Proste strategie automatyzacji, których potrzebuje Twój biznes B2B

Proste strategie automatyzacji, których potrzebuje Twój biznes B2B

27-05-2022 13:48:27 Wg Z Partner

Proste strategie automatyzacji, których potrzebuje Twój biznes B2B

Marketing rozwija się w szybkim tempie. Powstają coraz nowsze narzędzia do zarządzania danymi, a to zmienia każdy aspekt interakcji firmy z odwiedzającymi i potencjalnymi klientami. Jeśli zajmujesz się marketingiem cyfrowym, powinieneś już wiedzieć, że strategie marketingowe B2B i B2C to dwa zupełnie inne podejścia. Zachowania zakupowe klientów B2B i podejmowane decyzje są nieco bardziej skomplikowane. Cykl zakupu jest dłuższy i należy ocenić różne czynniki, które są specyficzne dla każdego wymagania biznesowego. Zrozumienie dokładnych potrzeb tych klientów B2B i nawiązanie z nimi kontaktu jest dużym wyzwaniem, dlatego tutaj może pomóc automatyzacja marketingu. Przyjrzyjmy się zatem czterem strategiom automatyzacji, których potrzebuje Twoja firma B2B w ścieżce podróży klienta.

Automatyzacja do generowania wysokiej jakości leadów

Jako marketer B2B pracujesz nad różnymi strategiami reklamowania swoich produktów i usług potencjalnym klientom. Twoja strona docelowa może być doskonała i zawierać wszystko co trzeba, ale jak sprawić, by odpowiedni użytkownicy to zauważyli?

I tu pojawia się automatyzacja. Badanie przeprowadzone w 2017 roku wykazało, że 59% marketerów zauważyło lepszą jakość leadów dzięki automatyzacji. Zobacz w jaki sposób zostało to osiągnięte:

  • Wyskakujące okienka behawioralne Korzystanie z wyskakujących okienek to skuteczny sposób na zbudowanie listy e-mailowej. Wiadomo jednak, że odwiedzający odrzucają wyskakujące okienka, które są do nich rzucane losowo. Automatyzując okienka, możesz upewnić się, że są one wyświetlane we właściwym momencie, zgodnie z zachowaniem odwiedzających. Na przykład, uruchamiając okienko z ukierunkowaną wiadomością, gdy odwiedzający opuszczają Twoją witrynę, możesz przyciągnąć ich uwagę. Jeśli zauważysz, że odwiedzający spędzają dłuższy czas na określonej stronie, dodaj wyskakujące okienko z ukierunkowanymi treściami edukacyjnymi i poproś ich, aby zapisali się na swoją listę mailingową. 
  • Marketing treści w różnych kanałach Dzięki automatyzacji marketingu możesz wysyłać odpowiedzi na podstawie interakcji kupujących w różnych kanałach. Dodatkową korzyścią automatyzacji marketingu wielokanałowego jest możliwość inicjowania natychmiastowej reakcji w dowolnym kanale, na którym potencjalny klient jest aktywny. Może to być SMS, e-mail, a nawet post.

Automatyzacja wzmacniania relacji z kupującymi. 

Lead nurturing to strategia angażowania potencjalnych klientów i budowania z nimi relacji. Kluczem jest przyciąganie, edukowanie i nakłonienie do konwersji, czyli zakupu. Automatyzacja tego procesu okazała się ogromną pomocą dla ponad 65% marketerów B2B . Przyjrzyjmy się zatem kilku strategiom automatyzacji lead nurturing. 

  • Wyzwalanie odpowiedzi w oparciu o zachowanie odwiedzających w Internecie W zautomatyzowanym systemie marketingowym  kampanie są aktywowane, gdy potencjalny klient spełnia określone wcześniej kryteria. Na przykład możesz uruchomić e-maile informacyjne dla odwiedzających, którzy pobierają dowolne treści z Twojej witryny. Dzięki temu po prostu utrzymujesz tempo i zwiększasz szanse na przekonanie potencjalnych klientów do kliknięcia, interakcji i ostatecznie zakupu.
  • Wysyłaj odpowiednie treści
    Wraz z aktywnością online każdego odwiedzającego lub potencjalnego klienta, system automatyzacji marketingu grupuje ich w segment na podstawie odwiedzanych przez nich stron, wypełnianych formularzy, klikanych linków, ich danych demograficznych i nie tylko. Kierowanie treści za pomocą segmentacji to jeden z najlepszych sposobów na przekazywanie istotnych treści
  • Oceniaj potencjalnych klientów i sprawdzaj, kto jest gotowy do sprzedaży.
    Oceny potencjalnych klientów informują o ich zamiarach zakupowych. Im wyższy wynik, tym większe prawdopodobieństwo zakupu. Automatyzacja procesu oceny potencjalnych klientów pozwala zobaczyć, gdzie znajdują się oni w cyklu sprzedaży. Dzięki temu będziesz wiedział, na kim się skupić i jak budować relacje, aby przekształcać ich w klientów. Możesz konfigurować parametry, które przypisują ocenę Twoim potencjalnym klientom, aby po osiągnięciu określonego pułapu dobrze ich sklasyfikować. A następnie możesz ustawić automatyczne powiadomienia dla zespołu sprzedaży, które będą uruchamiane, gdy potencjalny klient się zakwalifikuje.

Personalizacja automatycznych wiadomości

Personalizacja wykroczyła daleko poza „imiona” w pozdrowieniach. Opierając się na szerokiej skali danych i śledząc sygnały intencji, automatyzacja marketingu sprawia, że wysyłasz właściwy komunikat do właściwej osoby, we właściwym czasie. W zależności od grupy docelowej i celów biznesowych automatyzacja marketingu może pomóc w skutecznej personalizacji komunikatów marketingowych w oparciu o: 

  • Branżę: spersonalizowane treści dla określonej branży.
  • Konto: spersonalizowana treść dla konkretnej potencjalnej organizacji 

  • Etap : spersonalizowana treść dla poszczególnych etapów procesu zakupu.

Automatyzacja dla efektywnego utrzymania klientów  

Poprawa wskaźników retencji klientów, czyli zdolność firmy do zatrzymywania dotychczasowych klientów, zaczyna się od kompleksowej strategii retencji opartej na ciągłym zaangażowaniu. Automatyzując swoją strategię, możesz proaktywnie kontaktować się z klientami, jednocześnie zachęcając do lojalności wobec marki.

Ponad 50% marketerów B2B używa automatyzacji marketingu do utrzymania klientów. Poniżej znajdują się trzy sposoby, w jakie automatyzacja może skalować retencję:

  • Przyjazny onboarding 
    Pomimo intensywnego procesu sprzedaży w transakcjach B2B, seria e-maili powitalnych może pozostawić dobre wrażenie w umysłach klientów jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Wiadomości wprowadzające to więcej niż jeden powitalny e-mail. Na przykład, kiedy zamykasz nowe transakcje, dodajesz punkty kontaktowe do kampanii e-mailowej. Automatyzujesz kampanię, wysyłając wstępne e-maile powitalne do klientów. Sporadycznie możesz wysyłać e-maile zawierające treści edukacyjne, informacje kontaktowe i tak dalej.
  • Ponowne nawiązanie relacji z nieaktywnymi klientami
    W miarę jak baza klientów rośnie, normalne jest, że niektórzy mogą stać się nieaktywni. Automatyzacja pomaga zdecydować, jak skłonić takich klientów do powrotu do biznesu. Możesz skonfigurować wyzwalacze, które automatycznie odnotowują brak aktywności i ustanawiają odpowiednie punkty kontaktu. Przykładowo oferowanie ekskluzywnej zniżki, prezentu przy zakupie lub kuponu.
  • Płynna obsługa klienta
    Automatyzacja pozwala wychwycić punkty tarcia w obsłudze klienta, czyli  zmienne, które spowalniają zaangażowanie i retencję użytkowników, co może negatywnie wpłynąć na cykl sprzedaży. Określa się je na podstawie opinii klientów i zajmuje nimi zanim sytuacja się powtórzy. Załóżmy na przykład, że otrzymujesz wiele informacji zwrotnych od klientów. W przypadku neutralnej lub negatywnej odpowiedzi system automatyzacji może wyzwolić powiadomienie do przedstawiciela obsługi klienta, aby interweniował i przejął kontrolę nad klientem. Podobnie pozytywna odpowiedź może wywołać prośbę o przesłanie referencji.

Podsumowując

Przedstawiliśmy powyżej kilka sposobów,  jak marki B2B mogą wykorzystać automatyzację marketingu, aby uzyskać spersonalizowane i odpowiednie punkty kontaktu z klientami. Dodatkową zaletą tej technologii jest to, że automatyzacja marketingu jest teraz  dostępna dla średnich, a nawet małych firm. Zbuduj swoją strategię, a automatyzacja marketingu zrobi to za Ciebie!

*Za darmo przez 15 dni. Bez zobowiązań.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0