7 trendów w biznesowej analityce (BI),
które pomogą Ci w rozwoju
7 trendów w biznesowej analityce (BI),
które pomogą Ci w rozwoju
Podczas gdy wiele firm wciąż boryka się z konsekwencjami wydarzeń i działań rządowych z ostatnich dwóch lat, niektórym udaje się realizować cele lepiej niż oczekiwano. Niezależnie od tego, w którym miejscu znajduje się obecnie Twoja firma, jednym z kluczowych czynników pomagających w stabilnym radzeniu sobie z kryzysem jest wywiad biznesowy. Dlatego przygotowaliśmy listę 7 najważniejszych trendów BI, które naszym zdaniem mogą pomóc w lepszym rozwoju na kolejne lata.
1. Analiza chmury
Cyfrowy exodus z 2020 i 2021 r. już się nie zatrzyma. Przenosząc dane do chmury, firmy zwiększyły dostęp do danych, aby utrzymać współpracę i produktywność wśród pracujących zdalnie pracowników. Aby być na bieżąco z aktualnościami, firmy wykorzystują moc analizy w chmurze . Dostawcy biznesowi i BI wprowadzają sztuczną inteligencję do danych, aby zwiększyć efektywność biznesową.
W zależności od budżetu, bezpieczeństwa i zgodności sprzętu i innych czynników, analitykę można również elastycznie wdrażać w chmurach publicznych, prywatnych, hybrydowych, multi, społecznościowych lub jako mikrousługi. To jeszcze bardziej przyspieszy adaptację procesu analizy w chmurze.
2. Ujednolicone zarządzanie danymi
Pomysłowa unifikacja stosu BI przekształciła aplikacje do raportowania/wizualizacji w nowoczesne platformy BI i analityczne. Niektóre z topowych dodatków i konsolidacji mają miejsce w warstwie przygotowania danych . Integracja danych, przygotowanie, zarządzanie i wgląd stają się natywną częścią przepływu pracy BI. Automatyzacja jeszcze bardziej upowszechni i uprości BI i analitykę dla wszystkich.
3. Rozszerzona analityka
Szybka, powszechna adaptacja technologii i aplikacji tworzy wiele punktów zużycia dla analiz. Dostarczanie analiz kontekstowych staje się istotną funkcjonalnością dla dostawców BI. Aby temu zaradzić, platformy analityczne osadzają teraz możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w wielu punktach w dowolnym, biznesowym przepływie pracy w celu kontekstowego wyszukiwania wglądu.
Ewolucja możliwości NLQ do wciągających rozmów jeszcze bardziej napędza przyjęcie BI wśród użytkowników biznesowych. Te postępy jeszcze bardziej otworzą możliwości w obszarze analityki opartej na wyszukiwaniu.
Inteligencja decyzyjna nabiera również rozpędu w świecie biznesu. Są to czynniki, które uzupełniają decyzje podejmowane przez ludzi. Jednym z takich czynników umożliwiających jest zautomatyzowany wgląd.
Wdrożenie modeli samouczenia i uczenia głębokiego ML w przepływie pracy BI sprawi, że sztuczna inteligencja będzie inteligentniejsza i bardziej skalowalna.
4. Ujednolicona analityka biznesowa
Wraz z przyjęciem większej liczby aplikacji biznesowych w firmach, platformy BI stają się coraz bardziej niezależne od danych i rozszerzają swoją stabilną integrację aplikacji biznesowych. Stwarza to również możliwości dla integratorów danych.
Dzięki integracji natywnych aplikacji i postępom we wstępnie zbudowanych modelach danych specyficznych dla domeny, firmy mogą szybciej uzyskiwać szczegółowe informacje bez konieczności tworzenia raportów i pulpitów nawigacyjnych. Modele te można również przeszkolić pod kątem określonych potrzeb biznesowych.
Analizowanie złożonych zestawów danych staje się prostsze i szybsze dzięki możliwościom automatycznego modelowania i łączenia. To toruje drogę do analizy międzyfunkcyjnej w czasie rzeczywistym, która zapewnia wgląd w biznes 360°.
5. Opowiadanie o danych
ROI i użyteczność pulpitów nawigacyjnych stają się coraz bardziej pożądane. Firmy szukają nowych możliwości, aby prezentować dane i wnioski biorąc pod uwagę odpowiedni kontekst. Wszystko po to, aby zespoły mogły podejmować bardziej świadome decyzje. Te dynamiczne mechanizmy dostarczania wglądu stają się jeszcze bardziej wciągające i interaktywne wraz z rozwojem sztucznej inteligencji.
6. Monitorowanie działalności gospodarczej
Nowoczesne, samoobsługowe platformy analizy biznesowej i analityczne zostały zaprojektowane tak, aby ściśle monitorować Twoje kluczowe wskaźniki efektywności. Inteligencja wbudowana w te platformy może sprawnie analizować dane i proaktywnie wykrywać wartości odstające, sygnalizować krytyczne zmiany wskaźników KPI i wiele więcej.
Wraz z przyjęciem przez firmy większej liczby aplikacji biznesowych, platformy BI mogą dostarczać alerty o kluczowych danych w kontekście przepływu pracy dowolnej aplikacji, bez konieczności logowania się do aplikacji analitycznej. Skraca to czas reakcji, umożliwiając firmom natychmiastowe reagowanie na alerty.
Jako rozszerzenie tradycyjnego przepływu pracy BI, niektóre nowoczesne platformy analityczne są budowane w celu wyzwalania działań w kontekście wglądu. W przyszłości, dzięki rozszerzeniu możliwości sztucznej inteligencji i ML, platformy będą mogły inteligentnie decydować o niezbędnych działaniach, które mają zostać uruchomione na podstawie spostrzeżeń, gdy się pojawią.
7. Wbudowany BI
Oprócz niezależnych dostawców oprogramowania i konsultantów biznesowych osadzających BI w swoich aplikacjach, na rynkach obserwuje się wzrost liczby firm natywnie wcielających BI w swoich istniejących aplikacjach przeznaczonych do użytku wewnętrznego. Jest to możliwe dzięki komponowaniu analiz, które wykorzystują możliwości LCNC do tworzenia aplikacji zorientowanych na użytkownika z istniejących zasobów.
Dostawcy BI nadal świadomie ulepszają swoje stosy API, dzięki czemu są bardziej niezawodne w krótszych cyklach rozwoju, dzięki większej liczbie gotowych i wielokrotnego użytku komponentów oraz mniejszej liczbie ręcznego kodowania. Umożliwia to również zespołom budowanie funkcji w oparciu o potrzeby biznesowe.
Wraz z rosnącą popularnością analityki infuzyjnej, aplikacje B2B zapewnią bardziej naturalne doświadczenie analityczne w ramach ich przepływu pracy. Zmniejszy to liczbę aplikacji używanych do analizy danych, zapewniając kontekstowe, kompleksowe środowisko analityczne.
Streszczenie
Biorąc pod uwagę niekończącą się potrzebę analizowania danych, inwestowanie w BI i analitykę staje się coraz częściej koniecznością dla firm na całym świecie. Dlatego dobrze trzymać rękę na pulsie w tym temacie. Jako jeden z pierwszych dostawców i użytkowników tych technologii, Zoho Analytics zmienia sposób, w jaki firmy podejmują decyzje oparte na danych. Bardzo dobre recenzje po wprowadzeniu Zoho Analytics jako nowoczesnej samoobsługowej platformy BI i analitycznej potwierdzają, że jest ona dostosowana do potrzeb współczesnego, nowoczesnego biznesu.
Chcesz dowiedzieć się, jak Zoho Analytics może pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami.