Marketing Automation: przewodnik po działaniach marketingowych

Marketing Automation: przewodnik po działaniach marketingowych

13-05-2022 15:51:04 Wg Z Partner

Marketing Automation:

 skuteczny przewodnik po działaniach marketingowych

Dzięki licznym sposobom promocji marki, marketerzy nieustannie poszukują metod, które sprawią, że ich działania będą jak najbardziej efektywne. Aby to osiągnąć, muszą znać schemat działań podejmowanych przez odwiedzających konkretne witryny: czyli w jaki sposób trafili na stronę (źródło), jaka strategia opieki nad klientem została zastosowana i co ich przekonwertowało. Aby uprościć ten proces i zbudować znaczące relacje między nimi a potencjalnymi klientami, większość marketerów zwraca się obecnie w stronę automatyzacji marketingu. Na czym to polega i jak automatyzować działania skutecznie?

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu to wykorzystanie oprogramowania do automatyzacji powtarzalnych działań marketingowych. Automatyzując powtarzalne i czasochłonne, ręczne procesy, takie jak generowanie i segmentacja klientów, wysyłanie e-maili i SMS-ów, planowanie kampanii w mediach społecznościowych i kwalifikowanie potencjalnych klientów, poprawiamy wydajność, jak i personalizację doświadczeń użytkowników. Celem tych działań jest przeniesienie tzw. leadów w dół lejka sprzedażowego oraz ich konwersja.

Jak zacząć automatyzację marketingu?  

Przez lata automatyzacja marketingu była uważana za skomplikowany do zrozumienia i skonfigurowania proces, ale dzięki oprogramowaniom, takim choćby jak Zoho Marketing Automation , wszystko się zmieniło. Prostota tych narzędzi w połączeniu z praktycznym planem oznacza, że ​​firmy dowolnej wielkości mogą łatwo zautomatyzować swój marketing.

Oto sześć prostych sposobów na rozpoczęcie automatyzacji marketingu:

Ustaw swoje cele marketingowe

Wyznaczanie celów zapewnia jasny kierunek strategii marketingowych. Niektóre cele, takie jak „Zbuduj zaangażowanie marki” lub „Zwiększ przywództwo w myśleniu”, są dobre, ale raczej nie przyniosą pożądanych rezultatów, ponieważ są bardzo ogólne.

Dobry cel marketingowy musi być INTELIGENTNY: konkretny, mierzalny, osiągalny, realistyczny i terminowy.

Na przykład cele takie jak „Zwiększ konwersję lead-to-customer o 10% w tym kwartale poprzez wdrożenie silnej strategii pozyskiwania potencjalnych klientów” lub „Generuj 100 kwalifikowanych leadów miesięcznie, umieszczając formularze online we wszystkich postach na blogu” ułatwiają realizację i są mierzalne co pozwoli zweryfikować skuteczność działań.

Generuj i segmentuj leady 

Jedną z głównych zalet automatyzacji marketingu jest generowanie wysokiej jakości leadów. Oznacza to, że zdobędziesz tylko tych potencjalnych klientów, którzy wykazują zainteresowanie Twoją marką, niezależnie od tego, czy subskrybują newslettery, angażują się w media społecznościowe, lub zapisują się na webinary. Dzięki różnorodnym kanałom promocyjnym, które kierują ruch na Twoją stronę docelową, generowanie leadów staje się znacznie bardziej wydajne.

Mając pod ręką wysokiej jakości leady, możesz podzielić je na grupy o podobnych cechach, potrzebach lub zainteresowaniach, a co za tym idzie, które wykazują podobne zachowania konsumenckie. Segmentacja poprawia efektywność wielu działań, od wskaźnika otwarć kampanii po satysfakcję klientów. A ponieważ będziesz wiedzieć, czego szukają Twoi potencjalni klienci to możesz  ich dalej angażować w odpowiedni sposób. 

Zoptymalizuj swoją stronę 

Strona internetowa to punkt widokowy, który mówi wszystko o firmie. Kluczem do zwiększenia liczby konwersji jest w pierwszej kolejności przyciągnięcie odwiedzających do witryny. Wdrażając odpowiedni zestaw słów kluczowych, dobrze napisaną treść i najwyższą jakość obsługi, możesz podwyższyć ranking swojej witryny w wyszukiwarkach.

Korzystając ze śledzenia witryny w oprogramowaniu do automatyzacji marketingu, uzyskaj dokładną liczbę wszystkich rodzajów odwiedzających, od anonimowych po systematycznie powracających. Poznaj potrzeby każdego odwiedzającego, śledząc elementy na swoich stronach internetowych i dowiadując się o nich więcej, np. dlaczego kliknęli określone wezwanie do działania, ich położenie geograficzne, źródło, z którego trafił na Twoją witrynę, liczbę unikalnych kliknięć, wizyt i nie tylko.

Wysyłaj kampanie marketingowe

Wysyłanie tematycznych wiadomości marketingowych do potencjalnych klientów, we właściwym czasie, za pomocą odpowiedniego kanału to podstawa procesu opieki nad klientem. Najlepszą częścią automatyzacji marketingu jest to, że możesz dostosować treść do swoich odbiorców zgodnie z ich wymaganiami i skonfigurować zautomatyzowane przepływy pracy lub zaplanować posty. E-maile, SMS-y, powiadomienia społecznościowe, powiadomienia push i kampanie reklamowe — bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy i komunikuj to czego im potrzeba.

Oceniaj i kwalifikuj swoje leady

Do oceniania potencjalnych klientów można użyć wielu atrybutów. Przesuwaj potencjalnych klientów przez ścieżkę zakupową, dodając punkty liczbowe na podstawie przesłanych przez nich informacji, reakcji na kampanie marketingowe, współczynników klikalności (CTR) i sposobu, w jaki angażują się z Twoją marką w Internecie. Ułatwi to zespołom ds. marketingu i sprzedaży odpowiednią reakcję i ustalenie, kto jest naprawdę zainteresowany zakupem Twojego produktu, a kto tylko "się rozgląda".

Mierz wydajność i zwrot z inwestycji

Mierzenie i nadawanie kontekstu działaniom marketingowym pomaga dotrzeć do rynku docelowego. Dokładne zrozumienie współczynników konwersji, wzrostu przychodów, zwrotów z kampanii  i wielu innych kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dostosowanych do celów marketingowych, umożliwia ulepszanie strategii biznesowych, a tym samym optymalizację zysków.

W przypadku celów określonych w kroku pierwszym, wskaźnikami KPI służącymi do pomiaru Twoich działań mogą być „Współczynnik otwarć kampanii w każdym kanale” lub „Liczba odwiedzających każdy blog”. Wybór odpowiednich KPI pomoże Ci szybko i dokładnie zmierzyć Twoje postępy.

Kiedy warto zainwestować w automatyzację marketingu? 

Jeśli jesteś marketerem to z pewnością poszukujesz narzędzi, które usprawnią Twoja pracę i poprawią jej efektywność. Podczas uaktualniania systemu lub wypróbowywania nowej technologii, poza zwykłymi pytaniami dotyczącymi narzędzi, budżetu i zasobów, należy dokładnie przyjrzeć się tzw. timingowi.

Aby to ocenić i dowiedzieć się, czy nadszedł właściwy czas na uaktualnienie modelu marketingowego, musisz przeanalizować pytania takie jak:

  • Czy moja firma nie generuje wystarczająco wysokiej jakości leadów?
  • Czy chcę wysyłać spersonalizowane i zautomatyzowane wiadomości marketingowe?
  • Czy chcę skalować generowanie leadów i proces opieki nad klientem?
  • Czy moim celem jest wielokanałowa obecność mojej firmy?
  • Czy mój zespół sprzedaży organizuje płynny procesu konwersji leadów?
  • Czy chcę zmniejszyć liczbę leadów wpadających przez tzw. pęknięcia?
  • Czy chcę zademonstrować zwrot z inwestycji i śledzić pasujące KPI, aby zmaksymalizować wydajność?
  • Czy potrzebuję uporządkowanych i dokładnych danych o moich docelowych odbiorcach?
  • Czy zachowanie prywatności informacji mojego klienta jest najwyższym priorytetem mojego modelu marketingowego?
  • Czy chcę, aby moje zespoły sprzedaży i marketingu współpracowały bez kłopotów?

Jeśli odpowiedziałeś na pytania twierdząco, być może nadszedł czas, aby zainwestować w automatyzację marketingu. Bo gdy Twoja firma generuje dużą liczbę leadów i chcesz jak najlepiej je wykorzystać, odpowiedzią jest marketing automation.

Podsumowując, automatyzacja marketingu to nowoczesne rozwiązanie, które upraszcza proces marketingowy całego zespołu, jednocześnie zapewniając potencjalnym klientom unikalne doświadczenie użytkownika i spójne zaangażowanie. Jeśli interesują się oni Twoją usługą usługą i zaspokajasz ich najpilniejsze potrzeby, uzyskasz znacznie więcej konwersji, co ostatecznie zwiększy Twoje przychody.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0