E-marketing z Zoho Campaigns

E-marketing z Zoho Campaigns

22-10-2020 13:08:29 Wg Z Partner

Sprawdzone metody e-mail marketingu.
Zmaksymalizuj możliwości swojej skrzynki.

Wielu przedsiębiorców nie docenia roli e-mail marketingu i nie korzysta z darmowych możliwości jakie daje jego skrzynka pocztowa.  Tworzenie list, planowanie kampanii, tworzenie treści, częstotliwość i harmonogram, dostarczalność wiadomości e-mail, to wszystkie elementy, które odgrywają ważną rolę na każdym etapie budowania strategii marki. W poniższym artykule poznasz najważniejsze praktyki mailingowe i zaczniesz wykorzystywać je codziennie w pracy Twojej firmy.

Co to jest SPAM? Jak ominąć filtry spamu? 

Gdy wiadomość e-mail zostanie uznana za pochodzącą ze niepożądanego źródła, jest oznaczana jako spam. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, czy wiadomość e-mail może zostać uznana za spam, czy nie. Mogą to być źródła, treści, wzorca zaangażowania, walidacja domeny i adres IP. 

Jak wysłać e-maile tylko do zainteresowanych kontaktów? 

Zarządzanie listami  jest kluczem do poznania Twoich klientów. Po pierwsze, staraj się tworzyć listy organiczne i unikać kupowania lub wypożyczania list. Kupione i wypożyczone listy często zawierają adresy e-mail, które są pułapkami spamerskimi (spam tap) i służą do przechwytywania spamerów. Wysyłanie e-maili na takie adresy spowoduje, że trafisz do pułapek spamowych, które w końcu zaszkodzą reputacji Twojej domeny.

Możesz tworzyć organiczne listy, zbierając informacje kontaktowe za pośrednictwem formularzy rejestracyjnych, wydarzeń itp. Zarządzaj tymi listami, grupując je na podstawie wspólnych atrybutów. Staraj się stosować kampanie ankietowe i sondaże, aby ocenić gusta i preferencje swoich kontaktów. Wysyłaj odpowiednie treści do swoich kontaktów w odpowiednim czasie, aby zwiększyć interaktywność.

Jaki jest najlepszy sposób, aby zapewnić regularną interakcję z subskrybentami i rozpoznać ich aktywność? 

Można to zrobić na dwa sposoby. Jeśli wysyłasz e-maile do nowego zestawu kontaktów, musisz zbudować z nimi relację. W tym celu wykorzystaj serię wiadomości powitalnych. Poinformuj ich o swojej marce, zainteresuj produktami i spróbuj zachęcić do zakupu. 

Jeśli wysyłasz e-maile do subskrybentów, którzy już są w Twojej bazie od jakiegoś czasu, pamiętaj, aby podtrzymywać ich zainteresowania poprzez cotygodniowe lub comiesięczne biuletyny. Możesz także zdecydować się na kampanię RSS i informować ich o wszystkich najnowszych wydarzeniach w Twojej organizacji. Pozwoli to nie tylko na kontynuację przepływu informacji, ale także pomoże Ci znaleźć nieaktywnych abonentów.

Jak ważna jest treść wiadomości e-mail przy określaniu wskaźnika dostarczalności? 

Treść wpływa na ciągłość, przejrzystość i zgodność wiadomości e-mail. Wszystkie te czynniki są brane pod uwagę przez dostawcę usługi skrzynki odbiorca i determinują czy zezwala na e-mail lub odrzuca go. Pisz więc ciekawie, nie kopiuj treści, bądź oryginalny, przekazuj wartościowe i merytoryczne informacje.

Jakie są najlepsze praktyki dotyczące treści? 

Tworząc treść, musisz mieć świadomość, że nawet temat i nagłówek są weryfikowane. Staraj się unikać nadmiernej liczby symboli i emotikonów w tej sekcji. Podaj jasny i zwięzły temat oraz tekst wstępny. Precyzyjnie określaj swój cel, aby czytelnik mógł zdecydować, czy e-mail odpowiada gustom i preferencjom, czy nie.

Spójność jest czynnikiem zawartym w szablonie wiadomości e-mail, staraj się więc trzymać kolorystyki marki i wykorzystuj znane,  bezpieczne czcionki. Zachowaj prostotę treści, nie używaj zbyt wielu zdjęć oraz upewnij się, że wybierasz te w formacie PNG, ponieważ ładują się one krócej.

Nigdy nie zapomnij dodać opcji „anuluj subskrypcję” w stopce wiadomości e-mail. Na koniec podaj odpowiednie dane kontaktowe również w stopce wiadomości e-mail, aby wyeliminować wszelkie niejasności. Bądź wiarygodny dla swojego odbiorcy. 

Co to są czarne listy i jak trzymać się od nich z daleka? 

Czarne listy to rejestry publikowane w Internecie, które zawierają nazwy domen i adresy IP pochodzące od spamerów. Ta lista jest oparta na skargach otrzymanych od dostawców usług internetowych. Dlatego tak ważne, aby posiadać organiczną listę i zarządzać nią. Musisz unikać używania elementów spamerskich w swoich treściach, a przede wszystkim stosować się do metod uwierzytelniania domeny. Kolejną rzeczą, która determinuje kontrolę ze strony dostawców usług internetowych, są nieregularne szablony wysyłania wiadomości e-mail. Zawsze trzymaj się spójnego stylu.

Co mam zrobić, jeśli moja domena jest na czarnej liście? 

To, czy Twoja domena znajduje się na czarnej liście, możesz sprawdzić w takich platformach wydawniczych jak: Spamcop, Spamhaus, SURBL itp. Mają one różne sposoby na usunięcie nazwy domeny z ich list. Więc jeśli Twoja domena jest na tej liście, skontaktuj się z odpowiednią platformą i wyślij prośbę o usunięcie z listy oraz postępuj zgodnie z wymaganymi metodami. 

Więcej o Zoho Campaigns

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0