Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

01-08-2021 17:40:20 Wg Z Partner

Porzucone koszyki:
​wykorzystaj e-mail marketing w ich odzyskiwaniu.

Znasz taką sytuację kiedy odwiedzający wchodzi do Twojego sklepu internetowego, postanawia kupić Twój produkt, dodaje go do koszyka, a następnie go porzuca? Może akurat to właśnie Twój problem i szukasz przyczyny? Mogą nią być: wieloetapowa realizacja transakcji, nieelastyczne mechanizmy płatności i nakaz zakładania kont. Ale oprócz aspektów technicznych ważna jest też psychologiczna strona tego zjawiska. Chcemy to wyjaśnić, i omówić w jaki sposób e-mail marketing może przyjść na ratunek, a zwłaszcza aplikacja Zoho Campaigns.

Potrzebujesz odpowiedni software.

Przekonanie dzisiejszych kupujących wymaga wysłania im wielu komunikatów, a e-mail jest prawdopodobnie najbardziej spersonalizowanym kanałem komunikacji.  Twoja platforma e-commerce zapewne umożliwia wysyłkę automatycznych maili gdy ktoś porzuca koszyk podczas procesu zakupowego. Ale już praktycznie nie możliwe jest aby zaplanować sekwencję maili następczych do odbiorców, którzy otworzyli pierwsze przypomnienie, ale nadal nie wracają do swoich koszyków i nie kończą procesu płatności/


 W tym momencie pojawiają się rozwiązania w postaci oprogramowania do e-mail marketingu . Po zintegrowaniu go z Twoim sklepem pomagają tworzyć i automatyzować serię e-maili, które uwzględniają wyniki, takie jak otwarcia czy kliknięcia linków. Dodatkową zaletą jest to, że oferują gotowe szablony wiadomości e-mail, które automatycznie pobierają nazwę produktu, zdjęcie i cenę.

Wejdź w rolę swojego klienta.

I spróbuj zrozumieć, co dzieje się w jego głowie po dodaniu produktu do koszyka.  

 To jest kosztowne!

 Często ludzie czują, że cena jest dla nich za wysoka, chociaż produkt im się podoba. Następnie dodają go do koszyka, mając nadzieję, że później cena spadnie. Niektórzy myślą, że sprzedawca może zaoferować bezpłatną wysyłkę w odpowiedzi na przedłużające się porzucenie.

 Czy ten produkt jest skuteczny?

 Są momenty, kiedy klienci uważają produkt za estetyczny i ekonomiczny, ale mają niepewne zdanie na temat jego jakości. Dzieje się tak, gdy nie ufają recenzjom lub chcą przeczytać więcej recenzji przed podjęciem decyzji. 

 Zaraz wracam!

Częsta przyczyna utraty zainteresowania produktem lub niewylogowania się.

Automatyzacja e-mail marketingu jako rozwiązanie.


 Ponieważ omówione powyżej scenariusze w różnej częstotliwości dotyczą Twoich odwiedzających i klientów, dla każdego będziesz musiał opracować oddzielne strategie e-mailowe.

Tu nasuwa się pytanie: „Czy powinienem więc stworzyć dwie różne serie e-maili?”  Okazuje się, że nie!  Wystarczy tylko jeden. Oprogramowanie Zoho Campaigns automatycznie rozpoznaje klientów i odwiedzających oraz wysyła zdefiniowane przez Ciebie e-maile. 

Poniżej znajduje się przykładowy schemat konfiguracji e-maili. Zapoznaj się z nim i spróbuj wdrożyć go w swojej strategii mailowej.

Strategia e-mail przy porzuconych koszykach.

Uwaga : gdy ktoś sfinalizuje zakup w dowolnym momencie, nie otrzyma reszty e-maili.  

Ustalanie strategii krok po kroku.

1. Przepływ pracy jest wyzwalany w określonym czasie. Zaplanuj go nie wcześniej niż godzinę po porzuceniu koszyka. W ten sposób nie zalejesz skrzynek odbiorczych osób, które mogą wrócić do koszyka bez konieczności przypominania. 


2. Teraz nadchodzi decydujący punkt: oddzielić odwiedzających od klientów lub stałych klientów i spersonalizować komunikację. Oddzielenie odbywa się poprzez dodanie prostego warunku „jeżeli-w przeciwnym razie”: całkowita liczba poprzednich zamówień > 0. Oznacza to po prostu, że jeśli odwiedzający złożył zamówienie wcześniej, jest uważany za klienta i zostanie umieszczony w przepływie pracy klienta. 

3. Rozpocznij pierwsze przypomnienie dla odwiedzających, dziękując im za odwiedzenie Twojej strony. Następnie dodaj odrobinę dowcipu i humoru, mówiąc o porzuceniu Twojego koszyka . Pomocne może być również udostępnienie danych kontaktowych Twojego sklepu.

4. Użyj komponentu odpowiedzi , aby kategoryzować odbiorców na podstawie możliwych wyników pierwszego przypomnienia: otworzone, nieotworzone i kliknięcia. Pozwala to na zaaranżowanie kolejnych przypomnień według sposobu myślenia, który omówiliśmy wcześniej.

kategoria przypomnienie
e-mail 
temat czas wysyłki 
 nieotworzonenr 2 napisz, że chcesz sprawdzić co u nich słychać i przedstawić najważniejsze elementy sklepu 10 h po pierwszym przypomnieniu
nr 3
grzecznie przypomnij o upływającym czasie finalizacji zamówienia  2 dni po drugim przypomnieniu
otworzone nr 2przedstaw jak działa Twój biznes, dodaj produktu lub atrakcyjne video 6 h po pierwszym przypomnieniu 
 nr 3dodaj ciekawe rekomendacje od innych klientów  i odpowiedzi na najczęstsze pytania FAQ1 dzień po drugim przypomnieniu 
 kliknięcienr 2ogłoś dodatkowe profity za zakupy  w przeciągu określonego czasu8 h po pierwszym przypomnieniu 
nr 3zapytaj czy klient ma jakieś pytania i  jak możesz pomóc im je rozwiązać 1 dzień po drugim przypomnieniu 

5. Wszystkie przypomnienia dla klientów powinny zawierać ich imię, jeśli zgodnie z prawem udostępnili swoje dane osobowe.

6. Jeśli chodzi o pierwsze przypomnienie, zachowaj równowagę między odwoływaniem się do przedmiotów w koszyku i obietnicą pozytywnych doświadczeń.

7. Zaplanuj drugie przypomnienie po 24 godzinach. W tym miejscu możesz zapytać, czy potrzebują pomocy w podjęciu decyzji i udostępnić dane kontaktowe handlowców.

 8. Zaplanuj trzecie i ostatnie przypomnienie 48 godzin po drugim. Możesz grzecznie zapytać o powód braku aktywności. Odpowiedzi, które otrzymujesz, mają duży wpływ na budowanie przyszłych doświadczeń zakupowych Twoich klientów.

A teraz do dzieła!

________________________________________________________________________________

Mamy nadzieję, że schemat udostępniony przez ekspertów Zoho będzie dla Ciebie pomocny.

Jeśli jeszcze nie masz właściwej aplikacji do e-mail marketingu koniecznie sprawdź jakie możliwości daje Zoho Campaigns. 

A jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z nami tutaj.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0