5 wyzwań, które utrudniają skuteczny onboarding

5 wyzwań, które utrudniają skuteczny onboarding

20-10-2022 10:00:14 Wg Z Partner

Zoho People: 

5 wyzwań, które utrudniają skuteczny onboarding 

Organizacje, w których procesy onboardingowe przebiegają sprawnie, wykazały, że zatrzymują 82% nowych pracowników i zwiększają ich produktywność o ponad 70%. Onboarding to jedna z pierwszych interakcji między nowym pracownikiem, a Twoją organizacją i należy zarządzać tym procesem ostrożnie, aby upewnić ich, że podjęli właściwą decyzję o dołączeniu do Twojego teamu. Nawet drobne nieporozumienia w trakcie procesu mogą zniechęcić nowych pracowników do wiązania się z firmą.  A dobrze zaplanowany program onboardingu powinien pomóc zaaklimatyzować się w kulturze firmy, zrozumieć szczegóły ich nowej roli i poznać członków zespołu.

Aby pomóc Ci w stworzeniu skutecznego programu onboardingowego, pokazujemy 5 wyzwań związanych z wprowadzaniem nowych pracowników na stanowisko oraz wskazówki opracowane przez Zoho, jak je pokonać:

Wyzwanie # 1: Brak komunikacji w trakcie pre-onboardingu

Niektórym organizacjom nie udaje się nawiązać kontaktu z nowymi pracownikami w okresie pomiędzy przyjęciem oferty pracy, a datą dołączenia do firmy. W tej fazie kandydaci mogą zastanawiać się, czy podjęli właściwą decyzję i czy organizacja ich rzeczywiście docenia. Może to wywołać u nich niepokój, a w niektórych przypadkach nawet zniechęcić do pojawienia się pierwszego dnia.

Wskazówki: Podczas fazy pre-onboardingu wprowadź strategie budowania relacji z nowymi pracownikami. Skontaktuj się z nimi, aby dowiedzieć się, czy potrzebują pomocy przy zmianie miejsca zamieszkania lub ustaleniu dojazdu do pracy. Możesz również wysłać im kolekcję firmowych gadżetów, aby już od pierwszego dnia czuli się włączeni w ten proces. Jeśli pracują zdalnie, ważne jest, aby wysłać wymagane narzędzia techniczne jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Szybka i pouczająca rozmowa z bezpośrednim przełożonym może również pomóc nowym pracownikom zrozumieć, czego mogą się spodziewać pierwszego dnia.

Wyzwanie # 2: Niekończąca się papierkowa robota

Onboarding często wiąże się z dużą ilością papierkowej roboty. Listy ofertowe, formularze, zaświadczenia, umowy i dowody tożsamości to tylko niektóre z wielu dokumentów, jakie muszą gromadzić organizacje i nowi pracownicy. Niestety może to powodować niepotrzebny stres.

Wskazówki: Zamiast czekać do pierwszego dnia z dopełnieniem formalności, pomóż swoim nowym pracownikom w uzupełnieniu dokumentów w fazie pre-onboardingu. Pomocne może być dostarczanie dokumentów jeden po drugim, zamiast wysyłania wszystkiego na raz i ustalania natychmiastowego terminu. Jeśli masz system zarządzania onboardingiem, możesz wykorzystać odpowiedni portal do udostępniania dokumentów. W ten sposób mogą oni podpisać elektronicznie i odesłać niezbędne papiery bezpośrednio ze swojego komputera. Zapewnij swoich nowych pracowników, że mogą się z Tobą skontaktować w każdej chwili, jeśli mają jakiekolwiek pytania.

Wyzwanie # 3: Brak edukacji pracowników na temat organizacji

Większość kandydatów sprawdza firmę przed pójściem na rozmowę kwalifikacyjną i po przyjęciu oferty pracy, ale tylko tyle, ile mogą się dowiedzieć z badań internetowych. Aby móc pracować efektywnie, nowo zatrudnieni muszą rozumieć tajniki organizacji i swojej pracy. W przeciwnym razie trudno będzie im dopasować się do wartości, misji i kultury organizacyjnej. W takiej sytuacji będą szukać sposobów na opuszczenie organizacji.


Wskazówki: Podczas fazy pre-onboardingu udostępnij pracownikom dokumenty, filmy, strony internetowe, podcasty i inne treści, które mogą pomóc im zrozumieć, co reprezentuje Twoja firma i jaka kultura w niej panuje. Pierwszego dnia warto zorganizować spotkanie, na którym omówisz produkty, usługi i inne inicjatywy, a także to, w jaki sposób są one zgodne z wizją firmy. Jeśli w jednym dniu przyjmujesz wielu kandydatów, możesz zorganizować sesję, podczas której liderzy wyższego szczebla zwrócą się do nich i wejdą z nimi w interakcję. W miarę możliwości oprowadź ich po biurze i przedstaw każdy dział.


Wyzwanie # 4: Brak odpowiednich szkoleń

Twoje praktyki organizacyjne i sposób pracy zespołów, mogą być zupełnie obce dla nowych pracowników. Dlatego tak ważne jest organizowanie odpowiednich programów szkoleniowych. W przeciwnym razie pracownicy nie będą mieli jasnego poczucia kierunku i trudno będzie im się doskonalić w swoich rolach.

Wskazówki: Po około tygodniu, gdy Twoi nowi pracownicy zaczną odkrywać swoje role, przedstaw im szkolenia. Przedyskutuj to z menedżerami, aby zrozumieć, jakie umiejętności i wiedzę powinni posiadać nowi pracownicy, jeśli chodzi o ich pracę, i stwórz kursy oparte o te potrzeby. Na przykład, jeśli nowo zatrudniona osoba zajmuje się marketingiem produktowym, musi znać tajniki swojego produktu. Szczegółowy kurs wyjaśniający produkt, jego docelową grupę odbiorców itp. pomoże im w opracowaniu.

Wyzwanie # 5: Brak prośby o informacje zwrotne od nowo zatrudnionych pracowników

Osiągnięcie właściwej równowagi w procesie wdrażania pracowników jest procesem ciągłym. Z czasem można ewoluować swoje podejście i nadać tempo całej podróży pracownika. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy otrzymasz od nowych pracowników obszerną informację zwrotną na temat procesu rekrutacji i onboardingu. W przeciwnym razie nie będziesz wiedział, co działa, a co nie.

Wskazówki: W drugim lub trzecim tygodniu od zatrudnienia, wyślij ankietę do swoich nowych pracowników, aby zrozumieć, co myślą o ich onboardingu. Uwzględnij w niej takie pytania, jak: co najbardziej podobało im się w procesie wdrażania, jakie aspekty były dla nich trudne do prześledzenia i co sprawiłoby, że proces wdrażania byłby dla nich wyjątkowy.  Następnie, możesz wykorzystać te dane do ulepszenia procesu onboardingu.

Pokonaj wyzwania onbordingu z Zoho People

Właściwy proces onboardingu ma kluczowe znaczenie dla motywowania nowych pracowników, pomagania im w dostosowaniu się do wartości organizacyjnych i zachęcania ich do pozostania w organizacji na dłużej.

Zoho People, to oprogramowanie do zarządzania zasobami ludzkimi, posiada wbudowany system zarządzania procesem onboardingu, który automatyzuje pracę papierkową, angażuje nowych pracowników i sprawia, że onboarding jest łatwy zarówno dla kandydatów, jak i zespołów HR. lepszych materiałów marketingowych.

Z Partner

Dodaj do koszyka
- Błąd dodania do koszyka. Spróbuj później.
Ilość zmieniona
- Wystąpił błąd. Spróbuj później.
Skasowany z koszyka
- Nie można usunąć produktu z koszyka. Spróbuj za chwilę.
0