Nowa funkcja w Zoho Campaigns:
zarządzanie targetowanymi kampaniami.
Skuteczna komunikacja polega na dostarczaniu właściwych informacji właściwym odbiorcom. Marketerzy i copywriterzy spędzają większość swojej pracy na szukaniu złotego środka w dotarciu do klientów. Ale zamiast szukać odpowiedzi w wielu miejscach, może prostu nie zapytać odbiorców, czego oczekują i jak odpowiednio się z nimi komunikować?
Pojawienie się mediów społecznościowych wywołało znaczące zmiany w komunikacji marketingowej. Użytkownik końcowy otrzymał możliwość wyboru. Wśród dyskusji na temat prywatności i ochrony danych, pojawił się głos, że umożliwienie odbiorcom kontroli nad ich informacjami może zapewnić długotrwałą relację.
Te wnioski przyczyniły się do wprowadzenia pewnych zmian w funkcji zarządzania tematami w Zoho Campaigns. Aplikacja została zaprojektowana tak, aby dążyć do ukierunkowanej komunikacji, pozwalać subskrybentom wybrać tematy, które ich interesują, czy to biuletyny, aktualizacje produktów, materiały marketingowe i inne.
Zarządzanie kampaniami targetowanymi- dlaczego warto?
Co daje nowa funkcja w Zoho Campaigns:
- Niski współczynniki rezygnacji z subskrypcj z dobrymi współczynnikami otwarć i kliknięć
- Pomaga budować trwałe relacje z klientami
- Prowadzi Cię w wysyłaniu spersonalizowanych treści
- Lepsza ogólna dostarczalność
W jaki sposób firmy każdej wielkości mogą korzystać z zarządzania tematami?
Przykład 1 (dla nowych użytkowników):
Wyobraź sobie markę modową o nazwie Zylker, której działania są rozmieszczone w wielu branżach. Obejmują one linię odzieży o nazwie Zylker Clothing, internetowy sklep z akcesoriami o nazwie Zylker Style oraz linię do makijażu o nazwie Zylker Cosmetics.
Jak zarządzać tematami?
Podczas wybierania i tworzenia tematów w kampaniach Zoho, Zylker jest wymieniany jako marka. Zylker Clothing, Zylker Style i Zylker Cosmetics to nazwy produktów. W ramach każdego produktu znajduje się wiele tematów, takich jak aktualizacje produktów, biuletyny, wiadomości e-mail dotyczące marketingu i ankiet itp.
Przykład 2 (dla istniejących użytkowników):
Zylker jest istniejącym użytkownikiem Zoho Campaigns i już zidentyfikował swoich odbiorców do wysyłania aktualizacji na temat produktów i promocji. Jednak firma od czasu do czasu wysyła swoim subskrybentom także biuletyny z ankietami.
W nowym systemie zarządzania tematami Zylker musi przypisać odpowiednie tematy do swoich kontaktów, kampanii e-mailowych i przepływu pracy, aby wysyłać e-maile. Jeśli tematy zostały już dodane do organizacji, zostaną przeniesione do odpowiedniej hierarchii tematów, aby pasowały do nowej wersji. Jeśli jednemu z ich klientów przypisano tematy Marketing i Newsletter, to nie będą otrzymywać wiadomości e-mail związanych z aktualizacjami produktów ani żadnym innym tematem.
Nowy system zarządzania tematami
Chociaż istniejąca hierarchia ( marka oraz marka-produkt) pozostaje taka sama, marketing e-mailowy i zarządzanie tematami są nierozłączne w kampaniach Zoho.
- W nowej konfiguracji można powiązać jeden lub więcej tematów z każdym kontaktem, a nie z listą, tj. każdy kontakt wprowadzony do Kampanii Zoho poprzez import lub transfer może być przypisany do tematu.
- Każda wysyłana kampania e-mailowa wymaga wybrania tematu, oprócz wybranych list adresowych lub segmentów. Ten sposób ma zagwarantować, że Twoja kampania zostanie wysłana tylko do tych, którzy są powiązani z tym konkretnym tematem. Na przykład, wyślij promocyjną kampanię dotyczącą Webinaru do kontaktów z Twojej listy mailingowej powiązanych z tematem Webinary.
- Twoje kontakty mogą wybrać swoje preferencje tematyczne za pomocą łącza Zarządzaj preferencjami w stopce wiadomości e-mail.
- Jeśli użytkownik konfiguruje tematy po raz pierwszy, zostanie mu udostępniony temat domyślny o nazwie „Marketing”, z którego później będzie mógł korzystać.
Możesz przełączyć się na nową konfigurację tematów w dowolnym momencie przed 30 września 2022 r. , Gdy to zrobisz, pomożemy Ci przenieść wszystkie istniejące tematy do nowej konfiguracji.
Jeśli jeszcze nie korzystasz z Zoho Campaigns, sprawdź jak działa aplikacja do zarządzania e-mail marketingiem.