Jak obsługa klienta wpływa na sukces Twojej firmy 

Jak obsługa klienta wpływa na sukces Twojej firmy 

28-03-2021 20:14:04 Wg Z Partner

Jak obsługa klienta wpływa na sukces organizacji.

Każdy właściciel firmy powinien wiedzieć jak ważna jest obsługa klienta. Robienie interesów z niezadowolonymi odbiorcami jest niemożliwe -bo oni nie będą chcieli współpracować. Budując biznes bierzemy pod uwagę wiele czynników: ulepszanie produktu, marketing, sprzedaż, a często zapominamy o tym, co powinno być priorytetem na naszej liście.  Brak dobrej obsługi klienta to błąd wielu właścicieli firm.  Zapoznaj się z naszym artykułem, a dowiesz się jak obsługa klienta wpływa na sukces organizacji i dlaczego warto nadać jej priorytet.

Gdy klient jest zadowolony, nie tylko chce zostać z Tobą na zawsze, ale także poleci Cię swoim znajomym. Zwiększa to wskaźnik utrzymania klientów, jednocześnie rozwijając firmę dzięki poleceniom.

Polecenia klientów to bardzo skuteczna taktyka marketingowa , szczególnie przydatna w przypadku drogich produktów lub usług, które wymagają długoterminowego zaangażowania. Nie wspominając o tym, że jest to dużo tańsze niż inne taktyki marketingowe! Dlatego zamiast inwestować w marketing, inwestuj w zadowolenie klientów.

„Gdy ich potrzeby są zaspokajane, a oczekiwania przekraczane, Twoi klienci stają się najlepszymi sprzedawcami na świecie”. 
TLG Marketing

Dobra obsługa klienta zapobiega ich odpływowi i stratom w przychodach!

66% klientów B2B 

i 52% klientów B2C
przestaje kupować 

po złych doświadczeniach

 z obsługą klienta.

Chociaż nie możesz zapobiec wszystkim rezygnacjom  ze współpracy czy zakupów, traktowanie obsługi klienta jako priorytetu znacznie wpływa na zadowolenie klientów.

Należy pamiętać, że pozyskanie nowego klienta jest droższe niż utrzymanie obecnego, a wzrost utrzymania klientów o zaledwie 5% może spowodować wzrost zysków o co najmniej 25%.

Zła obsługa klienta szkodzi Twojej reputacji!

Ile razy przeglądałeś recenzje przed zakupem produktu w Internecie? W takim razie wiesz, jak ważna jest reputacja. Jeśli klient jest niezadowolony i odchodzi, tracisz jednego klienta. Ale jeśli swoje niezadowolenie klient przekaże znajomym, wystawi opinie w Internecie,  możesz stracić setki, a nawet tysiące potencjalnych klientów - potencjalni klienci pomyślą dwa razy, zanim zaczną z Tobą interesy.

W najlepszym przypadku zła reputacja uniemożliwi ci rozwój. W najgorszym przypadku będziesz tracić klientów, aż nie będziesz już w stanie prowadzić biznesu. Pamiętaj też, że dobra reputacja pomoże Ci przyciągnąć inwestorów, spółki i dobrych pracowników.

Rentowność jest priorytetem  dla każdej firmy, a dobra obsługa klienta koreluje ze wzrostem przychodów. W rzeczywistości 84% organizacji pracujących nad poprawą obsługi klienta zgłasza wzrost przychodów.

Nawet jeśli nie zawsze możesz zapewnić znakomitą obsługę, klienci nadal będą wdzięczni za to, że zrobiłeś dla nich dodatkowy krok. 

Dobra obsługa klienta
 = 

większe przychody

Zoho Desk - narzędzie poprawiające relacje z klientem.

Badanie przeprowadzone przez Rosetta pokazuje, że „ bardzo zaangażowani klienci kupują o 90% częściej , wydają o 60% więcej na transakcje  w porównaniu z innymi klientami”. To znaczące kwoty dla Twojego budżetu. I kolejny powód, dla którego warto zainwestować w narzędzia obsługi klienta, które pozwalają zrobić coś więcej niż tylko odpowiadać na e-maile.

Dlatego jeśli jeszcze nie znasz Zoho Desk koniecznie zobacz jak aplikacja może usprawnić działania Twoich pracowników działów obsługi klienta. To oni są na pierwszym froncie i  budują dobre wrażenie o Twojej firmie. Możesz im w tym znacznie pomóc. Pamiętaj : obsługa klienta to jeden z najczęściej pomijanych elementów biznesu, ale to ten, który może przynieść najlepsze rezultaty. Wykorzystaj więc tą wiedzę.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0