Jak używać Zoho Cliq w procesie tworzenia oprogramowania

Jak używać Zoho Cliq w procesie tworzenia oprogramowania

19-09-2022 15:46:56 Wg Z Partner

Jak używać Zoho Cliq 

w procesie tworzenia oprogramowania

Środowisko pracy, w którym ceni się doskonałą komunikację w całym cyklu rozwoju, jest niezbędne do tworzenia wysokiej jakości oprogramowania.  Dlatego warto mieć do tego narzędzia, które optymalizują cały proces współpracy. Cliq to coś więcej niż platforma do komunikacji i współpracy zespołowej. Pomaga tworzyć obrazy, pisać kod i udostępniać swoją pracę współpracownikom.  Zobacz jak możesz tworzyć lepsze produkty wykorzystując do tego Zoho Cliq.

Dlaczego komunikacja jest kluczowa w procesie tworzenia oprogramowania? 

Powodów jest kilka — komunikacja zwiększa produktywność zespołów, poprawia przejrzystość między działami, oszczędza czas, minimalizuje ryzyko błędów lub nieporozumień i tworzy lepsze środowisko pracy. Cliq to coś więcej niż platforma do komunikacji i współpracy zespołowej. Pomaga tworzyć obrazy, pisać kod i udostępniać swoją pracę współpracownikom. Stworzysz boty, aby otrzymywać przypomnienia i powiadomienia o spotkaniach, kompilacjach aktualizacji i opiniach klientów. Aby sprawdzić kod testowy, możesz zintegrować rozszerzenia z Cliq.

Dlatego przyjrzyjmy się, jak Cliq i jego funkcje mogą Ci pomóc na każdym etapie cyklu tworzenia oprogramowania:

1. Planowanie 

Aby proces tworzenia oprogramowania przebiegał sprawnie, potrzebujesz przejrzystego planu. W Cliq możesz utworzyć ScrumBota i zintegrować rozszerzenie Scrum dla Zoho Cliq. Możesz go używać do tworzenia i delegowania zadań dla różnych zespołów, prowadzenia spotkań i zarządzanie całym przepływem pracy bezpośrednio w Cliq .

Dodatkowo integrując Zoho Projects z Cliq będziesz mógł tworzyć zadania i przydzielać je członkom zespołu w zależności od priorytetu. Równie przydatne są kanały organizacji do komunikowania się z innymi zespołami oraz kanały zespołu do komunikowania się wewnętrznie z członkami w celu zdefiniowania swoich celów i planów do realizacji.

2. Projektowanie 

Po ustaleniu strategii, zespół zarządzający produktami będzie musiał współpracować z projektantami. Często projektanci mają trudności z wyjaśnieniem lub opisaniem pomysłów za pomocą słów. Korzystając z funkcji tablicy Cliq , możesz tworzyć rysunki swoich pomysłów i dzielić się nimi z zespołem, aby otrzymać cenny feedback. Tablice Cliq mogą być również używane podczas spotkań burzy mózgów.

 Jedną z najlepszych cech tablicy jest jej zdolność do automatycznego rozpoznawania kształtów. Gdy ta funkcja jest włączona, nie musisz martwić się o precyzyjne rysunki. Whiteboard dopracuje je dla Ciebie.  A jeśli chcesz komunikować się i współpracować z klientami z różnych organizacji  użyj kanałów zewnętrznych.

3. Kodowanie 

Po wdrożeniu projektu, trafia on do zespołu programistów. Jeśli więcej osób współpracuje przy projekcie, dobrym sposobem jest wykorzystanie funkcji Code snippet w Cliq. W ten sposób możesz udostępniać kod innym programistom i zbierać sugestie. A jeśli chcesz omówić konkretne problemy i błędy, możesz udostępnić swój ekran i w pełni wykorzystać możliwości aplikacji. 

4. Testowanie 

Każdy moduł oprogramowania musi zostać zweryfikowany, aby wyeliminować wszystkie błędy. Problemy z oprogramowaniem, które nie zostaną naprawione przed wdrożeniem, mogą negatywnie wpłynąć na Twoją firmę lub relacje z klientami. Możesz użyć integracji Zoho Projects z Cliq, aby znaleźć i naprawić błędy podczas fazy testowania. Zintegruj rozszerzenia, takie jak Stack Overflow, GitLab i GitHub, aby znaleźć rozwiązania dotyczące kodu oraz zarządzać kodem i współpracować nad nim w oknie czatu.

5. Wdrażanie

Wdrażanie następuje wtedy, kiedy proces tworzenia i testowania jest zakończony, a oprogramowanie jest gotowe do uruchomienia. Od tej chwili klienci mogą korzystać z Twojego oprogramowania. Za każdym razem, gdy pojawia się wdrożenie lub kompilacja, możesz śledzić aktualizacje kodu wdrażania poprzez powiadomienia publikowane na odpowiednim kanale Cliq za pomocą botów.

6. Wsparcie 

Agenci w dziale obsługi klienta są twarzą Twojego oprogramowania, ponieważ komunikują się bezpośrednio z klientami. Są istotną częścią cyklu tworzenia oprogramowania, ponieważ wpływają na klientów informując o oprogramowaniu i przekonując ich do zakupu. Każdego dnia otrzymują informacje zwrotne, zajmują się reklamacjami i problemami oraz budują więź z klientami.

Aby śledzić opinie klientów, zespół pomocy technicznej może włączyć publikowanie powiadomień od botów bezpośrednio w kanałach zespołu, po zarejestrowaniu opinii. Możesz również cały czas być na bieżąco w otrzymywanych zgłoszeniach w Zoho Desk za pomocą DeskBot w Zoho Cliq

Jeśli do zarządzania obsługą klienta używasz aplikacji innych firm, takich jak Zendesk lub Page Duty, możesz je zintegrować za pomocą rozszerzeń dostępnych w Zoho Marketplace.

Zoho Cliq może pomóc Twojej firmie na każdym etapie procesu tworzenia wysokiej jakości oprogramowania. Zarejestruj się w Cliq i ciesz się bezstresowym wdrażaniem produktów. 

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0