Jak upraszczać migrację danych w dziale pomocy technicznej?

Jak upraszczać migrację danych w dziale pomocy technicznej?

30-11-2022 11:45:53 Wg Z Partner

Helpdesk: 4 praktyczne sposoby na to, 

aby upraszczać migrację danych w dziale pomocy technicznej

Migracja danych to złożony proces, który wymaga starannego przygotowania i dopracowanej strategii. Bez szczegółowego planu można stracić kierunek i popełnić tysiące głupich błędów, które w końcu mogą mieć poważne konsekwencje. Niestety, nie istnieje żadna magiczna różdżka, która mógłby przeprowadzić migrację danych w dziale helpdesk za jednym machnięcie. Ale znamy kilka technik migracji danych, które upraszczają ten proces i zmniejszają ryzyko niepowodzenia. Zobacz jakie masz możliwości.

Zanim przeniesiesz dane

W pierwszej kolejności należy określić, jakie dane mają zostać poddane migracji oraz w jaki sposób dostosować je do docelowego systemu. Zbadaj serwery źródłowe i docelowe, a także spróbuj przewidzieć możliwe niezgodności. Nie zapomnij również o finansowej stronie procesu: oszacuj koszty i ich wpływ na Twój budżet.

Budowanie strategii migracji danych

W kolejnym kroku możesz przejść do tworzenia kompleksowej strategii migracji danych. Postępuj według zebranych poniżej wytycznych dotyczących procesu migracji danych. 

Twój plan migracji danych można podzielić na kilka kluczowych segmentów.

1. Przeprowadź audyt swoich danych

Przeprowadź audyt danych i usuń duplikaty i nieistotne rekordy, takie jak nieprzypisane zgłoszenia, nieprawidłowe wiadomości e-mail, nieaktualne przepływy pracy itp.

2. Porównaj system źródłowy i docelowy

Oba rozwiązania pomocy technicznej mogą wyglądać podobnie, ale nadal mogą różnić się pewnymi procesami i ustawieniami. Porównaj typy rekordów i ich nazwy, aby uzyskać dokładne odwzorowanie podczas migracji. Sprawdź, czy makra, powiadomienia i wyzwalacze działają poprawnie, ponieważ musisz je wyłączyć podczas procesu migracji.

3. Wybierz metodę migracji

Istnieje kilka sposobów migracji danych w dziale pomocy technicznej. Jeśli masz dział IT, możesz opracować własną wtyczkę, zlecić to zadanie agencji lub przenieść dane za pomocą narzędzia od dostawcy, które importuje takie dane lub skorzystać z usług stron trzecich. Rozważ ten sposób, który spełnia Twoje wymagania.

Wybór odpowiedniej techniki przesyłania danych

Wynik migracji danych zależy od sposobu jej przeprowadzenia. Możesz wybrać wśród następujących technik:

1. Zbuduj swoje własne rozwiązanie

Otwarte API pomaga opracować własne narzędzie do migracji, dzięki czemu Twoje dane są bezpieczne. W ten sposób zachowujesz bezpieczeństwo danych, ale ryzykujesz, że nie wszystkie zostaną przeniesione ze względu na ograniczenia interfejsu API

2. Zleć projekt migracji

Mając na uwadze wymagania biznesowe, outsourcing projektu migracji przy użyciu odpowiedniego dostawcy jest elastyczną opcją.

3. Skorzystaj z narzędzia importu od dostawcy

Wielu dostawców udostępnia narzędzia eksportu/importu. Zmniejsza to ryzyko niepowodzenia migracji, ponieważ importujesz z plików CSV i XML. Musisz jednak przefiltrować dane przed ich zaimportowaniem i nie możesz przełączać niestandardowych danych ani obrazów w wierszu.

4. Korzystaj z usług migracji

Usługa migracji SaaS to zazwyczaj opcja korzystna dla obu stron. Możesz przenosić swoje rekordy automatycznie, co oszczędza czas i wysiłek. Poza tym zmniejszasz wydatki na migrację, czas poświęcony przez dział IT czy koszty outsourcingu projektu.

Wybierając narzędzie serwisowe, skup się na łatwości mapowania danych, skalowalności i bezpieczeństwie. Sprawdź możliwości narzędzia, aby dokładnie importować i dostosowywać migrowane dane zgodnie ze strukturą danych systemu.

Konfigurowanie platformy docelowej

Kiedy już zdecydujesz się na nową platformę pomocy technicznej, przyjrzyj się docelowym ustawieniom, aby działała poprawnie. Rozpocznij od ponownego połączenia wszystkich kanałów wsparcia ze starego systemu do nowego. Następnie skonfiguruj i aktywuj automatyzacje, powiadomienia i wyzwalacze.

Podsumowanie

Migracja do innego systemu pomocy technicznej może znacząco podnieść jakość usług wykonywanych przez firmę. To skomplikowany proces, który może kosztować sporo czasu i pieniędzy. Dlatego zalecana jest usługa automatycznej migracji.

Rozszerzenie importu i eksportu danych dla Zoho Desk umożliwia automatyczną ich migrację z różnych systemów pomocy technicznej, takich jak Freshdesk, Zendesk i inne. Oprócz pomyślnej migracji danych do Twojego Zoho Desk, rozszerzenie zapewnia również wysoki poziom bezpieczeństwa, proste działania poprzedzające migrację oraz konfigurowalną migrację i mapowanie w terenie.

Zobacz jak inne firmy wykorzystują możliwości Zoho Desk



Przeczytaj case study wsparcia działu obsługi klienta dla EmpikPlace


Pracuj mądrzej, dodając nowe możliwości do Zoho CRM dzięki rozwiązaniom biznesowym Z Partner. Przeglądaj Usługi Zoho CRM

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0