Płynna organizacja transportu i przetwarzanie danych w firmie spedycyjnej

MW Spedition

Firma spedycyjna z wieloletnim doświadczeniem, która zajmuje się
 transportem towarów w Polsce, Niemczech, Belgii, Francji, Austrii, Holandii i Szwajcarii. Firma posiada dużą bazę zleceniodawców i przewoźników, a jej charakter pracy polega na płynnym zorganizowaniu  transportu i przetwarzaniu dużej ilości danych zawartych w specyficznej dokumentacji branżowej oraz księgowej. 

Wyzwania

Rynek transportowy stawia przed spedytorami coraz większe wymagania. Liczy się precyzja, płynność pracy i elastyczność związana z dopasowaniem usług do potrzeb rynku. Ze względu na działalność na wielu rynkach polskim i zagranicznym procedury w obrębie poszczególnych zleceń mogą się znacznie różnić. Wynika to z umów wewnętrznych, krajowych, wewnątrzwspólnotowych czy eksportowo importowych. Firma przygotowuje wiele wariantów ofert wyliczanych w oparciu o zmienne kursy walut, co sprawia, że kontrola marży na zleceniach to spore wyzwanie. 

Również ogromne znaczenie ma sprawna wymiana informacji między oddziałami i pracownikami, co wpływa na efektywność i wydajność pracy. Tak więc najważniejsze wyzwania jakie firma musi realizować to: 

  • ewidencja zleceń, 
  • zbieranie danych o kontrahentach (zleceniodawcach) i przewoźnikach i tworzenie bazy danych, 
  • prowadzenie księgowości z automatyczną aktualizacją kursu Euro oraz zbiorcze wysyłanie przelewów, 
  • automatyczne przygotowanie korespondencji zbiorczej płynna komunikacja pomiędzy pracownikami i oddziałami.

Rozwiązanie

Na podstawie przedstawionej charakterystyki branży oraz wskazanych przez firmę wyzwań i problemów, przygotowaliśmy dla niej indywidualne rozwiązania.

Pierwszy etap zmian obejmował utworzenie modułów do prowadzenia dokumentów księgowych (faktur, dokumentów kosztowych i not obciążeniowych). Dodatkowo podłączyliśmy system z bankiem do pobierania aktualnego kursu NBP i stworzyliśmy oddzielny moduł dla korekt dokumentów księgowych. Tworzenie modułu obejmowało wszystkie dokumenty przygotowywane do druku i wysyłki danego dnia. Na tym etapie zaproponowaliśmy również łączenie zleceniodawców, czyli osób które potrzebują przetransportować jakieś towar z przewoźnikami. 


Kolejnym krokiem była personalizacja CRM obejmująca: 

Tworzenie paczek przelewów dla przyspieszenia i usprawnienia pracy księgowości. Klient chciał w szybki sposób, za pomocą jednego kliknięcia wybrać kilka faktur i wygenerować gotową paczkę do załadowania i wysłania do banku. 

∙ Zaprojektowanie modułu, który pozwoli stworzyć zlecenie zawierające wielu punktów trasy, wygenerowanie szablonu tego zlecenia oraz dodanie warunków. 

∙ Możliwość sprawdzenia kredytu kupieckiego. 

∙ Integracja CRM z mailem. Dzięki temu generowanie i wysyłka faktur, dokumentów kosztowych oraz not obciążeniowych można dokonać od razu ze zlecenia za pomocą jednego przycisku. 

∙ Stworzenie funkcjonalności rozliczającej kompensaty. 

∙ Tworzenie plików xsl, które importują się do banku. 

∙ Widget (dodatek) w CRM, który rozlicza przelewy (od najstarszej faktury).


W następnym etapie dzięki wykorzystaniu funkcji Creator oraz CRM utworzyliśmy dla firmy aplikację do wyszukiwania przewoźników, która ma umożliwić szybkie wyszukiwanie dostępnych przewoźników na podstawie trasy i daty. Posiada także opcję wysłania ofert do przewoźników. Do CRM dodana została także funkcja, która zamienia kwotę liczbową na słowną oraz generator plików z przelewami.

Efekty wdrożenia i korzyści

Wprowadzone rozwiązania przyniosły firmie wiele korzyści i zautomatyzowały kluczowe procesy dotyczące organizacji dokumentacji i komunikacji z przewoźnikami. 

  • Zwiększenie efektywności prac, zarówno w zespołach zajmujących się dokumentacja biurową i księgową jak i w relacjach klient- przewoźnik. Łatwy w obsłudze CRM, który zautomatyzował wiele procesów dotyczących generowania i wysyłki dokumentów.
  • Automatyzacja w przeliczaniu dokumentów walutowych po aktualnym kursie.
  • Wszystkie dane w jednym miejscu, co pomaga w organizacji kontaktów, gwarantuje aktualność danych, sprawną wymianę informacji czy planowanie korespondencji.
  • Lepsza wydajność i płynność pracy przewoźników.

Narzędzia

  • CRM
  • Creator
  • Email

"Program działa, ale nie obyło się bez niedociągnięć. Mogę zdecydowanie polecić jeśli od początku do końca jedna ekipa będzie się zajmować projektem i na początku zostaną przedstawione ograniczenia też jakie ma Zoho"

Tomasz Job

Asystent Dyrektora Generalnego

Stwórzmy razem Twoją własną historie sukcesu 

Umów się na konsultację
Items have been added to cart.
One or more items could not be added to cart due to certain restrictions.
Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0