Jak skutecznie zaangażować klientów?

Jak skutecznie zaangażować klientów?

26-11-2021 10:22:41 Wg Z Partner

Jak skutecznie zaangażować klientów?
Poznaj 9 wskazówek dla przedsiębiorców.

Prowadzenie działalności gospodarczej może być satysfakcjonujące i dawać ogromne możliwości rozwoju. Jednak w obecnym, mocno konkurencyjnym klimacie, nasz sukces zależy od tego czy zdołamy zdobyć uwagę i zainteresowanie Klientów. Nawet najlepsze produkty i usługi nie są w stanie przyciągnąć i utrzymać klientów na dłużej. To co daje największe szanse na powodzenie to budowanie najlepszego doświadczenie z Twoją marką. Jak to zrobić? Poznaj naszych 9 sposobów.

Zaangażowanie klientów jest miarą poziomu entuzjazmu, jaki Twoja firma wśród nich  generuje. A tym więcej zyskasz im bardziej będą zadowoleni, wtedy automatycznie staną się ambasadorami Twojej marki.

Zaangażowanie klienta nie powstaje od razu — to proces. Nie ma też jednego uniwersalnego podejścia. To, co działa w jednej firmie, nie musi działać w innych. Najlepiej jest poznać swoich odbiorców, wymyślić własny plan obejmujący poniższe wypróbowane i przetestowane strategie zaangażowania klientów, a następnie stale weryfikować jego skuteczność.

1. Poznaj swoich klientów 

Opracowywanie strategii zaangażowania klienta bez wiedzy o tym, do kogo próbujesz dotrzeć i czego naprawdę potrzebują, jest jak strzelanie w ciemności. 

Analiza zachowań klientów pomaga stworzyć ich idealny profil w oparciu o wskaźniki, które najbardziej Cię interesują: lokalizacja, demografia, branża, w której pracuje i wiele innych. To właśnie znajomość tych czynników pomoże dobrać Ci najskuteczniejsze metody zaangażowania klientów.

2. Zoptymalizuj swoją witrynę 

Twoja strona internetowa jest wizytówką Twojej firmy i pierwszym elementem, na podstawie którego budowane jest doświadczenie z Twoją marką. Dlatego upewnij się, że spełnia oczekiwania klientów, a przede wszystkim jest intuicyjna i prosta w nawigacji. Postaw się na miejscu klienta i samodzielnie testuj procesy zakupowe na stronie.

3. Daj się znaleźć

Zapewnij klientom maksymalne udogodnienia w kontakcie z tobą. Często ma to ogromne znaczenie na krytycznym etapie cyklu zakupowego. Dlatego w SalesIQ możesz uruchomić opcję czatu na żywo w Twojej witrynie, i szybko reagować na potrzeby i problemy swoich odbiorców.

4. Identyfikuj i działaj zgodnie z wyzwalaczami klientów 

Zaangażowany klient chętniej dokona zakupu, więc nie czekaj, aż sam zapuka do twoich drzwi. Zidentyfikuj swoich najważniejszych potencjalnych klientów i skonfiguruj spersonalizowane wyzwalacze czatu. W ten sposób dotrzesz do odwiedzających we właściwych momentach, aby dodatkowo zachęcić ich do działania.

5. Oferuj spersonalizowane usługi 

Klienci uwielbiają usługi i produkty dostosowane do ich potrzeb. To nie jest wcale takie trudne. Wystarczy, że pokażesz im reklamę stworzoną w oparciu o ich profil (np. lokalizacji). Możesz pokusić się też o coś bardziej złożonego, na przykład przyspieszenie procesu realizacji transakcji przy użyciu zapisanych informacji o płatnościach i preferencjach. 

6. Skaluj zaangażowanie klientów dzięki chatbotom 

Angażuj swoich klientów, będąc dostępnym dla nich przez całą dobę. Uprzedzając pytania, to nie to co myślisz, nie musisz w tym celu zatrudniać dodatkowego personelu pracującego na zmiany. Po prostu zaimplementuj chatbota, który będzie odpowiadał na pytania Twoich klientów podczas Twojej nieobecności. Dzięki bezkodowemu interfejsowi bota Zoho SalesIQ jedyne, co musisz zrobić, to zbudować przepływ konwersacji i dodać odpowiedzi.

Ale to nie wszystko, w SalesIQ masz bardziej zaawansowane możliwości ja np. konfiguracja botów opartych na sztucznej inteligencji, które rozumieją pytania klientów niezależnie od używanych terminów. 

7. Zaoferuj usługę konwersacji 

Klienci chcą się czuć zaopiekowani. Skup się na rozmowach, aby budować długoterminowe relacje z klientami. Zmień swoje zwykłe „Jak mogę Ci pomóc” na „Widzę, że masz problem z naszym produktem/usługą — pozwól, że Ci pomogę”. Aby wdrożyć tą niewielką, ale skuteczną zmianę wystarczy, że sięgniesz do historii interakcji w różnych kanałach.  W SalesIQ  możesz zarządzać wszystkimi swoimi rozmowami z jednej platformy, bez względu na to, z jakich kanałów kontaktował się Twój klient .

8. Dostosuj swoją strategię dzięki analizom 

Teraz, gdy masz już plan zaangażowania klienta, musisz sprawdzić: co działa, a co nie? Które strony Twojej witryny wywołują najwięcej zapytań? Jak Twój zespół wchodzi w interakcję z klientami? Jest to możliwie dzięki pełnym analizom dostępnym w aplikacji SalesIQ. Pamiętaj, aby wcześniej zmierzyć odpowiednie KPI, dlatego zanim zaczniesz opracuj listę wskaźników zaangażowania klientów.

9. Dbaj o swój team

To kogo dedykujesz do kontaktu z klientem ma ogromną rolę w sukcesie jego zaangażowania. Niestety ten aspekt jest często pomijany, gdy firmy opracowują plan zaangażowania klienta. Odpowiednio przeszkolony personel to klucz do sukcesu. Dlatego wyposaż swój zespół w odpowiednią technologię i szkolenia, motywuj nagrodami i zwracaj uwagę na jego sugestie. 

Zapamiętaj!

Nie ma jednego właściwego sposobu ani przepisu na skuteczne zaangażowanie klientów. Na początku możesz nie raz zakończyć działania niepowodzeniem. Ale mamy nadzieję, że nasza lista strategii angażujących konsumentów może Cię zainspirować i pomóc w dobrym starcie.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0