SalesIQ - Sprawdzone strategie zaangażowania klientów 

SalesIQ - Sprawdzone strategie zaangażowania klientów 

28-02-2023 09:55:25 Wg Z Partner

Sprawdzone strategie zaangażowania klientów.
​Z
większaj sprzedaż i popraw obsługę klienta

Założenie firmy i wolność finansowa, to pewnie jedna z tych rzeczy, o których marzyłeś. Ale w obecnym konkurencyjnym krajobrazie biznesowym to nie Ty lecz klienci mają moc, aby decydować o losie Twojej firmy. Będąc przedsiębiorcą wiesz, że klienci są siłą napędową Twojego startupu. Samo oferowanie najlepszych produktów lub usług nie pomoże Ci ich przyciągnąć i zatrzymać. Potrzebujesz odpowiedniej strategii i narzędzi, które Ci w tym pomogą.

Zaangażowanie klientów jest miarą poziomu entuzjazmu, jaki Twoja firma wśród nich generuje. Korelacja jest prosta — jeśli mają pozytywne doświadczenia związane z Twoją marką zyskujesz więcej klientów, ponieważ Ci zadowoleni zazwyczaj stają się ambasadorami marki. 

Zaangażowanie klienta nie jest jednorazową sprawą — to proces. Nie ma też uniwersalnego podejścia. To, co działa dla jednej firmy, nie musi działać dla innych. Najlepiej jest poznać swoich odbiorców, opracować własny plan obejmujący wypróbowane i przetestowane strategie angażowania klientów, a następnie stale testować ich skuteczność. Na tym blogu omówimy dziewięć następujących sprawdzonych strategii zaangażowania klientów dla przedsiębiorców:

  1. Poznaj swoich klientów
  2. Zoptymalizuj korzystanie z witryny
  3. Ułatw klientom dotarcie do Ciebie
  4. Identyfikuj co przyciąga klientów 
  5. Oferuj spersonalizowane usługi
  6. Skaluj zaangażowanie klientów za pomocą chatbotów
  7. Oferuj konwersacyjną obsługę klienta
  8. Dostosuj swoją strategię dzięki analityce
  9. Zadbaj o swój zespół

1. Poznaj swoich klientów 

Opracowywanie strategii zaangażowania klientów bez wiedzy, do kogo chcesz dotrzeć i czego naprawdę potrzebują twoi odbiorcy, to jak strzelanie na ślepo. Dlatego warto sięgnąć po analizę zachowań klientów za pomocą śledzenia odwiedzających witrynę. W ten sposób tworzymy profile klientów przy użyciu ważnych wskaźników — lokalizacji, roli zawodowej, branży, zasięgu witryny, historii interakcji i innych — dzięki którym możesz konkretnie zaangażować każdą osobę w sposób, który napędza wyniki.

2. Zoptymalizuj korzystanie z witryny 

Twoja witryna jest wizytówką Twojego biznesu i centralnym punktem doświadczenia klientów z Twoją marką. Najlepszym sposobem na upewnienie się, że Twoja witryna zapewnia klientom to, czego potrzebują, jest wejście w ich buty i samodzielne przejście przez proces zakupu. Sprawdzając po drodze czy ten proces jest prosty i zrozumiały.

3. Ułatw klientom kontakt z Tobą 

Zapewnienie potencjalnym klientom i klientom pewności, której szukają — często na krytycznym etapie cyklu zakupu — ma ogromne znaczenie. Dzięki czatowi na żywo w witrynie Twoi klienci mogą kontaktować się w dowolnym momencie i natychmiast uzyskiwać odpowiedzi.

4. Zidentyfikuj co przyciąga klienta

Zaangażowany klient jest bardziej skłonny do zakupu, więc nie czekaj, aż sam do Ciebie przyjdzie. Zidentyfikuj swoich najważniejszych potencjalnych klientów i skonfiguruj spersonalizowane wyzwalacze czatu, aby skierować ich we właściwym kierunku we właściwych punktach styku.

5. Oferuj spersonalizowane usługi 

Klienci uwielbiają usługi i produkty dopasowane do ich potrzeb. Może to być tak proste, jak pokazanie im reklamy opartej na lokalizacji lub coś bardziej złożonego, jak przyspieszenie procesu realizacji transakcji przy użyciu zapisanych informacji o płatności i preferencjach. 

6. Skaluj zaangażowanie klientów za pomocą chatbotów 

Popraw swoją strategię zaangażowania klientów, będąc dostępnym kiedy tego potrzebują. I nie oznacza to dodatkowego personelu na kilka zmian. Wystarczy, że zaimplementujesz chatbot, który udzieli Twoim klientom odpowiedzi, gdy tego potrzebują, Dzięki bezkodowemu kreatorowi chatbotów Zoho SalesIQ wszystko, co musisz zrobić, to zbudować przepływ konwersacji i dodać odpowiedzi bota. Możesz także skonfigurować Answer Bota — chatbota opartego na sztucznej inteligencji , który rozumie pytania klientów niezależnie od użytych terminów, odpowiada, korzystając z Twojej bazy wiedzy, a nawet wprowadza angażujące pogawędki.

7. Oferuj konwersacyjną obsługę klienta

Klienci nie chcą już, aby ich problemy były traktowane jako zgłoszenia do pomocy technicznej, a ich zapytania dotyczące zakupu pozostały tylko etapem w ścieżce sprzedaży. Skoncentruj się na rozmowach, aby budować długoterminowe relacje . Zamień standardowe: „Jak mogę Ci pomóc” na „Widzę, że masz problem z naszym produktem/usługą, pozwól, że Ci pomogę”. I bez względu na to, jakich kanałów użył Twój klient, aby się z Tobą skontaktować, możesz zarządzać wszystkimi rozmowami z jednej platformy .

8. Dostosuj swoją strategię wykorzystując analitykę

Teraz, gdy masz już plan zaangażowania klientów, skąd wiesz, co się sprawdza, a co nie? Które strony Twojej witryny generują najwięcej zapytań? Jak Twój zespół komunikuje się z klientami? Tylko poprzez analizę odpowiednich danych, możesz odpowiedzieć na te pytania i dostosować strategię zaangażowania.

9. Dbaj o swój zespół 

Personel mający kontakt z klientem odgrywa ogromną rolę w sukcesie zaangażowania klienta. Jednak ten aspekt jest często pomijany, gdy firmy opracowują plan zaangażowania klientów. Wyposaż swój zespół w odpowiednią technologię i szkolenia, motywuj ich nagrodami i zwracaj uwagę na problemy, które zgłaszają. Tylko wtedy, gdy Twój zespół jest zadbany, możesz zapewnić najlepszą możliwą obsługę klienta i zaangażować go na najwyższym poziomie.

Pamiętaj nie ma jednej, sprawdzonej recepty na skuteczne zaangażowanie klientów. Ważne jest, aby próbować nowe metody, badać pozyskane dane i wyciągać wnioski. Jeśli będziesz działać konsekwentnie , wszystko zacznie się układać. Mamy nadzieję, że nasza lista strategii angażowania konsumentów może Cię zainspirować i pomóc na dobry początek. A jeśli masz swoje sprawdzone metody daj nam znać w komentarzach poniżej. 

źródło

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0