Przyspiesz sprzedaż online
dzięki zaawansowanym analizom.
Wiesz, że handel online jest obecnie podstawowym sposobem dostarczania produktów klientom? A istnieje "dopiero" od 1995 roku. Z biegiem lat rozwinął się w branżę o wartości 4,2 biliona dolarów na całym świecie. Jednak pandemia zmusiła sprzedawców internetowych do większej kreatywności, jeśli chodzi o widoczność i sprzedaż swoich produktów. W tym kontekście sprzedawcy podejmują sprzedaż wielokanałową jako główną strategię, aby przewyższyć konkurencję. Dowiedz się jak to działa.
Lejek e-commerce, czyli 4 kroki sprzedaży.
Lejek wzrostu e-commerce jest niezbędnym narzędziem w zestawie narzędzi sprzedawcy internetowego. Rozkłada wielokanałowy wzrost na 4 proste kroki:
Wybór odpowiednich kanałów sprzedaży online
Kanały sprzedaży online można ogólnie podzielić na platformy e-commerce, koszyki na zakupy i witryny afiliacyjne. Aby pomóc Ci wybrać odpowiednie kanały sprzedaży online dla Twojej firmy, przygotowaliśmy kilka kluczowych atrybutów w trzech ogólnych klasyfikacjach.
Konfiguracja wielokanałowego silnika sprzedaży
Możesz skonfigurować swój silnik sprzedaży wielokanałowej w 3 prostych krokach.
Krok 1 – Zidentyfikuj potrzeby handlowe
Weź pod uwagę kilka podstawowych pytań, na które należy odpowiedzieć: Jakie rodzaje produktów sprzedajesz? Gdzie sprzedajesz? Z jakich metod realizacji zamówień korzystasz? Na podstawie odpowiedzi wybierz odpowiednie oprogramowanie do zarządzania zapasami, takie jak np. Zoho Inventory, które można dostosować do własnych handlowych.
Krok 2 – Zintegruj kanały online
Twoja platforma zarządzania zamówieniami musi współpracować z Twoimi kanałami i spedytorami oraz powinna scentralizować Twoje zapasy.
Krok 3 – Zintegruj IMS z platformą BI i analityczną
Integrując swój IMS (Inteligentne Systemy Produkcyjne) z platformą BI i analityczną, będziesz w stanie analizować surowe dane, wyodrębniać szczegółowe informacje i podejmować lepsze decyzje biznesowe. Zobacz przykład wykorzystania Zoho Inventory i Zoho Analytics.
Wykonywanie kompleksowej analizy kanałów
Po wdrożeniu integracji kompleksową analizę kanałów można przeprowadzić na dwa sposoby. Po pierwsze, analizuj kanały indywidualnie, a po drugie, analizuj KPI w różnych kanałach, aby zrozumieć kompleksowy wpływ na Twoją firmę.
Tworzenie punktów centralnych dla zrównoważonego rozwoju i ekspansji
Aby stworzyć punkty odniesienia dla zrównoważonego rozwoju i ekspansji, należy zidentyfikować kluczowe wskaźniki KPI swojej firmy i skonfigurować system analityczny tak, aby analizował dane w celu wyodrębnienia szczegółowych informacji biznesowych. Kluczem do odblokowania tego jest wybór odpowiedniej platformy analitycznej. Niezależnie od wielkości i charakteru firmy oraz sprzedawanych produktów, platforma analityczna powinna umożliwiać odkrywanie wszystkich danych i budowanie własnego ekosystemu analitycznego.
Poniższy przykład z analizy przeprowadzonej przez sprzedawcę, który dzięki narzędziom analitycznym określił nowych i powracających klientów w różnych kanałach sprzedaży. Był to dla niego ważny wskaźnik w określeniu kluczowych platform w rozwijaniu swojego biznesu.
Podsumowanie
Podsumowując oto lista rzeczy do zrobienia, jeśli planujesz przyspieszyć swoją wielokanałową sprzedaż online:
- Przygotuj układ procesów biznesowych, aby odwzorować przepływy pracy związane z zakupami i sprzedażą.
- Zbuduj bazę danych swoich dostawców ze szczegółami dotyczącymi czasu realizacji dostaw.
- Scentralizuj swoje wielokanałowe zapasy za pomocą systemu zarządzania zapasami.
- Zastosuj platformę BI i analityczną i wizualnie analizuj swoje dane, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe.
- Upewnij się, że Twoja platforma analityczna ma wbudowane inteligentne narzędzia do przewidywania nadchodzących zmian.
Już dziś możesz się zarejestrować i utworzyć darmowe konto w Zoho Analytics, aby przetestować możliwości aplikacjii zmaksymalizować korzyści z analizy danych dla Twojej firmy.