8 pytań, które należy zadać zanim wybierzesz oprogramowane do automatyzacji marketingu

8 pytań, które należy zadać zanim wybierzesz oprogramowane do automatyzacji marketingu

30-05-2022 13:16:23 Wg Z Partner

8 pytań, które należy zadać zanim 

wybierzesz oprogramowane do automatyzacji marketingu

Marketing Automation  to aplikacja, która zdobyła wiele wyróżnień za swoje ogromne możliwości. Sprawdza się w każdej możliwej do wyobrażenia technice marketingowej, ale w bardziej wydajny i zautomatyzowany sposób. Dlatego większość firm poszukuje dobrej platformy Martech (Marketing Technology), która może odciążyć ich pracę i przyspieszyć ich działalność.

Inwestowanie w solidne narzędzia automatyzacji to inwestowanie w relacje z klientami – zawsze się opłaca. Ale jak sprawdzić, które z tych narzędzi jest najlepsze właśnie dla Twojej firmy? Każdego dnia pojawiają się coraz nowsze rozwiązanie i znaleźć takie, które spełni wszystkie Twoje wymagania i dodatkowo nie przepali dziury w Twoim portfelu, to nie lada wyzwanie. Więc jeśli jesteś na etapie poszukiwań, ale nie wiesz jak i od czego zacząć, ten artykuł jest dla Ciebie.

Aby rozwiać wątpliwości i ułatwić podjęcie decyzji, przedstawiamy listę ośmiu pytań, które należy zadać podczas oceny oprogramowania do automatyzacji marketingu.

Co mówią inni? 

Zacznij od dowiedzenia się, co inni użytkownicy mają do powiedzenia na temat platformy, którą rozważasz. Porozmawiaj z innymi marketerami o ich doświadczeniach w pracy z oprogramowaniem, aby poznać problemy, jakie narzędzie im rozwiązało. Zapytaj swoich wewnętrznych ekspertów o ich oczekiwania i zbierz ich sugestie.

Istnieje również wiele niezależnych witryn z recenzjami, takich jak G2 Crowd, Capettera czy Trust Radius, albo na stronach sprzedających dane produkty, gdzie można znaleźć recenzje użytkowników i profesjonalne opinie dotyczące oprogramowania, którego zakup rozważasz. Na tym etapie możesz sporo się dowiedzieć.

Jakie funkcje oferuje?

Zakres automatyzacji marketingu wykracza poza e-mail marketing. Obejmuje wszystkie możliwe procesy marketingowe, od generowania i dbania o leady, po konwersję i ich utrzymanie. Czy oprogramowanie do automatyzacji ma podstawowe funkcje, które wypełniają lukę między sprzedażą a marketingiem, które w przyszłości można skalować wraz z rozwojem firmy? Zrób listę wymaganych funkcji i sprawdź, czy Twoje potencjalne rozwiązanie obejmuje wszystkie podstawy.

Sprawdź, czy platforma jest dostosowana do przepisów obowiązujących w Twoim kraju lub regionie takich jak RODO i HIPPA. Informowanie klientów, że ich dane są w bezpiecznych rękach i jak nimi dysponujesz, jest kluczowe.

Jakie integracje obsługuje?

Zespoły sprzedaży i marketingu pracują w tandemie. Gdy Twoja firma się rozwija, a komunikacja między zespołami staje się trudna, bezproblemowa migracja danych to podstawowa. Czy platforma integruje się z oprogramowaniem CRM, którego używasz, czy też ma własny ekosystem CRM, w którym możesz bezproblemowo przesyłać dane?

Oprócz CRM istnieje wiele platform SaaS, z którymi chciałbyś zintegrować swoje oprogramowanie do automatyzacji marketingu. Sprawdź, czy te integracje działają natywnie. Jeśli nie, upewnij się, że zapewniają integrację za pośrednictwem witryn innych firm, takich jak Zapier. 

Czy dostawca zapewnia wsparcie jakościowe?

Zbudowanie systemu automatyki od podstaw wymaga to żmudna praca. Większość dostawców rozumie to i zapewnia łatwe wdrażanie. Oprócz kompleksowego onboardingu, szukaj stałego wsparcia wysokiej jakości. Nigdy nie wiadomo, kiedy będziesz potrzebować pomocy technicznej. Dowiedz się, jak szybko i precyzyjnie mogą rozwiązać Twoje problemy.

Rozsądnie jest wybrać platformę, która zapewnia łatwo dostępną pomoc telefoniczną. Miej również świadomość ich godzin pracy i języków, w których zapewniają wsparcie.

Firma musi zapewnić odpowiednie przewodniki pomocy i informacje o wydaniu, aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po aplikacji. Wypuszczanie wystarczającej ilości treści, które są oparte na przywództwie myślowym, aby edukować użytkowników, daje dodatkową przewagę.

Czy wszyscy członkowie mojego zespołu mogą z niego korzystać?

Współpraca zespołowa zwiększa innowacyjność i poprawia komunikację. Zakupione oprogramowanie musi być używane wspólnie przez wszystkich członków zespołu marketingowego. Sprawdź, ilu użytkowników można dodać do konta i ile kont może się zmieścić na poziomie organizacji. Samodzielne konto z tylko jednym użytkownikiem nie spełnia swojego celu, jakim jest bratanie się i nie jest warte twoich pieniędzy. Niektórzy dostawcy mogą nawet dodać dodatkowych użytkowników zgodnie z twoją prośbą. Znalezienie rozsądnie przychylnych dostawców może pomóc na dłuższą metę.

Jak skalowalne jest oprogramowanie?

Krajobraz marketingowy zmienia się okresowo, a trendy przemijają w czasie. Firmy muszą się do nich dostosować, aby zapewnić stały wzrost. Niezwykle ważne jest, aby wraz z rozwojem Twojej firmy Twoja platforma automatyzacji również rosła, aby sprostać nadchodzącym wymaganiom. Zapytaj sprzedawcę, jak skalowalne jest jego oprogramowanie. Czy wprowadzą nowe funkcje zgodnie ze zmieniającymi się trendami w obszarze automatyzacji marketingu? Dzięki ulepszeniom w sztucznej inteligencji nieustannie rozwijane są nowsze programy i oprogramowanie. Każda pionierska firma dąży do przyjęcia nowego, aby cyfrowo przekształcić swoją działalność.

Jaki jest całkowity koszt?

Cena oprogramowania nie powinna sprawić, że wstrzymasz oddech na moment. Nie oznacza to, że możesz wybrać oprogramowanie, które napędza całe działania marketingowe Twojej firmy, opierając się tylko na niskich kosztach. Zarzuć swoją sieć na oprogramowanie, które spełni Twoje wymagania zarówno funkcjonalne, jak i cenowe. Ani szczypanie grosza, ani nadmierne wydawanie pieniędzy nie są uzasadnione.

Uważaj na ukryte opłaty i nadwyżki, które firma rzuca. Zwróć uwagę na to, jak dostawca dzieli swoje ceny. Czy pobierają opłaty za liczbę subskrybentów lub za szereg funkcji? W jaki sposób ich rozliczenia pomagają Twojej firmie? Ponadto nie powinieneś być przywiązany do niedostatecznie działającego produktu przez lata. Upewnij się, że rozumiesz ich umowę, jeśli ją mają. Zawsze zaleca się wybieranie dostawców, którzy nie wiążą Cię żadną umową. Sprawdzanie całkowitego potencjalnego kosztu pozwala zaoszczędzić, abyś nie przeskoczył pistoletu.

Jak mierzy wydajność?

Jak mówi słynny cytat: „To, co jest mierzone, ulega poprawie”. – Twoje oprogramowanie do automatyzacji marketingu powinno śledzić, mierzyć i zarządzać kampaniami i ROI. Dawno minęły czasy, kiedy liczył się tylko wzrost i spadek ogólnych przychodów. Powinieneś wiedzieć, co powoduje wzrost lub spadek twoich zwrotów. Upewnij się, że Twoje oprogramowanie ma elastyczne, konfigurowalne i wysokiej jakości pulpity nawigacyjne do mierzenia sukcesu Twojej kampanii. Dzięki szczegółowym raportom na temat skuteczności każdego elementu marketingowego poznasz nowe trendy i informacje, które pojawiają się okresowo. Dzięki dostępności tych informacji możesz podejmować decyzje oparte na danych, które z czasem napędzają więcej konwersji. Mówiąc prosto, będziesz wiedział, czy Twój marketing przynosi Ci korzyści, czy nie.

Do Ciebie…

Teraz, gdy nauczyłeś się już podstaw do weryfikacji oprogramowania do automatyzacji marketingu, zadaj te pytania, zanim rzucisz swój kapelusz na ring. Najważniejsze jest, aby nie dać się ponieść zachwytom nad oprogramowania i wybrać to, które robi to, co obiecuje. 

Miłego marketingu!

Bez zobowiązań. Przez 15 dni.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0