Zoho Bookings:
8 sposobów jak planować spotkania w aplikacji
Zoho Bookings:
8 sposobów jak planować spotkania w aplikacji
Przed erą aplikacji do planowania spotkań, zazwyczaj umawialiśmy się na terminy osobiście w danym miejscu, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail. Znalezienie dogodnego terminu nie zawsze było łatwym zadaniem, a jego zmiana stanowiła spory problem. Teraz oprogramowanie do planowania umożliwia firmom i klientom przeglądanie i tworzenie terminów w ciągu kilku chwil. To rozwiązanie, w połączeniu z automatycznymi powiadomieniami, przypomnieniami i linkami do spotkań, znacząco oszczędza czas po obu stronach. Chociaż nadal korzystamy z konwencjonalnych sposobów łączenia, to aplikacje do planowania wyeliminowały zbędną komunikację i zapewniły płynniejsze umawianie spotkań.
8 najczęstszych sposobów umawiania się
na spotkanie za pomocą oprogramowania
do planowania online:
1. E-mail
E-maile pozostają najczęstszą metodą planowania wśród firm i klientów. Szacuje się , że w 2022 r. wymienimy 333,2 miliarda e-maili i nie ma wątpliwości, że wiele z nich będzie dotyczyło planowania spotkań.
Jaki usprawnić umawianie spotkań przez e-mail:
- Dołącz adres URL strony rezerwacji do marketingowych wiadomości e-mail Niezależnie od tego, czy wysyłasz promocyjne wiadomości e-mail, czy newsletter, możesz ułatwić klientom dostęp do strony rezerwacji, umieszczając do niej łącze w wiadomościach.
- Kopiowanie i wklejanie informacji o dostępności z aplikacji do planowania. Niektóre aplikacje do planowania umożliwiają kopiowanie określonych godzin, w których jesteś dostępny, i wklejanie ich do wiadomości. W ten sposób odbiorcy mogą przeglądać i rezerwować określony czas za pomocą harmonogramu podanego w mailu.
- Hiperłącze do strony rezerwacji w stopce maila. Kiedy codziennie kontaktujesz się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem poczty e-mail, link do strony rezerwacji w podpisie e-mail to kolejna szansa na pozyskanie nowych klientów.
- Ręczne planowanie spotkania. Niektórzy klienci wolą umawiać i potwierdzać terminy spotkań za pośrednictwem wiadomości e-mail, więc po ustaleniu terminu możesz ręcznie dodać ich wybór do aplikacji do planowania.
2. Strona internetowa
Gdy odwiedzający witrynę zainteresują się Twoimi usługami maksymalnie ułatw im kontakt z Tobą. Jeśli nie mogą znaleźć ważnych informacji, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu, prawdopodobnie opuszczą witrynę i poszukają innych opcji.
Włączając aplikację do planowania w swojej witrynie, szybko zamienisz odwiedzających w potencjalnych klientów i ominiesz wiele niepotrzebnych procesów komunikacji.
Istnieją dwa sposoby dodania strony rezerwacji do witryny:
Link do adresu URL strony rezerwacji z aktywnym tekstem, obrazem lub przyciskiem. Dzięki temu odwiedzający witrynę mogą łatwo zlokalizować i otworzyć stronę planowania.
Dodaj kod HTML aplikacji do planowania do swojej witryny. Aplikacje do planowania umożliwiają osadzenie całej strony rezerwacji lub wstawienie wyskakującego okienka z możliwością dostosowania.
3. Media społecznościowe
Ponad 4,62 miliarda osób ma konta w mediach społecznościowych. Nic więc dziwnego, że większość firm polega głównie na tych platformach, aby budować swoją bazę klientów. Udostępniając stronę planowania na kontach w mediach społecznościowych, ułatwisz spotkanie się z Tobą nowym i obecnym klientom.
Istnieją dwa sposoby, w jakie klienci mogą umówić się na spotkanie z kont w mediach społecznościowych:
Zintegruj swój harmonogram z aplikacjami społecznościowymi . Na przykład, jeśli Twoja aplikacja do planowania współpracuje z platformami takimi jak Facebook i Instagram, możesz bezpośrednio połączyć swój harmonogram z kontami. Po połączeniu na stronach Twojego konta zostanie wyświetlony przycisk zarezerwuj teraz, aby klienci mogli szybko umówić się na spotkanie.
Użyj adresu URL strony rezerwacji. Możesz umieścić ten link w sekcji biograficznej, w publikowanych wpisach, lub w polu kontaktowym.
4. CRM
CRM to centrum danych i zaangażowania klientów. Tutaj masz wszystkie dane na wyciągnięcie ręki.
Podłącz swoją aplikację do planowania
Niektóre aplikacje do planowania integrują się z popularnymi systemami CRM, takimi jak Salesforce czy Zoho CRM. Po zintegrowaniu strona planowania staje się dostępna za jednym kliknięciem przycisku. Klienci ustalają swoją dostępność, a Ty możesz łatwo potwierdzać ich spotkania bez opuszczania CRM.
Natychmiast wyślij e-mailem adres URL strony rezerwacji
Po zintegrowaniu oprogramowania do planowania z CRM możesz wysłać e-mail do potencjalnych klientów z adresem URL strony rezerwacji bez konieczności zmiany aplikacji. Dodatkową korzyścią jest możliwość śledzenia byłych i nadchodzących spotkań oraz kontaktu z klientami bezpośrednio z poziomu CRM.
Korzystasz z Zoho CRM? Oto wtyczka do integracji z Zoho Bookings.
5. Telefon z recepcji
Dzwonienie do recepcji to praktyka, która nigdy nie wychodzi z mody, pomimo naszej szybko rozwijającej się kultury high-tech. Jest to szczególnie powszechne w opiece zdrowotnej, ponieważ pacjenci zazwyczaj wolą potwierdzić szczegóły wizyty w rejestracji.
Gdy klienci potwierdzą swoją dostępność przez telefon, możesz zautomatyzować pozostałe procesy za pomocą aplikacji do planowania. Kiedy recepcjonistka ręcznie zaplanuje spotkania za pomocą aplikacji Bookings lub podłączonego CRM, powiadomienia o spotkaniach, przypomnienia, pobranie płatności i dalsze czynności są obsługiwane automatycznie.
6. Aplikacje do przesyłania wiadomości
Aplikacje do komunikacji stały się centralną częścią naszych codziennych rozmów. Niezależnie od tego, czy z powodów zawodowych, czy osobistych, często korzystamy z tych platform, aby decydować, kiedy i gdzie się spotkać.
Jeśli korzystasz takiej komunikacji w swojej firmie, oprogramowanie do planowania może zaoszczędzić cenny czas. Po skopiowaniu i wklejeniu adresu URL strony rezerwacji do czatu klienci mogą umawiać się na spotkania bez pytania o Twoją dostępność.
7. SMS
Chociaż aplikacje do przesyłania wiadomości w dużej mierze zastąpiły krótkie, tekstowe komunikaty SMS-y, te mają ważne funkcje. Jeśli chodzi o planowanie spotkań, możesz zautomatyzować powiadomienia o kolejnych rezerwacjach, wysyłając klientom przypomnienie SMS i link do planowania.
8. API
Aplikacje udostępniają interfejsy API, które pozwalają dostosować proces planowania spotkań. Można na przykład spersonalizować proces ustalania wizyt, pobrać dane klienta i wstępnie wypełnić pola, aby przyspieszyć rezerwacje lub zintegrować aplikację do planowania spotkań z własną aplikacją
Wybór niezawodnego rozwiązania do planowania
Sposób, w jaki spotykamy się z innymi, zmienił się drastycznie w ciągu ostatniej dekady. Obecnie planowanie online ułatwia właścicielom firm łączenie się z klientami i ułatwia zarządzanie terminami dla pracowników hybrydowych i zdalnych.
Dzięki wyżej wymienionym metodom przedsiębiorcy indywidualni, małe zespoły, firmy i organizacje mogą poszerzyć swoją bazę klientów. Jednak najważniejszym elementem sukcesu jest wdrożenie rozwiązania, które ułatwi planowanie wizyt online. A oprogramowanie Zoho Bookings zdecydowanie może pomóc usprawnić proces rezerwacji.
Pozwól sobie uprościć proces planowania wizyt.