Pozyskiwanie kandydatów przez ustalanie miejsca potencjalnego zatrudnienia

Pozyskiwanie kandydatów przez ustalanie miejsca potencjalnego zatrudnienia

28-04-2023 11:33:34 Wg Z Partner

Zoho Recruit:

Pozyskiwanie kandydatów przez ustalanie miejsca potencjalnego zatrudnienia

Dobra strategia rekrutacyjna to nie tylko czekanie, aż kandydaci zgłoszą się poprzez Twoje ogłoszenia o pracę. Obejmuje ona także aktywne poszukiwanie i pozyskiwanie potencjalnych kandydatów. Jak to zrobić? Zapoznaj się ze wskazówkami od Zoho.

Istnieje prawdopodobieństwo, że Twój idealny kandydat nie szuka aktywnie pracy lub zajął już miejsce w kolejce konkurencji. Dlatego musisz stosować bardziej kreatywne strategie pozyskiwania oprócz tradycyjnych metod, takich jak:

1) Tablice z ofertami pracy, które służą do znalezienia dużej puli kandydatów o umiejętnościach pasujących do wymagań stanowiska.

2) Polecenia pracowników, które dają pulę wstępnie zweryfikowanych kandydatów, którzy naturalnie pasują do kultury firmy.

3) Media społecznościowe, gdzie możesz zebrać więcej informacji o kandydacie i nawiązać bezpośredni kontakt.

Zacznij myśleć nieszablonowo

Sourcing polega na wyprzedzeniu konkurencji, znalezieniu najlepszych talentów w swojej branży i dodaniu ich do swojej bazy. Oto trzy rzeczy, które możesz zrobić, aby wyprzedzić konkurencję.

1) Rozwiń wyszukiwane hasła

Pamiętaj, że podstawowe wyszukiwane hasła zostały już użyte i przyniosą bardzo podstawowe wyniki. Funkcja Source Boosters Zoho Recruit pozwala znaleźć kandydatów z tablic ogłoszeń i bezpośrednio dodać ich do bazy danych.

2) Pozyskuj kandydatów na wydarzeniach

Określ, gdzie gromadzi się społeczność ludzi, których szukasz, i podejdź do potencjalnych potencjalnych klientów, których możesz dodać do swojej puli talentów. Może to obejmować targi pracy, wydarzenia, konferencje, a nawet określone strony internetowe i grupy na Facebooku.

3) Użyj sztucznej inteligencji

Skrócenie czasu pozyskiwania może mieć ogromny wpływ. Potężne algorytmy sztucznej inteligencji mogą pomóc Ci przeszukać setki baz danych w krótkim czasie, a także przeanalizować i skompilować kilka wysoce niezawodnych profili kandydatów w ciągu kilku sekund.

Bądź mądrzejszy dzięki danym

Śledząc i analizując dane, lepiej zrozumiesz, gdzie skierować swoje wysiłki rekrutacyjne. Dane z Twojego ATS pokazują, jaki procent kandydatów pochodzi z każdego kanału rekrutacyjnego, aby pomóc Ci jak najlepiej alokować Twoje zasoby.

Ważne jest, aby zdecydować, które dane mierzyć i konsekwentnie to robić. Stwórz formalny proces sprawdzania i interpretowania tych danych oraz generowania raportów dotyczących rozmieszczenia kandydatów z każdego źródła.

Pamiętaj, że źródło, które śledzi ATS, może nie być pierwszym miejscem, w którym kandydat znalazł Twoją ofertę pracy. Dlatego pomocne może być wysłanie do kandydatów dodatkowych ankiet, które poprawią dokładność Twoich danych.

Rozważ interpretację tych danych w różnych formatach, na przykład poprzez śledzenie wszystkich kandydatów dobrej jakości, a nie tylko zatrudnionych, oraz analizowanie danych wykraczających poza ogólny obraz w odniesieniu do ról niszowych.

Może to pomóc skierować więcej zasobów kadrowych i inwestycji pieniężnych do kanałów, które zapewniają kandydatów najwyższej jakości. Możesz także zidentyfikować źródła, które dają minimalny zwrot i je porzucić.

Podsumowanie

Aktywne pozyskiwanie kandydatów musi odbywać się przez cały rok, a nie tylko za każdym razem, gdy pojawia się zapotrzebowanie. Daje to więcej czasu na kontakt i pozostawanie w relacji z potencjalnymi pracownikami. Celem każdego procesu pozyskiwania powinno być zbudowanie i pielęgnowanie bazy kandydatów, do której można dotrzeć w dowolnym momencie, gdy pojawi się odpowiednia oferta pracy.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0