe Forum Ekonomiczne wykazało, że firmy rodzinne odpowiadają za około 70% światowego PKB . Większość z tych rodzinnych firm jest przyzwyczajona do tradycyjnego modelu prowadzenia działalności, więc wszelkie narzędzia oparte na SaaS są dla nich nowością i trudno im przejść na korzystanie z takich usług. Jednym z powodów jest wahanie a nawet strach przed cyfryzacja firmy. Jednak biorąc pod uwagę, że w tym mieszanym pokoleniowo miejscu pracy znajduje się więcej biegłych technologicznie pracowników z tzw. Millenialsów i Pokolenia Z, cyfryzacja jest nadal możliwa.

Wyjście poza bezpłatne wersje próbne


Większość dostawców oprogramowania oferuje bezpłatne okresy próbne swoich produktów. Jednak, aby właściciele małych firm mogli skutecznie wchłonąć i przetestować nową technologię, firmy programistyczne muszą wyjść poza bezpłatny okres próbny.

Ponieważ większość małych firm jest niezależna i przyzwyczajona do samodzielnego funkcjonowania bez polegania na zewnętrznych ekspertach lub wykonawcach, wdrażanie nowych technologii powoduje w nich nagłą zależność od innych. Nawet proste czynności jak instalacja oprogramowania, wybór domeny czy ustawienie właściwych parametrów, mogą znacząco zakłócić ich zwykłe procesy robocze.

 Dlatego, aby umożliwić transformację cyfrową małych firm, dostawcy oprogramowania muszą zbadać przede wszystkim o strategie wsparcia, które mogą obejmować bezpłatne szkolenia online, programy wzmacniające pozycję technologiczną i inicjatywy wdrożeniowe, które mogą pomóc małym biznesom  zobaczyć, w jaki sposób technologia radzi sobie z ich unikalnymi wyzwaniami. Takie podejście pomaga pokonywać bariery, jednocześnie wzmacniając pozycję dostawcy oprogramowania i tworząc bardziej dojrzałą cyfrowo kulturę dla właścicieli małych firm.

Zoho wspiera sektor MŚP

Ponieważ większość właścicieli małych firm polega na mediach społecznościowych i są często odkrywani przez media, Zoho postanowiło przyczynić się do pomocy tym firmom za pośrednictwem  platformy Instagram. Celem wyzwanie Zoho One #EmpowerSmallBiz ,  było podniesienie świadomości na temat cyfrowej adaptacji w sektorze MŚP.

Poniżej schemat jak wyzwanie zostało przeprowadzone:

Wnioski jakie Zoho wysunęło po przeprowadzeniu tej inicjatywy to:

  • sektor małych biznesów potrzebuje elastycznych, niestandardowych rozwiązań, które nie powodują strachu i bariery wśród firm migrujących ze starszych narzędzi do systemu operacyjnego opartego na chmurze.
  •  innych wyzwania, przed którymi stoją MŚP w procesie cyfryzacji to:  brak wsparcia wdrożeniowego, ograniczone zasoby językowe i brak pomocy finansowej.

Podróż "cała na przód"  

 Aby lepiej dotrzeć do małych firm i współpracować z nimi, dostawcy oprogramowania muszą wyjść poza zwykłe oferowanie okresu próbnego i skupić się na lepszych sposobach wspierania tych małych firm w celu przyspieszenia ich rozwoju cyfrowego — nawet jeśli oznacza to pójście o krok dalej. Nie istnieje natychmiastowe rozwiązanie codziennych wyzwań, z którymi borykają się MŚP, ale przy odrobinie większej świadomości, zaufania i akceptacji, właściciele małych firm mają większe szanse na przetrwanie globalnych kryzysów i prosperowanie w naszym cyfrowym świecie.

Co myślisz o cyfrowej transformacji dla właścicieli małych firm? Czy masz jakieś wskazówki, które pomogą właścicielom firm MŚP? Zachęcamy do dzielenia się komentarzem. A jeśli sam jesteś w tej grupie, która potrzebuje wsparcia w adaptacji cyfrowej swojego biznesu skontaktuj się  z nami. Zapewnimy Ci niezbędne wsparcie.

Umów się na konsultację

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0