Korzyści dla Sprzedaży

Korzyści dla Sprzedaży

31-05-2012 18:04:58 Wg Miron Matecki

Dział sprzedaży - ZOHO CRM dostarcza firmom handlowym kompleksowe rozwiązania w zakresie normalizacji kompetencji i metod praktyk biznesowych, dotyczących w szczególności procesu, metodologii i adaptacji. Proces - System obejmuje wszystkie kluczowe etapy procesu sprzedaży od ewentualnego określenia zasięgu terytorialnego dla każdego ze Sprzedawców poprzez przeprowadzenie transakcji sprzedaży z Klientami aż po zarządzanie kompleksowe zarządzanie kontem Klienta.
Kluczowe wyzwania stojące przed szefami i pracownikami działów sprzedaży:
  • Należy dostosować proces oraz metody sprzedaży do reguł rządzących procesem dokonywania zakupów przez klientów.
  • Należy zwiększyć skuteczność wykorzystania pojawiających się, kompleksowych możliwości w celu w generowania zysków.
  • Należy zadbać o to, aby pracownicy działu sprzedaży potrafili prawidłowo zidentyfikować kluczowe konta i poświęcić i maksymalnie dużo swojej uwagi.
  • Należy zadbać o poprawę przewidywalności prognozowań, oraz o to, aby menadżerami działu sprzedaży były osoby umiejące dzielić się posiadaną wiedzą.
  • Należy podnieść efektywność agentów w stymulacji wzrostu zainteresowania ofertą handlową oraz działaniach nakierowanych na zamianę klientów z takich którzy chcieliby wypróbować dane produkty na klientów, którzy te produkty chcą kupić.
  • Należy poszerzać wiedzę i podnosić podstawowe kompetencje pracowników działu sprzedaży, zalecane jest również bardziej konsultacyjne podejście do procesu sprzedaży.
  • Należy podnieść zyskowność istniejących kont strategicznych.
  • Należy dążyć do podniesienia efektywności pracowników działu sprzedaży w uzyskiwaniu kontaktów oraz sprzedaży skierowanej bezpośrednio do osób obejmujących stanowiska kierownicze.
  • Należy pamiętać, że pośrednicy w kanałach sprzedaży nie są źródłem uzyskiwanego dochodu i zysków
Zarządzanie Namiarami uznawane jest za jeden z najistotniejszych elementów w procesie sprzedaży i marketingu. Namiary stanowią informacje o organizacjach lub ich przedstawicielach uzyskane na podstawie ogłoszeń, podczas targów, seminariów, kampanii marketingowych oraz nabytych z innych źródeł zewnętrznych. Dane te służą do zakwalifikowania organizacji lub ich przedstawicieli do następnego etapu procesu sprzedaży, w celu przedstawienia im w przyszłości oferty sprzedaży usług/produktów. Zdarza się, że namiary nie wykazują zainteresowania zakupem określonych usług/produktów, ale pomimo tego mogą być wykorzystane jako potencjalni zainteresowani innymi usługami/produktami w przyszłości.
Terminologia stosowana w zakresie zarządzania namiarami może różnić się w różnych firmach w zależności od branży, lecz proces podstawowy jest we wszystkich przypadkach bardzo podobny. Moduł Namiary można z powodzeniem wykorzystać w każdym wypadku, kiedy w organizacji istnieje zdefiniowany proces zarządzania namiarami. W module Namiary systemu Zoho CRM istnieje możliwość zapisania danych osób indywidualnych jak i firm, które mogą być potencjalnymi klientami. Używając systemu Zoho CRM można zarządzać relacjami Business to Business (B2B) jak i Business to Consumer (B2C).
Typowy Proces Zarządzania Namiarami
1. Dostosuj pola powiązane z namiarami na stronie namiarów, zgodnie ze schematem procesu Sprzedaży i Marketingu obowiązującym w Twojej organizacji (Możesz wykorzystać istniejące pola, zablokować niektóre ze standardowych pól lub dodać nowe pola dostosowane). 2. Dostosuj proces generowania namiarów pozyskując je z formularzy namiarów, importując dane namiarów ze źródeł zewnętrznych lub pobierając namiary bezpośrednio z Twojej strony internetowej. 3. Przypisz namiary właściwym pracownikom działu sprzedaży lub partnerom używając do tego celu reguł Przypisywania Namiarów. 4. Ponawiaj kontakt z namiarami do momentu, kiedy osiągną właściwy etap i będzie można przekształcić je w potencjały. Następnie namiary konwertuj w potencjały. W trakcie konwersji namiarów w potencjały konta i kontakty zostaną utworzone automatycznie. 5. Po zakończeniu konwertowania namiarów w potencjały ponawiaj kontakt z Potencjałami do momentu pomyślnego zakończenia transakcji bądź do jej odrzucenia. Status wszystkich konwertowanych namiarów oznaczony jest jako ‘Konwertowane’ co ułatwi ich identyfikację w przyszłości.

Miron Matecki

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0