Jakie są alternatywy dla Google Analytics?

Jakie są alternatywy dla Google Analytics?

28-02-2022 13:32:51 Wg Z Partner

Jakie są alternatywy dla Google Analytics?
​Dlaczego warto przejść na Zoho Analytics.

Po austriackim organie ochrony danych, również i francuski CNIL zdecydował, że korzystanie z Google Analytics przez krajowe witryny internetowe to łamanie ustawy o danych osobowychTo najpopularniejsze narzędzie od Google przede wszystkim pozwala analizować ruch na stronie. Statystyki, które oferuje dostarczają niezliczoną ilość informacji o tym co się dzieje na witrynie: kto i kiedy ją odwiedza, jak na nią trafił, czego szukał i co robił. Jednak w świetle obowiązujących przepisów, dane zbierane przez Google przekazywane są do USA z naruszeniem RODO. Na szczęście mamy na rynku aplikacje, które są zgodne z europejskimi przepisami o ochronie prywatności. Jeśli do tej pory nie znałeś Zoho Analytics, koniecznie zobacz jak działa, ponieważ to solidna alternatywa dla Google Analytics.

Czym jest RODO?

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) Unii Europejskiej (UE)  weszło w życie 25 maja 2018 r. Jego celem jest harmonizacja przepisów dotyczących prywatności danych w całej UE, a w szczególności prawa mieszkańców UE dotyczące przetwarzania ich danych osobowych. Rozporządzenie uznaje prawa mieszkańców UE do prywatności danych, określa zasady ich przetwarzania i ma celu zapewnienie mieszkańcom UE pełnej kontroli nad ich danymi osobowymi.

Dlaczego Google Analytics jest niezgodne RODO?

Google Analytics jest najpopularniejszym narzędziem do pomiaru i analizy ruchu na witrynach internetowych. Pozwala na gromadzenie statystyk będących informacją zarówno dla twórców strony, jak i dla reklamodawców. Należy jednak pamiętać, że zarówno Analytics jak i usługi chmurowe pokroju AWS pochodzą ze Stanów Zjednoczonych. To oznacza, że jeśli obywatel Unii Europejskiej wejdzie na stronę WWW, która korzysta z Google Analytics, to jego dane muszą być przez Google traktowane zgodnie z RODO. A tak jednak nie jest. Ponieważ są one transferowane są do firm z terenu Stanów Zjednoczonych, a te nie są w stanie zagwarantować bezpieczeństwa tych danych względem tamtejszych służb bezpieczeństwa. Dlatego w teorii, używanie takich narzędzi jak Google Analytics może być na terenie Unii Europejskiej niezgodne z RODO i traktowane jako wyciek danych.

Co to oznacza dla europejskich firm i marketerów?

Według prawników jedynym dobrym rozwiązaniem w obecnej sytuacji (jeśli nie chcemy być pociągani do odpowiedzialności za naruszanie przepisów RODO) jest stosowanie takich narzędzi analitycznych, które nie przekazują danych do USA.  Ponieważ kosmetyczne zmiany w politykach prywatności nie wystarczą do legalnego korzystania z Google Analytics, a na zmiany zmiany w prawie amerykańskim, czy też nowe umowy na linii USA-UE przyjdzie nam z pewnością jeszcze trochę poczekać. Na szczęście mamy na europejskim rynku dobre i sprawdzone narzędzia analityczne, które mają szeroki wachlarz możliwości. Jednym z takich narzędzi, mocno jest Zoho Analytics. zmiany w prawie amerykańskim, czy też nowe umowy na linii USA-UE przyjdzie nam z pewnością jeszcze trochę poczekać. Na szczęście mamy na europejskim rynku dobre i sprawdzone narzędzia analityczne, które mają szeroki wachlarz możliwości. Jednym z takich narzędzi, mocno jest


Jak działa Zoho Analytics?

Zoho Analytics to platforma BI i analityczna, dostępna zarówno w chmurze, jak i lokalnie, która pomaga małym i dużym organizacjom uzyskać cenne informacje z ich danych biznesowych. Umożliwia użytkownikom łatwe tworzenie i udostępnianie zaawansowanych raportów bez pomocy działu IT. Możesz przesyłać lub synchronizować dane z arkuszy kalkulacyjnych, aplikacji internetowych lub tradycyjnych, tworzyć zaawansowane raporty i pulpity nawigacyjne za pomocą prostego interfejsu typu „drag-and-drop”, a także udostępniać raporty i pulpity nawigacyjne z kluczowymi wskaźnikami wydajności. Kompatybilne z wieloma aplikacjami.

Kluczowe zalety korzystania z Zoho Analytics:

1. Przygotowywanie i czyszczenie danych w oparciu o sztuczną inteligencję. Funkcja DataPrep wbudowana w Zoho Analytics, ale też uruchamiana jako samodzielny produkt.
2. Brak kosztów początkowych. Zoho Analytics jest oprogramowaniem BI oferowanym jako usługa, płacisz na bieżąco (subskrypcja miesięczna).
3. Brak sprzętu i oprogramowania do utrzymania. Wszystkie prace związane z IT leżą po stronie dostawcy.
4. Łatwa konfiguracja i szybka implementacja. Logujesz się, importujesz lub przesyłasz dane z wielu źródeł i natychmiast otrzymujesz automatycznie generowane raporty. BI w trybie SaaS oszczędza dużo czasu na konfigurację i wdrożenie.
5. Prosty w użyciu. Zoho Analytics ma interfejs podobny do arkusza kalkulacyjnego, a użytkownicy przyzwyczajeni do pracy z arkuszami kalkulacyjnymi uznają go za łatwy w nauce i obsłudze.
6. Dostęp z dowolnego miejsca — dostęp do Zoho Analytics można uzyskać z dowolnego komputera za pomocą przeglądarki i połączenia internetowego.
7. Wysoce oparte na współpracy. Udostępnianie, współpraca i publikowanie są wbudowane w Zoho Analytics.
8. Scentralizowane zarządzanie danymi i łączenie danych. Wszystkie dane można przesyłać/przesyłać do jednego magazynu danych, a raporty można tworzyć z różnych tabel danych.
9. DARMOWY PLAN  dla dwóch użytkowników, do 10 tys. wierszy.

Aplikacje ZOHO zgodne z RODO

Zoho, jako prywatna firma nie finansowana zewnętrznie, od zawsze szanuje prawa swoich użytkowników do prywatności i ochrony danych. Firma cały czas podkreśla, że nie potrzebuje zbierać i przetwarzać danych osobowych użytkowników poza to, co jest wymagane do funkcjonowania ich produktów. Jako jedna z nielicznych firm ma bardzo wysokorozwinięta kulturę dbającą o prywatność. Aby spełnić standardy określone przez UE, Zoho Analytics ma wiele ulepszeń związanych z RODO, które zapewniają usprawniony mechanizm, od przechowywania danych po obsługę praw osób, których dane dotyczą.  Zoho posiada certyfikat ISO 27001 i jest zgodny z SOC 2 Type II. W ten sposób użytkownik nie musi się martwić o zgodność i bardziej skupiać się na prowadzeniu firmy. Na stronie bardzo szeroko wyjaśnione są mechanizmy zbierania danych w Zoho Analytics . Zoho posiada również dedykowaną RODO zakładkę, gdzie na bieżąco dodawane są informacje o bezpieczeństwie danychi wdrażaniu nowych systemów ochrony prywatności we wszystkich aplikacjach firmy.

Jeśli chcesz poznać jak działa Zoho, dowiedzieć się więcej o narzędziu Analytics, skontaktuj się z nami.Jesteśmy jedynym oficjalnym partnerem Zoho w Polsce.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0