Jak poprawić doświadczenie klienta w branży produkcyjnej

Jak poprawić doświadczenie klienta w branży produkcyjnej

05-04-2023 12:12:03 Wg Z Partner

Sales IQ: Jak poprawić doświadczenie klienta 

w branży produkcyjnej. 

Przemysł wytwórczy jest sektorem strategicznym, który odgrywa bardzo istotną rolę w gospodarce. Odpowiada za wytwarzanie podstawowych towarów i usług w naszym codziennym życiu. Jednak w ostatnich latach branża przeszła znaczące zmiany, a firmy stoją obecnie w obliczu zwiększonej konkurencji i presji, aby sprostać wymaganiom konsumentów. Aby być liczącym się graczem na rynku i wykazać się konkurencyjnością, producenci muszą skupić się na budowaniu lepszego doświadczenia klienta (CX). W tym wpisie opierając się na dobrych praktykach Zoho pokażemy, w jaki sposób producenci mogą poprawić obsługę klienta i wyprzedzić konkurencję.

Obszary, na których należy się skupić, aby poprawić jakość obsługi klienta w branży produkcyjnej


Jakość i niezawodność produktu 

Upewnij się, że produkty są wytwarzane zgodnie z najwyższymi standardami i spełniają oczekiwania klientów w zakresie wydajności, trwałości i bezpieczeństwa.

Komunikatywność i responsywność

Zaoferuj natychmiastową pomoc na czacie na żywo , aby dać swoim klientom poczucie bezpieczeństwa. Bądź dla nich, kiedy Cię potrzebują i zapewnij im wygodę komunikacji z Twoją firmą za pośrednictwem preferowanych kanałów wiadomości błyskawicznych (IM), takich jak Facebook Messenger, Instagram, Whatsapp i Telegram.

Personalizacja produktów 

Oferuj spersonalizowane produkty i usługi, aby spełnić określone potrzeby i preferencje klientów.

Zarządzanie łańcuchem dostaw 

Usprawnij łańcuch dostaw i logistykę, aby zapewnić terminową dostawę produktów i zminimalizować zakłócenia w obsłudze klienta.

Wsparcie posprzedażowe 

Zapewnij kompleksowe wsparcie posprzedażowe, w tym pomoc techniczną, konserwację i usługi naprawcze, aby budować satysfakcję i długoterminową lojalność klientów.

Cyfryzacja

Wykorzystaj technologie cyfrowe, takie jak sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja i analiza dużych zbiorów danych, aby poprawić obsługę klienta i stworzyć dla niego nową wartość.

Zaangażowanie pracowników

Inwestuj w szkolenia i rozwój pracowników, aby mieć pewność, że są oni zaangażowani, zmotywowani i wyposażeni, aby zapewnić klientom pozytywne wrażenia.

Trendy napędzające CX dla producentów


Twórz lepsze i inteligentniejsze produkty

Obecnie CX dla producentów to nie tylko to, co dzieje się po zakupie; równie ważny jest zakup w przedsprzedaży. Producenci muszą inwestować w badania i rozwój oraz tworzyć lepsze produkty ukierunkowane na zaspokojenie potrzeb swoich klientów.

Zaangażowanie wielokanałowe

Klienci oczekują, że producenci będą dostępni za pośrednictwem kanałów internetowych, mobilnych i osobistych. Wymaga to od producentów bezproblemowego, zintegrowanego podejścia do zaangażowania klientów na różnych platformach.

Atrakcyjność wizualna

Wykorzystaj technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR), aby zapewnić klientom lepszy wygląd i działanie produktu oraz zapewnić im pełnowartościowe wrażenia.

Zrównoważony rozwój

Klienci stają się coraz bardziej świadomi wpływu produktów na środowisko i szukają producentów, dla których zrównoważony rozwój jest priorytetem. Obejmuje to redukcję odpadów i emisji, stosowanie zrównoważonych materiałów i wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska.

Łańcuch dostaw

Dobrze zaprojektowany łańcuch dostaw może zapewnić dostępność produktów, skrócić czas realizacji dostaw i zapewnić większą przejrzystość procesu produkcyjnego, a wszystko to może prowadzić do lepszych doświadczeń klientów w branży produkcyjnej.

Sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja 

Klienci oczekują, że producenci będą wykorzystywać technologie, takie jak sztuczna inteligencja i automatyzacja, w celu poprawy ich doświadczeń. Obejmuje to chatboty , obsługę klienta opartą na sztucznej inteligencji i nie tylko.

Doskonałe narzędzie do ulepszania CX dla producentów

Aby móc zrealizować te wszystkie procesy i zapewnić Klientom dobre doświadczenie z marką i produktami, potrzeba też właściwych narzędzi, które uproszczą i zautomatyzują znaczną liczbę procesów. Jednym z takich narzędzi dla branży produkcyjnej, które daje przewagę konkurencyjna, jest Zoho SalesIQ. Jest to scentralizowana platforma do zarządzania zapytaniami sprzedażowymi i interakcjami z klientami, usprawniając proces sprzedaży i umożliwiając producentom skuteczniejsze reagowanie na pojawiające się pytania, oczekiwania i potrzeby. SalesIQ oferuje również wgląd w zachowania klientów w czasie rzeczywistym, pomagając producentom zrozumieć potrzeby i preferencje klientów, dzięki czemu mogą odpowiednio dostosować swoje działania sprzedażowe i marketingowe.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0