Zastosowanie systemu Propartnerskich Negocjacji Handlowych wspomaga zespoły handlowe w utrzymaniu właściwej wartości sprzedaży i unikaniu rabatów. Dlaczego Propartnerskie Negocjacje Handlowe?
- Utrzymywanie cen na niezmienionym poziomie jest dużym wyzwaniem, z którym firmy muszą się zmierzyć każdego dnia
- Aby rozpocząć negocjacje, najpierw należy nawiązać dialog pomiędzy sprzedawcą i kupującym
- Zdolność sprzedawcy do utrzymania właściwych relacji w cyklu sprzedaży jest krytyczna dla długoterminowych kontaktów z klientami i ma zasadnicze znaczenie w dostarczaniu maksymalnej wartości dla organizacji sprzedającego jak i kupującego
- Zastosowanie strategii negocjacyjnej typu wygrana-wygrana ze względu na występująca sprzeczność interesów powoduje obniżenie marży dla organizacji sprzedającego i zmniejszenie wartości dla organizacji kupującego
- Wzmocnić właściwe relacje w trakcie prowadzenia negocjacji
- Zwiększyć rozmiar i zakres możliwości oraz poziom marży
- Uniknąć opóźnień na końcu cyklu sprzedaży, spowodowanych przez brak możliwości osiągnięcia porozumienia
- Zwiększyć wartość otrzymywaną przez kupującego jak i przez sprzedającego
- Utrzymanie właściwego poziomu marży
- Redukcje czasu trwania negocjacji i skrócenie cyklu sprzedaży
- Przeprowadzenie skutecznego procesu negocjacji poprzez właściwe planowanie
- Osiąganie satysfakcjonujących wyników przez obydwie strony uczestniczące w negocjacjach
- Poprawę długo i krótko terminowych relacji z klientami
- Unikanie utraty możliwości, na skutek opóźnień w trakcie negocjacji
- Unikanie dużych rabatów udzielanych w celu zamknięcia transakcji sprzedaży
- Ustalić, na którym etapie procesu zakupu znajduje się klient i dlaczego zajmuje dane stanowisko
- Rozróżniać trzy typy negocjacji w celu wybrania najbardziej odpowiedniego
- Ustalić sposoby pozwalające unikać czynienia ustępstw w stosunku do klienta, jeżeli nie otrzymasz czegoś w zamian dla swojej firmy
- Określić, jaki interes tkwi w utrzymaniu obranej przez kupującego pozycji w celu przedstawienia lepszej oferty
- Uchylać się od próśb kupującego unikając używania słowa 'nie'
- Podejmować i kierować dialogiem z klientami tak, aby obydwie strony uzyskały jak największe korzyści
- Unikać używania w trakcie cyklu sprzedaży fraz, które mogłyby wywołać niewłaściwe oczekiwania kupującego
- Opracować własną, indywidualną strategię negocjacji
- Negocjować z większą pewnością
- Zwiększyć rozmiar i zakres możliwości oraz poziom marży
- Unikać opóźnień na końcu cyklu sprzedaży spowodowanych brakiem możliwości osiągnięcia porozumienia
- Zwiększyć wartość otrzymywaną przez kupującego jak i przez sprzedającego
- Określić najlepszą dla siebie oraz dla klienta alternatywę w stosunku do negocjowanej umowy
- Ustalić swoje silne oraz słabe strony w negocjacjach wykorzystując elementy „Formuły Skutecznej Sprzedaży”