Sprawdzone techniki sprzedaży w SalesIQ
Sprawdzone techniki sprzedaży w SalesIQ
W tym poznasz sprawdzone techniki konwersji, które pomogą Ci przekształcać leady w klientów. Kilka najważniejszych elementów, aby usprawnić działanie lejków sprzedażowych. Powiemy Ci również, w jaki sposób oprogramowanie do angażowania klientów, takie jak SalesIQ od Zoho, może pomóc w tych wskazówkach.
Poznaj swojego idealnego klienta
Bez względu na to, jak dobra jest Twoja strategia sprzedaży, jeśli nie dotrzesz do właściwych osób, Twoje umiejętności sprzedażowe nie będą miały wpływu na współczynnik konwersji. Dlatego tak ważne jest, aby w biznesie tworzyć profil naszego idealnego klienta, czyli tzw. persony. Na tej podstawie ukształtuj swój proces sprzedaży. W ten sposób maksymalnie wykorzystasz swój czas kontaktując się tylko z potencjalnymi klientami.
Zautomatyzuj generowanie leadów
Znasz powiedzenie czas to pieniądz? Dlatego oszczędzaj go i konieczne zautomatyzuj jak największą części procesu sprzedaży. Pomoże Ci w tym wbudowana w SalesIQ funkcja chatbota. Jest on niezastąpiony począwszy do zbierania informacji od potencjalnych klientów, aż po odpowiadanie na pytania, a nawet pokazywanie odpowiednich produktów.
Stworzenie w pełni funkcjonalnego chatbota jest proste jak budowanie z klocków. Bezkodowy konstruktor botów Zoho SalesIQ jest wyposażony w interfejs typu „drag-and-drop” i wstępnie zbudowane bloki, których można użyć do tworzenia przepływu botów i dodawania odpowiedzi.
SalesIQ posiada także chatbot oparty na sztucznej inteligencji. Rozumie zapytania klientów niezależnie od użytych słów, odpowiada, korzystając z bazy wiedzy, a nawet angażuje się w small talk. Jeśli w dowolnym momencie potencjalny klient chce porozmawiać z żywym sprzedawcą, bot może przekazać czat.
Połącz się z liderami opinii
Współpracuj z wpływowymi osobami w branży, aby zyskać większą wiarygodność wśród potencjalnych klientów, pasujących do twojego profilu. Możesz także dołączyć do odpowiednich grup mediów społecznościowych i odpowiadać na pytania lub prowadzić sesje na żywo, aby stać się ekspertem w swojej branży.
Branżowe targi- Twoja żyła złota
Wśród wszystkich cyfrowych sposobów poszukiwania, sprzedawcy często zapominają o tradycyjnym modelu poszukiwania klientów twarzą w twarz. Targi i wydarzenia biznesowe to nadal bardzo skuteczne narzędzia do generowania leadów. Badanie przeprowadzone przez The Tradeshow Network wykazało, że 92% uczestników targów pojawia się na nich po to, aby dowiedzieć się o nowych produktach i usługach na rynku. Tak więc, to szansa na wysokiej jakości leady, które mają większe prawdopodobieństwo konwersji.
Uzyskaj pełne informacje o potencjalnych klientach
Posiadanie dogłębnej wiedzy na temat potencjalnych klientów, czyli ich lokalizacji geograficznej, odwiedzanych stron i spędzanego na nich czasu, może pomóc w ustaleniu docelowej oferty, przewidywaniu przeszkód w proces sprzedaży i odpowiednio prowadzić rozmowę. Wzbogacanie profilu oparte na sztucznej inteligencji Zoho SalesIQ przeprowadza te badania za Ciebie, dzięki czemu możesz skupić się na zwiększaniu sprzedaży.
Wypracuj doskonały timing
Jeśli znasz psychologię sprzedaży, to wiesz, że masz większe szanse na sprzedaż, gdy potencjalni klienci aktywnie myślą o swoich potrzebach.
Każda minuta oczekiwania powoduje spadek ich zainteresowania, więc nie czekaj, aż będziesz miał wolną chwilę na nawiązanie kontaktu. Skonfiguruj wyzwalacze czatu w swojej witrynie odpowiednimi wiadomościami na podstawie etapu lejka sprzedaży, na którym odwiedzający się znajduje . Ale nie strasz ich wiadomościami, gdy tylko otworzą Twoją stronę. Optymalny czas wyzwalania czatu to 20 sekund dla odwiedzających po raz pierwszy i 30 sekund dla powracających. Jeśli Twój proces sprzedaży obejmuje także rozmowy telefoniczne lub kontakt e-mail, to środy są do tego idealne.
Zadzwoń z lokalnego numeru
Jeśli numer wyświetlany na telefonie potencjalnych klientów zostanie wykryty jako spam, numer płatny lub numer zamiejscowy, prawdopodobieństwo, że odpowiedzą, będzie mniejsze. Masz większe szanse na przejście tego etapu, jeśli rozpoznają numer kierunkowy.
Mimo to, jeśli trafisz na pocztę głosową, pozostawienie ciekawej wiadomości w odpowiednim tonie, która może przyciągnąć uwagę w ciągu pierwszych 18-20 sekund, może radykalnie zwiększyć Twoje szanse.
Podtrzymaj kontakt
Znasz technikę follow up? Polega ona na mailingu po zakończonej rozmowie telefonicznej. Wyślij wyraźną wiadomość e-mail podsumowującą rozmowę. Jeśli połączenie nie zostało odebrane, przedstaw w mailu siebie, firmę i problem, którym się zajmujesz, i poproś o oddzwonienie lub dobry czas na nawiązanie kontaktu.
Zaczynamy!
Teraz czas na Ciebie. Skorzystaj z naszych wskazówek i zacznij je wdrażać, wykorzystując do tego SlaesIQ . Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z nami - chętnie Ci pomożemy.