Jak zwiększyć sprzedaż w Shopify?

Jak zwiększyć sprzedaż w Shopify?

01-12-2022 12:16:19 Wg Z Partner

Jak zwiększyć sprzedaż w Shopify

z Zoho Analytics

Czy wiesz, że poza pytaniami technicznymi większość pytań na forach i społecznościach internetowych dotyczy zwiększania sprzedaży? Pewnie w tym celu wypróbowałeś już wszelkie możliwie strategie marketingowe i być może nawet zauważyłeś, że część z nich jest mocno przestarzała — na przykład wysyłanie tych samych e-maili dotyczących odzyskiwania koszyka do wszystkich klientów i wydawanie większych pieniędzy na reklamy i promocje. Istnieje jednak nowy i lepszy sposób: analiza danych. Więc jeśli dodatkowo masz swój sklep e-commerce na platformie Shopify, pokażemy Ci jak te dane wykorzystać. 

Zanim jednak zaczniesz wyciągać wnioski ze swoich danych, upewnij się, że spełnione są pewne warunki:

  • Twoja witryna Shopify jest przyjazna dla użytkownika
  • Kierujesz reklamy do właściwych odbiorców
  • Twój sklep Shopify jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych
  • Twoja strona produktu jest dobrze zaprojektowana, a proces płatności przebiega płynnie
  • Przede wszystkim jakość Twoich produktów jest na najwyższym poziomie

Zwiększ sprzedaż Shopify, koncentrując się na 4 kluczowych obszarach

  1. Marketing
  2. Konwersja
  3. Satysfakcja konsumenta
  4. Utrzymanie klienta

1. Marketing

Marketing obejmuje różnorodne działania, takie jak SEO, e-mail i marketing w mediach społecznościowych, płatne reklamy, branding i wiele innych aktywności, obsługiwanych przez wiele aplikacji. Aby uzyskać oczekiwane rezultaty, zawsze należy analizować skuteczność działań marketingowych, a następnie optymalizować je na podstawie zebranych informacji.

Przykład: kampanie e-mailowe. Dzięki Zoho Advanced Analytics możesz importować dane z dysku lokalnego i łączyć je z przestrzenią roboczą Shopify. Dane mogą pochodzić z dowolnej platformy reklamowej lub dostawcy usług, takiego jak Mailchimp, Klaviyo lub Zoho Campaigns.

Jak widać na powyższym lejku sprzedażowym e-maile mają dobry współczynnik otwarć (12,8%). To wspaniale! Ale łącznie uzyskano tylko 40 kliknięć ze wszystkich swoich kampanii, co stanowi tylko 0,6%.

Według Mailchimp średni współczynnik otwarć i współczynnik klikalności dla branży e-commerce wynoszą odpowiednio 15,68% i 2%. Należy więc zoptymalizować kampanie e-mailowe, aby lepiej trafiały do ​​odbiorców.

Oto kilka wskazówek, jak poprawić współczynnik konwersji dla kampanii e-mailowych:

  • E-maile z niezwykle trafną treścią i spersonalizowanymi ofertami zwiększają konwersję.
  • Ponownie przejrzyj zawartość i projekt, aby uzyskać przejrzystość.
  • Upewnij się, że kody ofert i łącza zawarte w wiadomościach e-mail działają.

2. Konwersja

Sprzedajesz tylko wtedy, gdy zamieniasz gościa w klienta. A jednym z głównych problemów, z powodu których nie zdarza się to często, jest porzucanie koszyka. To sytuacja, kiedy Twoi klienci dodają produkty do koszyka, ale ich nie kasują.

Jak pokazuje powyższy raport, liczba porzucanych koszyków stale rośnie.

Typową przyczyną porzucania koszyka są wysokie lub ukryte koszty wysyłki, długi czas dostawy i skomplikowany proces płatności.

Co zrobić w tej sytuacji? Możesz uzyskać dostęp do listy odwiedzających, którzy porzucili koszyk w Shopify i automatycznie wysłać do nich wiadomość e-mail dotyczącą odzyskiwania. Już tak robiłeś i nadal bez efektów? Sprawdź czy Twoje e-maile są wystarczająco spersonalizowane.

Co więcej?

  • Przeanalizuj raport na podstawie różnych parametrów i podziel te porzucone kasy na wiele grup, takich jak lokalizacja, kategoria produktu itp.
  • Wysyłaj spersonalizowane e-maile dotyczące odzyskiwania do każdej grupy z niestandardowymi ofertami.

3. Zadowolenie klienta

Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci wolą robić zakupy online, jest to, że zawsze mogą anulować zamówienie i zwrócić je, jeśli im się nie spodoba. W przypadku każdego biznesu e-commerce zwroty są nieuniknione. Jak zmniejszyć liczbę anulowań?

Jak widać z powyższego raportu, około 55% anulowanych zamówień jest związanych z wysyłką, czyli opóźnioną dostawą i uszkodzonymi produktami.

Co można zrobić?

  • Porozmawiaj ze swoim dostawcą lub usługodawcą i podejmij niezbędne działania, aby szybciej dostarczyć przesyłkę.
  • Sprawdź jakość opakowanie, aby uniknąć uszkodzeń podczas transportu.

4. Utrzymanie klienta

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to pamiętaj, że nie chodzi tylko o zdobywanie nowych klientów. Ich pozyskiwanie kosztuje więcej, ponieważ trzeba poświęcić czas, wysiłek i pieniądze na marketing.

Wykorzystaj więc bazę klientów, którzy są zadowoleni z Twoich produktów. Są oni bardziej skłonni do polecania i dzielenia się opinią z innymi.

Najpierw zacznijmy od przeanalizowania, ile zamówień składają powracający klienci. Poniżej znajduje się miesięczny raport dotyczący trendów wśród klientów powracających :

Z raportu można wywnioskować, że ​​odsetek powracających klientów spada, a większość sprzedaży pochodzi od nowych klientów. Oznacza to, że zamówienia, które obecnie otrzymujesz, są w większości oparte na Twoich działaniach marketingowych dotyczących nowych klientów.

W związku z tym utrzymanie klienta jest obszarem, na którym należy się bardziej skoncentrować.

Jak to zrobić?

  • Stwórz program lojalnościowy dla klientów i pozwól im zdobywać punkty za każdym razem, gdy składają zamówienie.
  • Oferuj specjalne rabaty dla powracających klientów.
  • Rozpocznij program rekomendacji i pozwól swoim klientom zachęcać nowych odbiorców.
  • Popraw jakość obsługi klienta, analizując opinie klientów i podejmując działania.


    Praktyczne analizy zą pomocą Zoho Advanced Analytics

Aby w pełni wykorzystać moc analizy danych w Shopify, potrzebujesz nowoczesnej aplikacji do raportowania, takiej jak Zoho Advanced Analytics — aplikacji analitycznej z certyfikatem Shopify.

Dzięki raportom Shopify otrzymasz ponad 100 wstępnie wygenerowanych raportów, w tym cztery powyższe, które pomogą Ci lepiej zrozumieć klientów i zwiększyć sprzedaż.

Zainstaluj Zoho Advanced Analytics i wypróbuj bezpłatnie przez 15 dni. 

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0