Dlaczego CRM jest potrzebny twojemu działowi sprzedaży

Dlaczego CRM jest potrzebny twojemu działowi sprzedaży

07-02-2022 11:49:01 Wg Z Partner

Do czego służy CRM

CRM to powód, dzięki któremu większość firm i branż odnotowuje obecnie znaczny rozwój. Te, które zdecydowały się na oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem podnoszą sprzedaż średnio o 30%. Jednak korzyści finansowe to tylko efekt końcowy usprawnienia pracy w Twojej firmie poprzez CRM. Na czym to polega i dlaczego lepiej wdrożyć CRM niż kopiować działania konkurencji?

Co zmienia CRM w firmie?      

      

Prowadzisz firmę, po to żeby czerpać z niej zyski. A jest to możliwe wtedy, kiedy wyznaczasz sobie cele i je realizujesz, wiesz gdzie są Twoi klienci, znasz ich potrzeby i umiesz nawiązywać z nimi relacje. Bo nie oszukujmy się - to relacje napędzają sprzedaż w biznesie. A dzisiejsi klienci nie szukają już tylko produktów czy usług, bo rynek jest duży i różnorodny. Klienci szukają emocji - chcą czuć wyjątkowość oferty i to, że są zaopiekowani. Więc nie liczy się to, ile szans na sprzedaż się pojawi ale to, ile z nich uda Ci się wygrać. I o tym jest CRM - o Twoim wygrywaniu.

      

Transformacja cyfrowa jaka obecnie ma miejsce sprawia, że firmy wchodzą na wyższy poziom i otwierają się przed nimi nieznane możliwości. A to co oferuje CRM to on-to-one marketing, czyli podejście indywidualne. Cel personalizacji kontaktów to lepsze poznanie klienta i jego potrzeb, stworzenie z nim silnej, emocjonalnej więzi. Wszystko po to, by do minimum ograniczyć rotację klientów i zwiększyć sprzedaż.

      

90% firm zatrudniających średnio ponad 10 pracowników zainwestowało w oprogramowanie CRM.
– Badania Grandview

Sytuacje, które wymagają użycia CRM   
                        
         

Wyobraź sobie taką sytuację: twój pracownik odbiera telefon od klienta, który jakiś czas temu kontaktował się w sprawie zakupu usługi czy produktu. Jeśli ten pracownik nie pamięta rozmowy, lub gdy telefon odebrał inny handlowiec, nie będzie w stanie profesjonalnie przeprowadzić procesu sprzedaży bez znajomości wcześniejszych ustaleń. W tej sytuacji dopytywanie klienta szczegóły poprzedniej rozmowy będzie dużym nietaktem, świadczącym o firmowym chaosie. Przy wsparciu systemu CRM pracownik szybko odnajdzie informacje o kliencie, przeprowadzonych rozmowach i ustaleniach, a on sam będzie czuł, że sprzedawca go zna i wie, co jest dla niego najlepsze.

                                    

Więc jeśli:

                                    

  •  gubisz się w informacjach o kliencie i są one rozproszone w różnych miejscach na komputerze,  
  • bark synchronizacji informacji sprawia, że pracownicy nie są na bieżąco, 
  • nie wiesz, który z klientów generuje dla Ciebie największe przychody 
  • nie wiesz, który produkt sprzedaje się najlepiej i w jakiej ilości 
  • nie masz kontroli nad tym jak pracują Twoi pracownicy i jaka jest ich efektywność 
  • nie wiesz jakie cele zostały zrealizowane, a jakie trzeba zrealizować,                        

                                    

to znak, że potrzebujesz CRM, który zbierze te wszystkie wiadomości w jedno miejsce i zautomatyzuje wiele procesów w Twojej firmie. Poprawi też przepływ informacji pomiędzy tobą i pracownikami różnych działów.

73% marketerów używa CRM jako sposobu na

dzielenie się opiniami o potencjalnych klientach z różnych działów.
Hubspot.com

Porzuć wątpliwości!                   
     

Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś w swojej firmie CRM, to albo nie słyszałeś do tej pory o takich możliwościach, albo ograniczają Cię wątpliwości, i to jaki CRM wybrać? Pomożemy Ci pozbyć się lęku. Tak więc czego boją się firmy?                                  

Dzięki CRM produktywność sprzedaży może wzrosnąć do 34% 

-Siły sprzedaży

  • Koszty. Niepewność czasów powoduje to, że każda firma chce oszczędzać, i tnie koszty tam, gdzie Inwestycja przyniosłaby jej zyski. Taką korzystną inwestycja jest CRM, a jego koszt zależy od wielkości formy i jej potrzeb. Dla małych biznesów koszty są relatywnie niskie, a wzrost sprzedaży natychmiast widoczny.

  • Trudna technologia. Współczesne systemy CRM są niezwykle intuicyjne, często można je zbudować samemu na zasadzie metody -drag-and-drop. W ten sposób tworzymy system, który jest dopasowany do potrzeb firmy i rozwiązuje konkretnie jej problemy. Oczywiście jeśli nie miałeś wcześniej do czynienia z technologiami możesz być lekko oszołomiony. Ale wdrożenie w system można porównać do opanowania systemu w nowym telefonie.   

  • Niechęć pracowników. Dużą blokadą są pracownicy negatywnie nastawieni do nowych pomysłów i konieczności uczenia się nowych rzeczy. Ale jeśli ten pracownik dzięki CRM uprości wiele codziennie wykonywanych zadań i będzie efektywniejszy w swojej pracy? Dzięki CRM nauczy się wiele o funkcjonowaniu firmy, klientach i nowych technologiach. A to powinno być dla niego atutem, bo stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym pracownikiem na rynku.

Podsumowując dobry CRM jest jednym z elementów skutecznej transformacji cyfrowej w Twojej firmie. To kierunek, który zdecydowanie zwiększa potencjał przedsiębiorstw i pozwala budować przewagę wśród narastającej konkurencji. Zanim jednak się zdecydujesz możesz przetestować CRM za darmo przez 30 dni.      

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0